2008-09-21, 14:47
Medlem
M_A_Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rattelsnake
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_1754959.svd

Ja det säger Mona Sahlin

Är de större barnkullarna ett resultat av "flyktingarna" från Afrika och Mellanöstern?

Det kan ju inte om man tittar på de etniska svenskarna nativitetssiffror, vara denna grupp som accelererat barnafödandet.

Eller?

Är vi för evigt förpliktigade att göda och föda dessa invällande äggkläckngingsmaskiner från Afrika och mellanöstern?

Hur ska det sluta?

Jaså? Så stora barnkullar kostar stora pengar..? Men hur kommer det sig? Ju fler människor vi är, desto bättre är det, heter det ju..

I Australien tycks man inte vara oroade för lågt barnafödande:

http://www.news.com.au/business/story/0,27753,24134255-5017313,00.html
Citera
2008-09-21, 15:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SMK
Men det är förstås inget som bekymrar vänstern om att folk har gått på SFI(2-4 h/vecka) i 10-20 år och inte lärt sig ett enda ord svenska.

Fast allt detta visste du säkert redan.

Såg på SVT Debatt om de terrorstämplade "svenskarna"

Satt somalier i publiken och det var åt helvete va illa svenska de pratade, man förstod. men fan vad illa

De har troligtvist bott längre än vad Martha har gjort och hon pratar ju hyfsat bra för att vara brasilianska
Citera
2008-09-21, 16:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ignatius I
Ett tips till: läs hela tidningen nästa gång och inte bara det som knäppskallar på Flashback använder som underlag för kreativa tankeövningar. Då kommer du nämligen märka att diskussionen om de problem som asylpolitiken inneburit är både uppmärsammade och tagna itu med.
"Tagna itu med"!? Vart fan har du befunnit dig dem senaste åren?
(Invandrings)brottsligheten skjuter ju i höjden. Pengar fördelas om, man tar pengar från viktiga samhällsfunktioner och sätter på invandringsrelaterade grejor, som bidrag. Missnöjet i förorterna växer, dem är inte det minsta tacksamma för vad vi faktiskt offrar för deras skull. Man DO-anmäler hej vilt och får mer pengar för små struntsaker (som VERKLIGEN INTE är diskriminering) än våra svenska våldtäktsoffer får.

Och vad gör politikerna? Mona (S)ahlin säger iallafall: "Mer pengar!".
-Pengar som man tar ifrån infrastruktur, polis, rättsväsen, räddningstjänst, sjukvård, äldreomsorg, vården av handikappade, försvar, skola och utbildning med mera, med mera.

Sverige faller samman från två håll, pengabristen och det invandrarna gör (som brott).
Gå till Försäkringskassan så får du se somalier och annat pack hämta ut bidrag - bidrag som är högre än tex en ARBETANDE sjuksköterskas lön. För att inte tala om pensionen - äldre invandrare får av någon anledning högre pension än svenskar. Varför är det så?

Vad menar du för tidning som jag ska läsa? Den socialdemokratiskt vridna propagandablaskan Aftonbladet kanske?

Edit: lade till lite grejer.
Senast redigerad av dr myller 2008-09-21 kl. 16:10.
Citera
2008-09-21, 19:31
Medlem
Golonkas avatar
Kul att se dig igen Igge! Det var inte igår!

Citat:
Jaha. Och detta vet du för att du vet så mycket?

Damn straight!

Citat:
Vad har somalisk levnadsstandard med svenska förhållanden att göra?
Allt! Om ett barnbidrag i Sverige uppgår till c.a 1000 spänn och GNP i Somalia är $105, så kan man väl lugnt anta att det föreligger ett VISST incitament att skaffa stora barnkullar trots att man saknar såväl arbete som ordentlig bostad?

Citat:
Du ska få en gratislektion. Att brottas med något uttrrycker förändring. Det gör att ett uttryck om beständighet som " för evigt" inte riktigt är tillämpbart.
Försöker du vara rolig nu? Eller är du bara dumdryg som vanligt?

Citat:
Ett tips till: läs hela tidningen nästa gång och inte bara det som knäppskallar på Flashback använder som underlag för kreativa tankeövningar. Då kommer du nämligen märka att diskussionen om de problem som asylpolitiken inneburit är både uppmärsammade och tagna itu med.
Det måste jag ha missat... När togs de itu med? Har du källa på det?
Citera
2008-09-22, 07:31
Medlem
Ignatius Is avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Allt! Om ett barnbidrag i Sverige uppgår till c.a 1000 spänn och GNP i Somalia är $105, så kan man väl lugnt anta att det föreligger ett VISST incitament att skaffa stora barnkullar trots att man saknar såväl arbete som ordentlig bostad?

