2008-09-23, 06:36
Medlem
M_A_Rs avatar
Vilka trevliga budskap man får från förståsigpåarna hela tiden. Ena stunden hotas vår kära planet av överbefolkning med miljöförstöring och otillräckliga naturresurser som följd. Andra stunden så kommer vi att drabbas av en total samhällelig kollaps om vi åldras och blir allt fler. Hur fan ska ni ha det?

Jag vet att FN har sagt till negrerna att det som hämmar deras ekonomiska utveckling är att dom gör för många barn.

Jag personligen är av åsikten att vi i västvärlden är inne på rätt spår när det gäller barnafödande. Vi behöver inte yngla av oss som råttor. Och vi behöver definitivt inga låg-IQ-varelser från tredje världen som skiter ut en massa ungar i parti och minut. Det är packet som borde lära sig att dumpa all eventuell religion dom har och uppgradera sina fossilhjärnor till 2000-talet. Vilket är lättare sagt än gjort, med tanke på deras genetiskt nedärvda mentalbiologiska begränsningar. Dom borde kort sagt lära sig att skaffa ett normalt antal barn, cirka 2 stycken. Då varken ökar eller sjunker befolkningen.
Citera
2008-09-23, 18:01
Medlem
TröttSvensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aake
Men har Blattarna sina barn på dagis? Varför det? Deras föräldrar går ju hemma hela dagarna när de inte är ute och shoppar eller sitter på café?

Så här funkar det...eftersom jag har en förskollärare i familjen så kan jag berätta att om en svensk förälder blir arbetslös som exempel så får inte ungen vara kvar på dagis utan skall vara hemma med föräldern.
Blatte ungarna får vara gratis på dagis fast båda föräldrana sitter hemma, detta för att blatteungarna skall " integreras ".
Så långt låter det ju fint eller hur.
Men nu är det så att blatteungarna har ju egna dagis med egen blatte personal, de somaliska dagisarna i Tensta Rinkeby är ju ett strålande exempel, så hur fan blir blatte ungarna då integrerade ?

Kul grej med de somaliska dagisarna är att de har egna minibussar som åker runt och hämtar och lämnar ungarna, sådant har jag aldrig sett på svenska kommunala dagis...

Sverige är på väg rakt ner i stenåldern ta mig fan.
Citera
2008-09-23, 20:18
Medlem
Lantbruks avatar
En bild säger mer än tusen ord:

http://bp0.blogger.com/_HwLXlJ0MtbQ/R8EGKfxkLSI/AAAAAAAABXk/uCL4317z1nQ/s1600-h/enbildsägermeräntusenord.jpg

Mvh
Citera
2008-09-24, 09:30
Medlem
Ignatius Is avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Ignatius! Det är varken prov på goda retoriska talanger eller speciellt klädsamt att helt plötsligt dimpa ner efter en tids frånvaro och låtsas som om man aldrig diskuterat ämnet förut. Vi har gått igenom somalierna tidigare vill jag minnas, eller hur? Du efterfrågar var mina uppgifter kommer ifrån som om du aldrig hört eller sett dem förut, du anslår ett insinuant tonfall som syftar att förminska det jag säger och du tror därmed att du "vinner" diskussionen. Ditt misslyckade försök med taffligt genomförd härskarteknik i avseende ett av dig inbillat språkfel utgör bara ett pinsamt bevis på att du är kvar i din sandlåda i vilken du sprätter grus omkring dig med hela spaden. Jag tänker inte slösa mer tid på det. Det finns länkar till KÄLLOR när det gäller somalierna i avsedd forumsdel. Jag rekommenderar en genomläsning av dessa och sedan kan du återkomma om du orkar!

Jag skall söka för att hitta FB-fakta som du "vet finns".

Du har rätt i att jag känner igen ämnet och dina åsikter. Jag ser dock inte hur detta ändrar någonting i sak, du kan ju fortfarande inte redogöra för hur du kommer fram till dem - trots att du försöker få dem att framstå som vedertagna.Ärligt talat ser jag inte problemet: Du hävdar att någonting är sant, du hävdar att du vet att det finns data som bevisar detta och du hävdar dessutom att du vet var denna data finns. Varför skall jag iväg på ett researchuppdrag som du är tvärsäker på bevisar din poäng? Varför skulle jag vilja det och varför kan du inte göra det själv?

