2008-09-20, 00:27
Medlem
Som rubriken lyder, ¨på vilken eller vilka siter brukar ni spela poker online och vilken är lättast att vinna på?
Motivera gärna varför ni spelar just där och fördelar och nackdelar.

Själv har jag provat ett antal sidor expekt, unibet, betsson och Svenska spel. Jag trivs faktiskt bäst på sv. spel. Att jag spelar mest på sv. spel beror nog på deras layout och design. Allt ser ju urläckert och behagligt ut jämför med de förstnämnda siterna. En annan fördel med sv. spel är att man spelar med kr. Vinner ganska ofta men slutar med att jag förlorar en del av pengarna i slutändan. Jag vill gärna bryta detta mönster. Har försökt att spela lite varje dag. Det gick bra tills jag förlorade en stor pott. Efter det brukar jag tappa tålamodet och typ ger bort pengarna. Vill gärna ha något råd. Vet inte hur det är med er andra spelare.

Nackdelar: det är endast svenskar som spelar på sv.spel och generellt så känns det som att svenskarna är lite bättre poker spelare än andra nationer. Det blir ju svårare att vinna, kanske en liten fördom Jag har även märkt att det kan vända väldigt snabbt på sv.spel. Helt osannolikt ibland. Jag vet att tur o otur är en del av poker men ni som spelar där förstår nog vad jag menar.
Citera
2008-09-20, 00:34
Medlem
samtron12s avatar
Kanske lite fel postat.

Men jag tycker Pokerstars är bäst. Dem tycker jag har mest att välja mellan, sedan tycker jag att dom känns mest professionella också av dom utländska siterna...
Nackdelen på pokerstars är att det är jävligt många bra spelare eftersom det är den största pokersiten i världen.

Annars gillar även jag att spela på svenskaspel just av den anledningen att man spelar om kr.
Senast redigerad av samtron12 2008-09-20 kl. 00:39.
Citera
2008-09-20, 00:37
Medlem
_Jago_s avatar
Tycker nog PokerStars är bäst av den enkla anledningen att det är en renodlad pokersajt. De försöker inte lura av sina spelare med black jack, tips osv.

Även om det kan vara roligt med tips är det bättre att ha det på en annan sida. Man kan fokusera mer på pokern. Detta innebär också att de kan utveckla pokern mer, då detta är det enda de behöver fokusera på.
Citera
2008-09-22, 17:51
Bannlyst
Måste man inte skicka in något brev för att ta ut pengarna på pokerstars?
Citera
2008-09-22, 17:56
Medlem
Apelsinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bohmana
Måste man inte skicka in något brev för att ta ut pengarna på pokerstars?

Nej, du tar ut pengarna med samma metod som du satte in med. Alternativt en wire transfer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in