Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2008-09-21, 16:09
Medlem
Hej

Jag letar kort och gott efter ett program vari jag kan se vilka program som använder min nätverksanslutning, vilka program som använder internet helt enkelt. Om någon skulle veta något bra och enkelt program för detta ändamål vore jag mycket tacksam för svar.

Mvh Jimmy
Citera
2008-09-21, 16:49
Medlem
Ammelits avatar
Öh vad exakt menar du?
Citera
2008-09-21, 17:18
Medlem
Muckarduvas avatar
netstat /b i ett CMD-fönster.
Citera
2008-09-21, 19:50
Medlem
luddekluddes avatar
Om du vill ha ett program där du kan se en annan dators skrivbord, samt hoppa in och styra det rekommenderar jag VNC. Hade det ett tag och var mycket nöjd =)
Citera
2008-09-21, 20:24
Medlem
Tack för svaren!

netstat /b var ett bra tips men vad jag egentligen söker är ett program som visar hur mycket bandbredd programmen använder. Ex msn ner: 1.2 MB/s, upp: 0.8 MB/s eller firefox ner 0.1 upp 0.01. På så sätt bör man också veta vilka program som stjäler bandbredd (vilket jag letar efter). Ber om ursäkt för otydligt första-inlägg.

Mvh Jimmy
Citera
2008-09-21, 20:29
Medlem
NetLimiter

Som NetLimiter.
Citera
2008-09-23, 09:57
Medlem
Bandwidth meter med Comodo Firewall använder jag, med Comodo Firewall så ser jag vilket program som använder mest bandbred på lokala datorn( i %, man ser vilken process som använder) och med Bandwidth meter så ser jag hur mkt kb/s / mb/s som används på datorn som laddas upp och ner

jag tycker det är en väldigt bra combo när det gäller att se vad som drar ner på internet hastigheten
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in