2008-09-21, 18:25
Medlem
blubbblubbblubbs avatar
Tjejer: Vad har ni för turnoffs?

Säg om det gäller för ett snabbnyp, älskare eller pojkvän, hur gamla ni är kan vara intressant också.
Blir tråkigt om ni bara svarar ja eller nej på min lista, men här är lite exempel i alla fall.

Tjock; kort; skallig; liten kuk; satt på 100+ tjejer; våldtagit ngn; postar menlösa trådar på FB en söndagseftermiddag för han är uttråkad; neger; knarkar lite då och då....

Glöm inte motivera, om det går. Är det ett no-no med den egenskapen eller bara ett stort minus?
2008-09-21, 19:09
Medlem
ThePotatoheads avatar
Hm, jag skulle vilja påstå att jag är ganska öppen och accepterande, men jag har ytterst svår för män (och kvinnor med för den delen) som skryter om pengar. Det är inte det att jag tycker att man ska skämmas för att man är välbeställd. Det är förolämpande att en del tror att jag blir imponerad/intresserad av män med mycket pengar.

Det är svårt att förklara, men jag är uppfostrad så. I min familj har det alltid varit tabu att prata om pengar, öppet, på ett "skrytigt" sätt.

Rent utseendemässigt är jag öppen för det mesta även om fetma, osymmetri, extremt dålig hud, dålig andedräkt och dyl. inte är särskilt attraktivt, men det är för de flesta ganska självklara turnoffs.
2008-09-21, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blubbblubbblubb
Tjejer: Vad har ni för turnoffs?

Säg om det gäller för ett snabbnyp, älskare eller pojkvän, hur gamla ni är kan vara intressant också.
Blir tråkigt om ni bara svarar ja eller nej på min lista, men här är lite exempel i alla fall.

Tjock; kort; skallig; liten kuk; satt på 100+ tjejer; våldtagit ngn; postar menlösa trådar på FB en söndagseftermiddag för han är uttråkad; neger; knarkar lite då och då....

Glöm inte motivera, om det går. Är det ett no-no med den egenskapen eller bara ett stort minus?

Haha, underbart! Självklart avskyr jag män som postar menlingslösa inlägg på Fb en söndagseftermiddag! What a turn off!
Nä. Men seriöst:
En turnoff är en man (bryr mig inte om kvinnorna, det får andra göra) som inte tar ansvar för den han är, de fel han gjort (fel gör alla) i livet, sina handlingenar i stort.
Män utan impulskontroll går också fetbort. De är direkt livsfarliga och bör därför undvikas.

Utseendemässigt: en man som klär sig i kläder som gör att han ser mindre ut än han verkligen är: pösiga byxor med häng, vita gympaskor som inte är ordentligt knutna=killen ser ut som en midget.

Ovanstående gäller såväl för snabbnyp som andra sorters relationer. Är cirka 30. (Förresten frågar man aldrig en dam om hennes ålder.)
2008-09-21, 20:06
Medlem
marinkas avatar
Sexkämt, skägg, fylla, birkenstocksandaler, tron att materiella saker tilltalar mej, (påpekar snällt att jag inte är till salu), kobenthet, lösa attiraljer som lösögon , lösöron, löständer etc (alltså glasögon, hörapparat, tandproteser)
kroppsdyrkan (gymfanatiker), dålig allmänbildning, felstavare, avsakand av passion (ska ha en flickvän bara för att HA nån)
Vilken lång lista det blev. Stoppar här innan jag eliminerat hela den manliga befolkningen..
2008-09-21, 20:31
Medlem
antikvetarens avatar
Det finns i mina ögon inget mer avtändande än smala / spinkiga män.
2008-09-21, 20:50
Medlem
Skrik & Paniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marinka
felstavare, avsakand av passion

2008-09-21, 21:04
Medlem
marinkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrik & Panik

Ja, jag såg det sen
..men jag är åtminstone passionerad
2008-09-21, 21:10
Medlem
Biatchs avatar
Dålig andedräkt, smala män och singelpappor går bort för mig.
2008-09-21, 21:14
Medlem
Hmm, när tjejer menar smala män, är det då bättre med en som har lite mage och lovehandles? Jag undrar för nu har 2 skrivit inte smala män, men tjocka då eller kraftiga är det ingen som säger något emot. Detta trots att man sällan ser en kraftig kille med nån speciellt snygg tjej. Jag blir nästan lite irriterad när jag hör hur tjejer säger insidan är viktig sen kommer hon med den ena stekaren efter den andra som har allt det perfekta i det yttre.
2008-09-21, 21:15
Medlem
Minusmirakels avatar
Jag bryr mig inte så mycket om utseendet, det enda jag kan komma på riktigt sådär är en sak som man inte kan beskriva riktigt, och det är nån form av kroppspråk/blick som gör att man ser ut att tända på djur och barn. Dom gör ju oftast itne ens det, men det ser så ut.

I beteendet så är det väll folk som påpekar ens fel i utseendet på ett elakt sätt, är oallmänbildade och mesiga. Jag gillar snälla tjejer och killar.
2008-09-21, 21:27
Medlem
NewDeers avatar
Arrogans, skryt och självupptagenhet. Killar som tycker de är Guds gåva till kvinnan och inte drar sig för att påpeka alla sina underbara sidor... *kräksmiley*
2008-09-21, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NewDeer
Arrogans, skryt och självupptagenhet. Killar som tycker de är Guds gåva till kvinnan och inte drar sig för att påpeka alla sina underbara sidor... *kräksmiley*

haha va jobbigt killar världen om måste ha det alltså..
å ena sidan ska vi ha grymt självförtroende.. i stort sett alla killar som tjejer ser upp till (filmstjärnor, musikstjärnor..) är just sådana som du beskriver..
men ändå ska vi inte vara såna..

det är ganska förvirrande

(ja, jag förstår att alla tjejer är olika. men en självupptagen och arrogant Johnny Depp (låt oss nu påstå att han är en sån) hade du antagligen hängt med hem efter krogen oavsett vad..)

edit:trodde tråden bara gällde snabbnyp.. men ja, jag tror tjejer hade valt att ha honom som pojkvän också även fast han nu var en sådan...
med andra ord så finns det nog större turnoffs, fetma tex?
Senast redigerad av Conando 2008-09-21 kl. 21:43.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in