• 1
  • 2
2008-09-22, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrollKungen
Etanol? det är ett etylderivat av morfin, etylalkohol däremot är en annan beteckning för etanol... men har inte med saken att göra.

Coccilana innehåller ingen alkohol, punkt.

Det är bara att läsa innehållsförtäckningen så kan man se att det står ethanol 680 mg / ml.
Citera
2008-09-22, 16:10
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gangstarrr
Kör faktiskt själv på denna medicinen. Skulle inte tipsa om 35 ml då 10 ml är maxdosen, iaf för den vuxna personen som fixade min. Den är rätt najs, jag väger ca 83 kg och blir lagom chill på ca 8-10 ml. Medicinen är etanol och morfin-baserad det är därför den är rolig.

Va? 10ml är maxdosen?

Har du ens läst bipacksedeln eller mitt inlägg?

"Vanlig dos för vuxna är 5-10 ml 3-4 gånger dagligen."
Källa: Fass.se

Edit: http://www.fass.se/LIF/produktfakta/...7&UserTypeID=2
Citera
2008-09-22, 16:13
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gangstarrr
Det är bara att läsa innehållsförtäckningen så kan man se att det står ethanol 680 mg / ml.

Övriga ämnen: sackaros 680 mg/ml, etanol 96 %, vatten, vattenfri citronsyra, levomentol, ammoniak.

Sackaros är väl inte etanol?

Snälla, läs iaf igenom bipacksedeln innan du skriver.
Citera
2008-09-22, 18:22
Medlem
Veeoons avatar
Åh, fyfan.. Har dåliga minnen av den här hostmedicinen, track 60 ml och förväntade mig lite kul.. Jo, det var ju skoj.. I ungefär 20 minuter, sen var det bara att vara sängliggandes i tre dagar, spydde väl ungefär en gång i timmen.

Skitkul... not.
Citera
2009-07-09, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erik_03
har haft typ "sköna" stickningar i hela ansiktet och lite över överkroppen, men de är typ kittlingar med nålar m man säger så
kände mig asvarm förut och drog av alla kläder men de va bara soft,
men tror ni att jag borde vänta me å sova eller att de kan vara farligt att tagit så mycket, tog de sista 20 ml för ca 15 min sen

Jag dricker alltid i mig 80-100ml på en gång när jag tar cocillana : o
nu låter det som att jag vill klämma in det här för att skryta. Men jag blir bara förvånad, tycker inte folka tt det är mer nice att cocillanan slår in som en lite störra "smäll" än typ känna lite, ta lite mer, känner lite mer, tar lite till o.s.v. tills man mår gött. Känns bara så segt och dessutom hinner man bli van känslan lite, vilket innebär att det inte känns lika fett som om allt slår in samtidigt :P

Vill bara veta vad ni tycker, om jag är udda eller hur det ligger till
Citera
2009-07-09, 20:13
Medlem
klybans avatar
Den mängden ger ett hyfsat rus, helt klart.
Men ett råd som jag tycker funkar bra.
Är att ta sin mängd som man vet funkar och efter ca20min(utan ökad tolerans) så äter man mat/dryck.
Detta skickar ut allt i systemet fort och får en trevlig skjuts(Detta funkar för mig i alla fall)
Men fylla på i detta läge ger en långsam utveckling(om den är nära mat intaget).
Men fyller man på ändå så kommer man få en långsam utveckling av rus, men ett långt rusistället.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in