Men barnen skaffas ju i Sverige. Vad har då Somalias GNP för betydelse?

Citat:
Försöker du vara rolig nu? Eller är du bara dumdryg som vanligt?

Du gör språkliga fel. Att antyda att något är "för evigt" och sen konstatera att man brottas med det är en s.k tautologi, en självmotsägelse.

Citat:
Det måste jag ha missat... När togs de itu med? Har du källa på det?

Kika på www.regeringen.se. Sök på migrationspolitik. Läs en debattartikel.
Citera
2008-09-22, 08:06
Medlem
Nalin_Pekguls avatar
TS tar inte hänsyn till att kidsen kommer att växa upp till att bli framtidens ingenjörer, läkare och forskare. Sverige kommer nå nya nivåer med denna resurs, denna ovärderliga lottovinst. Vi bör vara tacksamma att dom valt just Sverige och inte Norge. Kom ihåg var dom matematiska symbolerna och all vetenskap härstammar ifrån. Sverige blir rikare med större barnkullar.
Citera
2008-09-22, 09:18
Medlem
Golonkas avatar
Citat:
Men barnen skaffas ju i Sverige. Vad har då Somalias GNP för betydelse?

Gör dig inte dum! Vem har sagt att alla barnen skaffas i Sverige? I det här fallet handlar det för övrigt om incitament att skaffa många barn. En individ som är från Somalia betraktar 2000 SEK som en hygglig årslön och väl över genomsnittet, kan tänkas tycka att ett månatligt barnbidrag på fem-sex tusen är rena mannan från himmlen. Oavsett att levnadsomkostnaderna här är mycket högre än i Somalia, så upplever somaliern att han tjänar bra med pengar och därför kan man i regel också skicka hem väldigt stora summor till hemlandet och jihadisterna där. Denna inkomst av bidrag stiger med en tusenlapp för varje unge man skaffar!

Citat:
Du gör språkliga fel. Att antyda att något är "för evigt" och sen konstatera att man brottas med det är en s.k tautologi, en självmotsägelse.

Så här skrev jag: Vi är, med den innevarande ordningen, för evigt förpliktigade att tillgodose dessa gökungars samtliga behov och just nu brottas man med problemet med trångboddhet bland dessa familjer.

Det man brottas med är en följd av de åtaganden man är evigt förpliktigad till. Låt mig göra det enkelt för dig: Om jag har en maskin som måste gå för evigt, så följer det en del underhåll för att få den att gå. Om jag inte hittar t.ex oljekannan, så är det ett problem jag måste lösa (brottas med) annars stannar maskinen. Inga språkliga fel där inte. Skärp dig nu, Igge!

Citat:
Kika på www.regeringen.se. Sök på migrationspolitik. Läs en debattartikel.
Du får nog vara mer specifik än så. Jag hittade en propostion från 1996 och en massa heads-up om var Sambuni och Billström är planerade på besök. Vänligen specificera vad du menar med att man "är uppmärksam på problematiken" och "har tagit itu med den". Det kan inte vara meningen att jag skall efterforska dina ytterst vaga uppgifter...
Citera
2008-09-22, 09:43
Medlem
Gudmunds avatar
Citat:
Gör dig inte dum!

Skärp dig , då vore det ju inte Ignatius..
Citera
2008-09-22, 15:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nalin_Pekgul
TS tar inte hänsyn till att kidsen kommer att växa upp till att bli framtidens ingenjörer, läkare och forskare. Sverige kommer nå nya nivåer med denna resurs, denna ovärderliga lottovinst. Vi bör vara tacksamma att dom valt just Sverige och inte Norge. Kom ihåg var dom matematiska symbolerna och all vetenskap härstammar ifrån. Sverige blir rikare med större barnkullar.
På köpet får vi även en explosionsartad brottslighet, pengabrist i allt som inte rör invandring i princip, våran svenska kultur utrotas och vårt en gång framgångsrika land går åt helvete. Finns det nån muslimsk stat som är både en demokrati och fungerar väl? Svar nepp.
Citera
2008-09-22, 21:48
Medlem
Ignatius Is avatar
Citat:
Gör dig inte dum! Vem har sagt att alla barnen skaffas i Sverige? I det här fallet handlar det för övrigt om incitament att skaffa många barn. En individ som är från Somalia betraktar 2000 SEK som en hygglig årslön och väl över genomsnittet, kan tänkas tycka att ett månatligt barnbidrag på fem-sex tusen är rena mannan från himmlen. Oavsett att levnadsomkostnaderna här är mycket högre än i Somalia, så upplever somaliern att han tjänar bra med pengar och därför kan man i regel också skicka hem väldigt stora summor till hemlandet och jihadisterna där. Denna inkomst av bidrag stiger med en tusenlapp för varje unge man skaffar!

