2008-09-21, 09:02
Medlem
Samb0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rotunda
Har haft flera kvinnliga vänner som sedemera blev KK (alla är kåta och vill knulla i den åldern) innan det rann ut i sanden. Kör hårt, du har inget att förlora.

Hur ser hon ut? Släng upp en bild på tinypic.
Jag tänker inte lägga upp en bild på henne, men hon är snygg som fan, ni får helt enkelt lita på min smak.

Som sagt, erfarenheter vore intressant! Och tack till alla som svarat hittils
Citera
2008-09-21, 09:10
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samb0
Hejsan!

Jag har en vän (tjej, jag är kille) som jag tycker jättemycket om, mycket mer än bara en vän. Vi är bästa vänner. Problemet är att jag alltid har tyckt om henne mer än bara vän medans enligt vad hon säger så är vi som syskon.

Jag vet inte vad jag ska göra, jag står inte ut med att hon ser mig som en vän och jag måste veta vad hon tycker. Problemet är att om jag säger mina känslor och hon inte känner samma för mig kan jag ruinera hela vår underbara vänskap.

Nu vänder jag mig till er FB'are och ber om hjälp, akut!

Det finns flera faktorer att ta hänsyn till.
Faktorer som ligger hos både dig och henne.
Jag har några facit att exemplifiera.

1.
Du vet inte hur hon kommer tackla informationen, hon kanske blir obekväm och ändrar sitt beteende gentemot dig.

Resultat: vänskap rubbad.

2.
När du väl lättat ditt hjärta har du släppt på en spärr.
Öppnat Pandoras ask.
Sannolikheten är stor att du ändrar ditt beteende.
De gånger jag haft killkompisar som lättat sitt hjärta är det just detta som varit den stora akilleshälen.

3.
Dina känslor besvaras eller startar en kedjereaktion hos henne som leder vidare efter hand.

Resultat: vänskap omvandlas till kärleksrelation.

4.
Ni är båda distansierade, du tycker det är skönt att få tala ut och när du väl gjort det slipper du den värsta laddningen.
Det kan tom vara så att spänningen laddas ur när du märker att det inte är besvarat dvs du tar död på den gnutta hopp som fanns.

Resultat: vänskap fortskrider och du får upp ögonen för andra.

Du får värdera er vänskap och kontra detta mot risk/chanskalkyl.
Citera
2008-09-21, 09:39
Medlem
Samb0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Det finns flera faktorer att ta hänsyn till.
Faktorer som ligger hos både dig och henne.
Jag har några facit att exemplifiera.

1.
Du vet inte hur hon kommer tackla informationen, hon kanske blir obekväm och ändrar sitt beteende gentemot dig.

2.
När du väl lättat ditt hjärta har du släppt på en spärr.
Öppnat Pandoras ask.
Sannolikheten är stor att du ändrar ditt beteende.
De gånger jag haft killkompisar som lättat sitt hjärta är det just detta som varit den stora akilleshälen.

3.
Dina känslor besvaras eller startar en kedjereaktion hos henne som leder vidare efter hand.

Resultat: vänskap omvandlas till kärleksrelation.

4.
Ni är båda distansierade, du tycker det är skönt att få tala ut och när du väl gjort det slipper du den värsta laddningen.
Det kan tom vara så att spänningen laddas ur när du märker att det inte är besvarat dvs du tar död på den gnutta hopp som fanns.

Resultat: vänskap fortskrider och du får upp ögonen för andra.

Du får värdera er vänskap och kontra detta mot risk/chanskalkyl.

1. Det är denna biten jag är mest rädd för.

2. Jag tror inte jag skulle ändra mig negativt, vi är såpass intima att vi berättar allt för varandra (förutom detta, uppenbarligen) och vi har inga hemligheter, så mig känner hon utan och innan.

3. Då skulle jag vara världens lyckligaste man.

4. Detta är också något som kan hända, känns hyffsat troligt.

Denna tjejen känns sjukt svårfångad, hon har inte haft många killar och hon säger att hon har svårt att bli kär i någon osv, hon kör den kalla biten, hon är inte så kramgo så att säga.

Fan asså, jag vettefan vad jag ska göra för jag vill inte förstöra något, vet inte vad jag skulle gjort då. Men jag vill samtidigt lätta mig. Men det känns som risken jag tar är för stor, jag kanske ska låta tiden gå och se vad som händer?

