2008-09-20, 23:04
Medlem
Samb0s avatar
Hejsan!

Jag har en vän (tjej, jag är kille) som jag tycker jättemycket om, mycket mer än bara en vän. Vi är bästa vänner. Problemet är att jag alltid har tyckt om henne mer än bara vän medans enligt vad hon säger så är vi som syskon.

Jag vet inte vad jag ska göra, jag står inte ut med att hon ser mig som en vän och jag måste veta vad hon tycker. Problemet är att om jag säger mina känslor och hon inte känner samma för mig kan jag ruinera hela vår underbara vänskap.

Nu vänder jag mig till er FB'are och ber om hjälp, akut!
Citera
2008-09-20, 23:06
Medlem
yeahgrrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samb0
Hejsan!

Jag har en vän (tjej, jag är kille) som jag tycker jättemycket om, mycket mer än bara en vän. Vi är bästa vänner. Problemet är att jag alltid har tyckt om henne mer än bara vän medans enligt vad hon säger så är vi som syskon.

Jag vet inte vad jag ska göra, jag står inte ut med att hon ser mig som en vän och jag måste veta vad hon tycker. Problemet är att om jag säger mina känslor och hon inte känner samma för mig kan jag ruinera hela vår underbara vänskap.

Nu vänder jag mig till er FB'are och ber om hjälp, akut!
säg det till henne.... om hon har lite innanför pannbenet så kommer ju inte det att förändra er relation om hon inte är intresserad av dig på annat än ett vänskapligt plan
Citera
2008-09-20, 23:10
Medlem
Samb0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yeahgrr
säg det till henne.... om hon har lite innanför pannbenet så kommer ju inte det att förändra er relation om hon inte är intresserad av dig på annat än ett vänskapligt plan
Ja, men tänk dig hur skummt det kommer bli när vi träffas gången efter? Risken är dessutom att hon börjar skratta när och säger det och skämtar bort det. Jag står inte ut med detta längre.
Citera
2008-09-20, 23:17
Medlem
yeahgrrs avatar
nä det kanske är jobbigt.... men oavsett svar så vet du ju sen.... då är det bara att "gilla läget" och köra på utifrån det.... och va spelar det för roll om hon skrattar...det måste du väl kunna bjuda på.....
Citera
2008-09-20, 23:18
Medlem
Samb0s avatar
Citat:
nä det kanske är jobbigt.... men oavsett svar så vet du ju sen.... då är det bara att "gilla läget" och köra på utifrån det.... och va spelar det för roll om hon skrattar...det måste du väl kunna bjuda på.....
Jaja, att hon skrattar spelar ingen större roll, problemet är snarare om detta förstör vår relation, vilket jag verkligen inte vill.
Citera
2008-09-20, 23:30
Medlem
yeahgrrs avatar
Citat:
Jaja, att hon skrattar spelar ingen större roll, problemet är snarare om detta förstör vår relation, vilket jag verkligen inte vill.
varför skulle det förstöra er relation om du berättar att du är attraherad av henne.... det borde hon väl kunna hantera i annat fall är hon väl rätt naiv och korkad och ändå inget att ha som vän....och om det inte är besvarat får du väl helt enkelt inse att det är kört med nånting annat än en vänrelation..... hur gamla är ni egentligen
Citera
2008-09-20, 23:55
Medlem
Samb0s avatar
Citat:
varför skulle det förstöra er relation om du berättar att du är attraherad av henne.... det borde hon väl kunna hantera i annat fall är hon väl rätt naiv och korkad och ändå inget att ha som vän....och om det inte är besvarat får du väl helt enkelt inse att det är kört med nånting annat än en vänrelation..... hur gamla är ni egentligen
Ja, du har väl rätt. Jag är bara rädd att förstöra något. Vi är 18 år. Jag vågar fortfarande dock inte säga något, är inte feg annars men att jag gillar henne så mycket gör det hela mycket svårare.
Citera
2008-09-20, 23:59
Medlem
FrasseFloyds avatar
Jag berättade en gång för en av mina bästa vänner att jag var kär i henne. Hon var då tillsammans med en kille så det gjorde ju varken från eller till egentligen. Det har nu gått ett par år och jag är inte längre singel så kom hon för ett tag sen och sa att hon älskade mig.

Mitt tips är att du säger något medan du kan för en dag kan det vara försent. Min relation med min goda vän har inte försämrats varken av att jag förklarade min kärlek till henne eller hennes förklaring till mig. Den har däremot lärt mig något.
Citera
2008-09-21, 00:07
Medlem
quaertys avatar
Säg ingenting! Livsfarligt. Med lite otur förlorar du en god vän.

I den åldern är det tyvärr omöjligt att ha en tjejkompis, alldeles för mycket hormoner som styr. Det går helt enkelt inte att ha en flickpolare.

Troligtvis är hon lite tänd på dig också; jag rekommenderar ett fyllehångel. Är hon inte med på din invit så kan du ju alltid skylla på att du är full. Funkar jämt när man är tonåring.
Citera
2008-09-21, 05:34
Medlem
Raudsepps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quaerty
Troligtvis är hon lite tänd på dig också; jag rekommenderar ett fyllehångel. Är hon inte med på din invit så kan du ju alltid skylla på att du är full. Funkar jämt när man är tonåring.

Tänkte precis säga samma grej.. gör det inom en snar framtid, jag tror att nästa helg skulle vara perfekt. Sedan återkommer du med resultatet utav detta. Inget kan gå fel!
Citera
2008-09-21, 08:35
Medlem
Samb0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quaerty
Säg ingenting! Livsfarligt. Med lite otur förlorar du en god vän.

I den åldern är det tyvärr omöjligt att ha en tjejkompis, alldeles för mycket hormoner som styr. Det går helt enkelt inte att ha en flickpolare.

Detta var exakt vad jag planerade igår och allt gick som perfekt till jag var tvungen att åka hem för en sak har hänt. Ska prova nästa helg

Någon mer med erfarenhet av detta som kan berätta lite?
Citera
2008-09-21, 08:47
Bannlyst
Citat:
Detta var exakt vad jag planerade igår och allt gick som perfekt till jag var tvungen att åka hem för en sak har hänt. Ska prova nästa helg

Någon mer med erfarenhet av detta som kan berätta lite?

Har haft flera kvinnliga vänner som sedemera blev KK (alla är kåta och vill knulla i den åldern) innan det rann ut i sanden. Kör hårt, du har inget att förlora.

Hur ser hon ut? Släng upp en bild på tinypic.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in