2008-09-20, 20:27
Medlem
Då jag sökte efter en sak råkade jag hitta min sambos nostalgigömma. Jag läste inte exakt vad det var, men det var i alla fall en lunta med ömsom kill- och kukbilder, en dagbok och gamla kärleksbrev. Dessutom fann jag ett brev från ett av hennes strul precis innan vi blev ihop, som jag tidigare råkat se på annan plats. Det hade nu hamnat här i nostalgihörnan. Hur ska man tolka det här då?
Jag har själv gjort mig av med allt som har med tidigare relationer att göra, medan min sambo verkar samla varenda lapp och varenda kort från förr.
Av respekt för henne har jag inte grävt bland hennes brev eller läst dem, mer än det jag råkade se...Har hon inte kommit över sina gamla ragg/pojkvänner från sena tonår (vi är 23 nu) eller vad är det frågan om? Önskar att jag inte hade sett det här...
Citera
2008-09-20, 21:14
Bannlyst
-Just let go!

En del vill gärna spara denna sorts saker, andra inte, försök se det som en extended dagbok eller nått!
Är väl inget att "ta upp" direkt i ett vuxet förhållande?
Senast redigerad av TrollKungen 2008-09-20 kl. 21:19.
Citera
2008-09-20, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1302
Då jag sökte efter en sak råkade jag hitta min sambos nostalgigömma. Jag läste inte exakt vad det var, men det var i alla fall en lunta med ömsom kill- och kukbilder, en dagbok och gamla kärleksbrev. Dessutom fann jag ett brev från ett av hennes strul precis innan vi blev ihop, som jag tidigare råkat se på annan plats. Det hade nu hamnat här i nostalgihörnan. Hur ska man tolka det här då?
Jag har själv gjort mig av med allt som har med tidigare relationer att göra, medan min sambo verkar samla varenda lapp och varenda kort från förr.
Av respekt för henne har jag inte grävt bland hennes brev eller läst dem, mer än det jag råkade se...Har hon inte kommit över sina gamla ragg/pojkvänner från sena tonår (vi är 23 nu) eller vad är det frågan om? Önskar att jag inte hade sett det här...
Du är kille och vill känna dig unik i din sambos sällskap. Nu när du hittade gömman så känner du dig inte lika unik. Men, det där som du hittade är bara en grej som fruntimmer bara får för sig att göra. Dom är lite känsliga och mjuka och vill gärna spara på minnen. Men nu är det du som är herren på täppan och det är jag säker på att din flickvän bara tycker om. Alltså, analysera inte det där men berätta för din flickvän om ditt fynd på ett smidigt sätt och diskutera frågorna som dyker upp. Efter det kommer du känner dig bättre till mods. Men vad du än gör, sopa inte detta under matten utan ta steget ut och följ upp detta så får du svart på vitt.
Citera
2008-09-20, 21:42
Medlem
Kukbilder? Seriöst, fråga hur din tjej hade reagerat om du hade massa nakenbilder på dina ex liggandes?
Citera
2008-09-20, 22:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av blommaah
Kukbilder? Seriöst, fråga hur din tjej hade reagerat om du hade massa nakenbilder på dina ex liggandes?

Hahaha, det såg jag inte innan

Ja då kommer frågan i lite andra dager tycker jag, fast jag personligen är rådlös då jag nog inte brytt mig så mycket om det heller.

Är det en pilsk flicka Ts har? (en seriös fråga)...
Citera
2008-09-20, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrollKungen
Hahaha, det såg jag inte innan

Ja då kommer frågan i lite andra dager tycker jag, fast jag personligen är rådlös då jag nog inte brytt mig så mycket om det heller.

Är det en pilsk flicka Ts har? (en seriös fråga)...

Ja, det är kanske en helt annan fråga om det handlar om kukbilder, helt klart...men flickan är inte pilsk, snarare ganska hämmad och inte speciellt intresserad av sex...
Citera
2008-09-20, 23:18
Bannlyst
Citat:
Ja, det är kanske en helt annan fråga om det handlar om kukbilder, helt klart...men flickan är inte pilsk, snarare ganska hämmad och inte speciellt intresserad av sex...

Ni kanske inte har lyckats hamna på samma "våglängd" sexmässigt än bara? för sparar man på kukbilder så måste man ju vara intreserad/nyfiken på något sätt?

Kan man tycka iaf...
Citera
2008-09-20, 23:22
Medlem
lyinawakes avatar
Min första tanke: Äh, det är väl inget att bry sig om. Hennes nostalgihörna är bara en låda hon besöker för att få sig en liten självförtroendekick.

Min andra tanke: Det hade tagit hus i helvete om jag hittat nåt liknande hos en pojkvän!

Kontenta: Sluta snoka! Bättre vara lyckligt ovetande. Hur fann du förresten denna låda? Jag antar att hon inte hade den stående i bokhyllan..?
Citera
2008-09-20, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lyinawake
Min första tanke: Äh, det är väl inget att bry sig om. Hennes nostalgihörna är bara en låda hon besöker för att få sig en liten självförtroendekick.

Min andra tanke: Det hade tagit hus i helvete om jag hittat nåt liknande hos en pojkvän!

Kontenta: Sluta snoka! Bättre vara lyckligt ovetande. Hur fann du förresten denna låda? Jag antar att hon inte hade den stående i bokhyllan..?

Jag råkade komma åt de här sakerna när jag letade efter en pryl som jag lagt i mitt skåp och vi är alltså sambor...
Citera
2008-09-21, 03:04
Medlem
Fan det är gamla saker, jag tro jag har ett par askar med gamla prylar från fornstora dagar, det är allt från ett par trosor(om jag inte missminner mig) till ganska töntiga men charmiga kärleksbrev och en massa annat smått och gott.

För mig är det bara roligt att gå igenom ibland för att minnar lite extra och det har ingen betydelse för mina känslor till min sambo.

Vi tog till och med upp det när vi höll på att flyttstäda och vi hittde en masssa av hennes gamla dagböcker, det var riktigt roligt att berätta för varandra vilka vildsvin man hade varit med.
Citera
2008-09-21, 03:18
Medlem
NewDeers avatar
Äh, varken du eller hon var oskulder när ni träffades. Att hon sparat detta är inte för att hon vill vara med hennes ex, utan för att det är kul att ha minnen från sitt liv.

Varför ska du ens ta upp det med henne? För att tvinga henne att slänga allt?
Du har säkert hundratals minnen själv, fast de är lagrade i ditt huvud
Citera
2008-09-21, 07:43
Bannlyst
Citat:
Jag råkade komma åt de här sakerna när jag letade efter en pryl som jag lagt i mitt skåp och vi är alltså sambor...

Så hon gömmer sin låda i ditt skåp? Varför öppnade du hennes låda?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in