Citat:
Zorsha
Citat:
Ursprungligen postat av Animaus
jag personligen tycker det är respektlöst att hålla sina egenheter ifrån sin partner, att exkludera denne är på något sätt själviskt då man säljer sig själv med falsk reklam.
Det här tex, fattar jag inte alls.
Vad pratar du om nu?
Vad har det med att gapa förolämpningar under ilska att göra?
Jag vill att min partner ska veta allt om mig, inkl. mina sämre sidor, o välja att vara med mig ändå.
Men mina sämre sidor innebär inte att jag ljuger eller säger saker jag inte menar.
Så var kopplingen är till topic ser jag inte alls?
Falsk reklam?
Vi pratar väl om motsatsen?
Falskt smäderi?
Det vill jag slippa lika mycket som allt annat falskt.
Citat:
Kul att du har funnit dig en partner du tycker är perfekt då , lät lite skumt när du poängterar att alla runt kring er vet att han är så bra men jag antar det har att göra med mitt påstående om att kärleken är blind.
Ja, precis.
Jag vet, alla andra håller med, alltså är inte min kärlek blind.
Citat:
jag personligen tycker det är respektlöst att hålla sina egenheter ifrån sin partner, att exkludera denne är på något sätt själviskt då man säljer sig själv med falsk reklam.
Det här tex, fattar jag inte alls.
Vad pratar du om nu?
Vad har det med att gapa förolämpningar under ilska att göra?
Jag vill att min partner ska veta allt om mig, inkl. mina sämre sidor, o välja att vara med mig ändå.
Men mina sämre sidor innebär inte att jag ljuger eller säger saker jag inte menar.
Så var kopplingen är till topic ser jag inte alls?
Falsk reklam?
Vi pratar väl om motsatsen?
Falskt smäderi?
Det vill jag slippa lika mycket som allt annat falskt.
Citat:
Kul att du har funnit dig en partner du tycker är perfekt då , lät lite skumt när du poängterar att alla runt kring er vet att han är så bra men jag antar det har att göra med mitt påstående om att kärleken är blind.
Ja, precis.
Jag vet, alla andra håller med, alltså är inte min kärlek blind.
Kort och gott anser jag en persons handlingar tala mer än ord, vad du än säger om dig själv behöver inte nödvändigtvis vara sanningen även om du själv tror det, så sant så att jag strövat iväg från TS-topic en del men en förolämpning kan t.ex säga mycket mer om en människa än vad denna i en situation utan stress delger, falsk reklam är något folk verbalt sprider baserat på uppfattningen av sig själv, handling är konsekvensen av personens automatiska respons till en situation, alltså korrekt reklam, interaktion vare sig god eller ond är alltså vad som gör att folk lär känna varandra, "respekten" du talar om gav mig intrycket att man på något sätt borde stävja sitt naturliga beteende för att undvika konfrontation.
)