Hursomhellst verkar hon ta vår vänskap seriöst då vi har pratat om att dela lägenhet och hon absolut vill det.

Just nu känns fyllehångel det mest aktuella.

Tack för svaret och hoppas på fler sådana!
Citera
2008-09-21, 10:21
Medlem
Lavas avatar
Citat:

Denna tjejen känns sjukt svårfångad, hon har inte haft många killar och hon säger att hon har svårt att bli kär i någon osv, hon kör den kalla biten, hon är inte så kramgo så att säga.

Fan asså, jag vettefan vad jag ska göra för jag vill inte förstöra något, vet inte vad jag skulle gjort då. Men jag vill samtidigt lätta mig. Men det känns som risken jag tar är för stor, jag kanske ska låta tiden gå och se vad som händer?

Hursomhellst verkar hon ta vår vänskap seriöst då vi har pratat om att dela lägenhet och hon absolut vill det.

Just nu känns fyllehångel det mest aktuella.

Tack för svaret och hoppas på fler sådana!

Vet du om hon någon gång omvärderat en kompisrelation tidigare?

Har du provat att ändra ditt beteende dvs lite försiktigt bli lite mer "inbjudande".
Lite mer fysisk, komplimerande...?
Du känner henne så väl att du borde kunna snappa upp och känna igen de små signaler som kan tyda på visst gensvar från hennes sida.
Citera
2008-09-21, 15:22
Medlem
yeahgrrs avatar
Citat:

Innan ni kommer hit bör du nog om inte för din egen skulle gjort klart för henne hur du känner.... och därefter anpassat dig själv till hennes respons....

hur tror du det skulle kännas att dela lägenhet med henne om du är hemligt förälskad i henne och hon drar hem nån random kille för att sexa..... du skulle fan i mig dö inombords.....
Citera
2008-09-21, 20:20
Medlem
Samb0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yeahgrr
Innan ni kommer hit bör du nog om inte för din egen skulle gjort klart för henne hur du känner.... och därefter anpassat dig själv till hennes respons....

hur tror du det skulle kännas att dela lägenhet med henne om du är hemligt förälskad i henne och hon drar hem nån random kille för att sexa..... du skulle fan i mig dö inombords.....
Ja, du har verkligen en poäng där. Men tänk om hon efter att jag har berättat inte vill dela lägenhet längre. Jag vet inte om jag skulle dö mest inombords av det eller om hon drog hem någon kille.
Citera
2008-09-21, 21:49
Medlem
SionsDiamants avatar
Citat:
Ja, du har verkligen en poäng där. Men tänk om hon efter att jag har berättat inte vill dela lägenhet längre. Jag vet inte om jag skulle dö mest inombords av det eller om hon drog hem någon kille.

Flytta inte ihop med henne utan att säga det, fatta om det kommer att bli jobbigt. Inte bara om hon drar hem ett ragg, om det vill sig illa träffar hon kanske en pojkvän (hon är snygg) och eftersom ni är bästa vänner kommer hon att komma till dig och fråga om råd om snubben. Fan, själv skulle jag koka inombords om en tjej jag vore kär i kom med sådana frågor till mig...
Citera
2008-09-21, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av quaerty
Säg ingenting! Livsfarligt. Med lite otur förlorar du en god vän.

I den åldern är det tyvärr omöjligt att ha en tjejkompis, alldeles för mycket hormoner som styr. Det går helt enkelt inte att ha en flickpolare.

Det beror mkt på hur tjejen är.
Jag va kär i en tjejkompis igenom hela gymnasiet och berättade det för henne första året.
Det va inte besvarat, men vi fortsatte att vara vänner, men hon gjorde aldrig några närmanden och dödade alla mina.
Det va 5år sen och det tog nog tills efter gymnasiet som det verkligen gick upp för mig att tålamod inte skulle funka.
Vi är fortfarande nära vänner och jag är glad med allt, då jag vet att det finns fler underbara tjejer än bara hon och för att jag vet att jag hittat en vän som inte går av för hackor.

Jag vet dock att jag inte hade kunnat vara lika orubblig som hon va i alla år.
Det skiljer från person till person.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in