Svara gärna på frågan så kan vi väl ta tag i ditt pladder om "vinnande" sen.
Senast redigerad av Ignatius I 2008-09-24 kl. 09:34.
Citera
2008-09-24, 12:36
Medlem
Golonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ignatius I
Jag skall söka för att hitta FB-fakta som du "vet finns".

Du har rätt i att jag känner igen ämnet och dina åsikter. Jag ser dock inte hur detta ändrar någonting i sak, du kan ju fortfarande inte redogöra för hur du kommer fram till dem - trots att du försöker få dem att framstå som vedertagna.Ärligt talat ser jag inte problemet: Du hävdar att någonting är sant, du hävdar att du vet att det finns data som bevisar detta och du hävdar dessutom att du vet var denna data finns. Varför skall jag iväg på ett researchuppdrag som du är tvärsäker på bevisar din poäng? Varför skulle jag vilja det och varför kan du inte göra det själv?

Svara gärna på frågan så kan vi väl ta tag i ditt pladder om "vinnande" sen.

Lovar du att det är sista gången du tjafsar om dessa uppgifter nu då? Sug i dig!

http://www.zufi.net/documents/Somalierocharbetsmarknad_HE_2008.pdf

http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=113&a=378763

Ut texten:

Citat:
I nästan varannan somalisk barnfamilj i Göteborg finns fyra eller fler barn under 17 år. Bara en av 25 barnfamiljer i Sverige har så många barn.
En ensamstående mamma i Hammarkullen, utan jobb och med fyra barn födda mellan 1991 och 2004, är garanterad 19 393 kronor i månaden i barnbidrag, flerbarnstillägg, studiebidrag, underhållsstöd, bostadsbidrag och försörjningsstöd. Dessutom får hon, baserat på behov, hjälp med kostnader för vård och medicin, hushållsel, tandvård, förnyelse av husgeråd och utrustning i hemmet och "andra godtagbara behov".
Om hon i stället har sex barn bidrar samhället med 23 560 kronor plus det behovsprövade biståndet.

Citat:
Det låter grymt, men det svenska samhället borde ha hårdare koll på somaliska män. Männen måste lära sig att skaffar man en familj så ska man också försörja den.

Citat:
Varannan somalisk kvinna med hemmavarande barn i Göteborg får underhållsstöd. Barnens far bor alltså inte med familjen och i hans ställe står samhället för barnens försörjning.
Ofta är det sant att mannen inte bor med familjen. Ibland är det delvis sant, somaliska män lever inte sällan en ambulerande tillvaro som innebär att de periodvis bor med familjen, periodvis någon annanstans. Och ibland handlar det om rent bidragsfusk

Citat:
Flera andra somaliska tolkar bekräftar den bilden, att familjer väljer bidragsfusk för att bättra på ekonomin. Ibland därför att kvinnan vill kunna skicka mera pengar till behövande släktingar i hemlandet, ibland därför att mannen behöver pengar till drogen kat, som blivit ett gissel för den somaliska folkgruppen i Göteborg.

Citat:
Gunnar Kraft på Göteborgs-initiativet:
- Att skilja sig på svenska kan i en somalisk kontext ses som en ekonomiskt bärkraftig transaktion, ett sätt att överleva i Sverige.
Paret skriver på ett papper och plötsligt tar samhället över försörjningsansvaret för barnen, trots att man och hustru i religiös mening fortfarande betraktar sig som gifta.

Citat:
Abdirizak Jama är skolvärd på Hjällboskolan. Han beskriver somaliska ungdomar utan hopp, utan framtidstro:
- Många struntar i skolan och skiter i om de hamnar i kriminalitet. De ser inga förebilder. Föräldrar och släktingar har sällan jobb och ungdomarna har ingen som peppar och stödjer dom... ...- Det går inte att göra läxan när sju barn i en trerummare träter om fjärrkontrollen. Så för att mamma och pappa och de yngre barnen ska få lugn och ro skickas ofta de äldre tonåringarna ut på gården...