Dum och dum. Du har naturligtvis varken några siffror på hur mycket som "skickas tillbaka" eller hur höga levnadsomkostnader en flerbarnsfamilj normalt sett har. Du spekulerar vilt och dessutom i strid med de offentliga - och mest sannolika antagandena om vad ett barnbidrag typiskt sett skall räcka till. Möjligen är det dina omfattande empiriska undersökningar om somalierna subjektiva missuppfattning som ligger till grund för ditt resonemang? Nähä, inte det heller.

Det var några månader sen jag skrev här sist. Det är tacksamt att notera att du fortfarande kör med samma taktik där du presenterar dina egna vilda spekulationer som vedertagen fakta. Vore det inte så gement mot de stackars somalierna skulle jag le lite åt det.

Citat:
Så här skrev jag: Vi är, med den innevarande ordningen, för evigt förpliktigade att tillgodose dessa gökungars samtliga behov och just nu brottas man med problemet med trångboddhet bland dessa familjer.

Vilket jag fortfarande tolkar som en självmotsägelse. Märker du dessutom hur du i nedanstående mening säger emot dig själv igen? Om det nu inte har hänt något på det här området och trångboddhet är ett invandrarproblem hur kan det gå komma sig att man brottas med det?

Citat:
Det man brottas med är en följd av de åtaganden man är evigt förpliktigad till. Låt mig göra det enkelt för dig: Om jag har en maskin som måste gå för evigt, så följer det en del underhåll för att få den att gå. Om jag inte hittar t.ex oljekannan, så är det ett problem jag måste lösa (brottas med) annars stannar maskinen. Inga språkliga fel där inte. Skärp dig nu, Igge!

Nu vill ju du låtsas om som att du inte känner till det - för det skulle störa din världsuppfattning -men metoden man har valt för att komma tillrätta med den här trångboddheten är ett s.k försörjningsskrav.
Välkommen att förklara för mig hur det är att tillgodose någons behov?

Citat:
Du får nog vara mer specifik än så. Jag hittade en propostion från 1996 och en massa heads-up om var Sambuni och Billström är planerade på besök. Vänligen specificera vad du menar med att man "är uppmärksam på problematiken" och "har tagit itu med den". Det kan inte vara meningen att jag skall efterforska dina ytterst vaga uppgifter...

http://www.sou.gov.se/asylmottagning/
Citera
2008-09-22, 22:51
Medlem
SparkMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nalin_Pekgul
Samtidigt som ungdomar knappt får jobb nu för tiden vilket betyder att (ungdoms)arbetslösheten kommer öka med flera hundra procent inom en 20-årsperiod. Vilka ska betala deras bidrag sen när våra idag unga invandrare går i pension?
Citera
2008-09-22, 23:53
Medlem
Golonkas avatar
Ignatius! Det är varken prov på goda retoriska talanger eller speciellt klädsamt att helt plötsligt dimpa ner efter en tids frånvaro och låtsas som om man aldrig diskuterat ämnet förut. Vi har gått igenom somalierna tidigare vill jag minnas, eller hur? Du efterfrågar var mina uppgifter kommer ifrån som om du aldrig hört eller sett dem förut, du anslår ett insinuant tonfall som syftar att förminska det jag säger och du tror därmed att du "vinner" diskussionen. Ditt misslyckade försök med taffligt genomförd härskarteknik i avseende ett av dig inbillat språkfel utgör bara ett pinsamt bevis på att du är kvar i din sandlåda i vilken du sprätter grus omkring dig med hela spaden. Jag tänker inte slösa mer tid på det. Det finns länkar till KÄLLOR när det gäller somalierna i avsedd forumsdel. Jag rekommenderar en genomläsning av dessa och sedan kan du återkomma om du orkar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in