Citat:
...Men oavsett orsak kvarstår faktum - många somaliska ungdomar har dåliga skolresultat, vilket ökar risken för kriminalitet.
Den gångna veckan åtalades åtta pojkar från Hjällboskolan för ett stort antal rån, en del riktigt grova. Ännu fler pojkar som deltagit i rånen var under 15 år, alltså för unga för att dömas i domstol. De allra flesta har somaliskt ursprung.
Flera av pojkarna hade begått så många rån att de inte kunde hålla isär dem under polisförhören. Andra erkände rån där offren av någon anledning valt att inte göra polisanmälan.
Even Magnusson, stor och trygg polis som arbetar som samordnare av ungdomspoliserna i Göteborg, berättar om sina möten med de somaliska pojkarnas mammor:
- Jag är en luttrad polis, men de här mammornas berättelser gör mig nästan gråtfärdig. Mannen har ibland flera fruar, han arbetar inte utan sitter på kafé eller i någon somalisk förening, tuggar kat och kommer hem på morgonen och vill tillverka flera barn. Är inte frun med på det så får hon stryk.

Citat:
I en hemligstämplad underrättelserapport, Unga kriminella personer med somalisk bakgrund, har Göteborgspolisen studerat unga somaliers brottslighet. Som somalier definieras den som är född i Somalia eller född i Sverige av två somaliska föräldrar.
Det visade sig att var femte manlig somalisk göteborgare mellan 18 och 23 år varit misstänkt för våldsbrott under tvåårsperioden till mars i år. Även i en yngre åldersgrupp, mellan 12 och 17 år, var våldsbrott vanliga, trots att den ovan nämnda rånhärvan inte ingick i statistiken.

Citat:
För ett år sedan startade SDN Lärjedalen en halvårslång utbildning för tio somaliska kvinnor med inriktning på hotell och hushållsnära tjänster. Åtta kvinnor fullföljde kursen, som i våras avslutades med en träff med en presumtiv arbetsgivare, en städfirma. Problemet var bara att tre av kvinnorna, som under utbildning varit helt normalt klädda, kom till avslutningen i heltäckande klädsel. Städbolaget konstaterade att de tre på grund av sin klädsel inte vara anställningsbara.
Jörgen Larsson är enhetschef på socialkontoret i Hammarkullen.
- Vi uppfattade att kvinnorna gjorde en klar markering, att de inte ville ha arbete, säger han. Självfallet ska man ha frihet att tro och klä sig hur man vill, men om man sätter upp ett hinder som gör att man inte är anställningsbar, har man då rätt till försörjningsstöd?

Citat:
...Att hälften av Göteborgs somaliska mammor bor ensamma med sina barn, att var femte ung somalier misstänkts för våldsbrott, att bara en fjärdedel av de somaliska pojkarna får fullständiga betyg från 9:an, att nästan hälften av Göteborgs somalier inte har någon arbetsinkomst.

Ur http://www.flamman.se/inrikes.php?id=5199

Citat:
– Alla somalier i Sverige skickar pengar till familjen. Men 80 procent skickar också pengar för att hjälpa landet.

Citat:
Enligt Världsbanken utgjordes runt 60 procent av Somalias BNP av privata pengar från emigranter år 2004 – idag troligen ännu mer.

Räcker det, Ignatius, eller vi skall köra samma vals en gång till nästa gång du poppar in och är dryg?
Citera
2008-09-24, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rattelsnake
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_1754959.svd

Är vi för evigt förpliktigade att göda och föda dessa invällande äggkläckngingsmaskiner från Afrika och mellanöstern?

Hur ska det sluta?
Det kommer naturligvts sluta med ett abrupt slut för den svenska modellen och den eviga förpliktelesen att vara dumma i huvet kan vi ändra på.
Citera
2008-09-27, 18:45
Medlem
Ignatius Is avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Lovar du att det är sista gången du tjafsar om dessa uppgifter nu då? Sug i dig!

http://www.zufi.net/documents/Somalierocharbetsmarknad_HE_2008.pdf

http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=113&a=378763

Ut texten:

Ur http://www.flamman.se/inrikes.php?id=5199

Räcker det, Ignatius, eller vi skall köra samma vals en gång till nästa gång du poppar in och är dryg?

Jag är ledsen Golonka, men inget av det du redovisar stödjer tesen att somalier skaffar barn till syfte att tjäna pengar. Vad som sägs är att man skiljer sig och jobbar svart, vilket iofs är allvarligt, men inte riktigt samma sak. Eller?

Sen säger det inte heller någonting om skillnaderna i levnadsstandard mellan Sverige och Somalia. Här kan jag iofs tänka mig att kulturella vanor gör att socialbidragsafrikanen får mer över i plånboken än socialbidragssvensken, men det är rena spekulationer.

Vals? Ja, det är nog sannolikt. Du dansar ju bara omkring och hittar på sånt som passar dig..
Citera
2008-09-27, 19:35
Medlem
Citat:
Jag är ledsen Golonka, men inget av det du redovisar stödjer tesen att somalier skaffar barn till syfte att tjäna pengar. Vad som sägs är att man skiljer sig och jobbar svart, vilket iofs är allvarligt, men inte riktigt samma sak. Eller?

Sen säger det inte heller någonting om skillnaderna i levnadsstandard mellan Sverige och Somalia. Här kan jag iofs tänka mig att kulturella vanor gör att socialbidragsafrikanen får mer över i plånboken än socialbidragssvensken, men det är rena spekulationer.

Vals? Ja, det är nog sannolikt. Du dansar ju bara omkring och hittar på sånt som passar dig..
Det var väldigt vad du tjatar och slingrar dig! Vart vill du egentligen komma med dina hårklyverier? Förnekar du att somalierna är en invandrargrupp som medför en väldigt stor ekonomisk belastning på Sverige, och dessutom ställer till med mycket besvär i form av plågade brottsoffer, störig skolmiljö m.m?
Citera
2008-09-27, 20:07
Medlem
Ignatius Is avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jsgbg
Det var väldigt vad du tjatar och slingrar dig! Vart vill du egentligen komma med dina hårklyverier?

Det väl ändå inte JAG som slingrar mig??

Citat:
Förnekar du att somalierna är en invandrargrupp som medför en väldigt stor ekonomisk belastning på Sverige, och dessutom ställer till med mycket besvär i form av plågade brottsoffer, störig skolmiljö m.m?

Det är inte frågeställningen, ditt pucko. Men om det vore frågeställningen så skulle jag säga att det är svårt att dra några definitiva slutsatser, främst beroende på en avgränsningsproblematik. Men visst finns det en besvärande andel individer med problem som har somaliskt ursprung i Sverige. Det måste vi lösa.
Citera
2008-09-27, 20:13
Medlem
Citat:
. Men visst finns det en besvärande andel individer med problem som har somaliskt ursprung i Sverige. Det måste vi lösa.
Tycker du att vi ska ta in fler Somalier innan vi löst problemet?
Citera
2008-09-27, 20:23
Medlem
Ignatius Is avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kroppskultur
Tycker du att vi ska ta in fler Somalier innan vi löst problemet?

Beror på. Vi kan komma att behöva dem, men som det ser ut idag så finns det ingen tillämpning som fungerar. I den mån vi kan skall vi naturligtvis försöka minska antalet somalier som kommer hit tills vi har löst det.
Citera
2008-09-27, 20:27
Bannlyst
Citat:
Beror på. Vi kan komma att behöva dem, men som det ser ut idag så finns det ingen tillämpning som fungerar. I den mån vi kan skall vi naturligtvis försöka minska antalet somalier som kommer hit tills vi har löst det.
Hur kan man behöva Somalier? Det bildas mindre jobb än det finns personer för, och även om det skapades mer jobb än det fanns personer för så skulle det ändå inte gå att integrera Somalier.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in