2008-09-19, 20:04
Medlem
StoneWolfs avatar
Som rubriken lyder var går eran gräns för vad som kan sägas mellan två parter i en relation. Tänker då främst på relationen mellan man och kvinna.
Citera
2008-09-19, 20:14
Medlem
Allmänna svordomar i ett argt bråk kan vara ok. Typ jävla skit, förbannat e tc. Även slänga i dörrar e tc kan vara ok, men inte att kasta saker på en.
Inga könsord dock, som hora, fitta, e tc- det går bort helt.

Anklagelser där helt osanna saker sägs är inte heller ok. Man skall inte behöva försvara sig mot saker som inte är sanna.

Jag tror man själv känner när någon annan har gått för långt.
Citera
2008-09-19, 20:30
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StoneWolf
Som rubriken lyder var går eran gräns för vad som kan sägas mellan två parter i en relation. Tänker då främst på relationen mellan man och kvinna.
Tycker inte det är okej med några förolämpningar öht, tycker sånt bara är tecken på underlägsenhet och brist på argument. Samma gällande sarkasmer och spydigheter. På allvar, alltså.
I mitt förra förhållande fick jag heta så roliga saker som "femöresfitta", "slyna", "hora", "subba"... så nu tolererar jag inte ens uppmaningen "håll käft". Jag är totalt och fullständigt allergisk. Har man inget vettigt att att säga kan man fan hålla käften.
Citera
2008-09-19, 20:34
Bannlyst
allt som handlar om utseendet.
inte för att det har hänt men skulle någon göra det skulle jag nog bli skitarg.
Citera
2008-09-19, 20:37
Medlem
hjärtansfröjds avatar
Min toleransnivå är riktigt låg. Jag tar inte att min pojkvän säger "håll käften" till mig och skulle han drista sig att kalla mig för "slyna" eller liknande så skulle jag förmodligen gå och aldrig komma tillbaka. Det har dock aldrig hänt då mina pojkvänner varit civiliserade och intelligenta personer. Förolämpningar hör inte hemma i ett vuxet förhållande.
Citera
2008-09-19, 21:02
Bannlyst
Min tolerans är hög om det handlar om bråk. varför ska man annars förolämpa?

Citat:
Ursprungligen postat av _Dark_Angel_
Oj dåligt självförtroende?
Citera
2008-09-19, 21:08
Medlem
Talar hon utan att ha blivit tilltalad eller har givits tillstånd att tala blir det en liten tillrättavisning.
Citera
2008-09-19, 21:21
Medlem
Detta var en jävla skitfråga, säger jag förlåt bör hon ska kunna lyssna på mig som jag lyssnar på henne, halvdant skit som kräver uppbackning skiter jag dock i.
Citera
2008-09-19, 21:32
Medlem
OneUps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Dark_Angel_
Det där kan man ju diskutera...

Ett ex klagade hela tiden på att hon blir fetare och fetare. Till en början sa jag saker som "det är ingen fara" och "nä, men det är ju inte sant", men verkligheten är så att det gjorde hon. Efter ett tag sa jag försiktigt "ja, men då kanske du borde börja gymma". Då tog det hus i helvete och hon anklagade mig för att säga att hon är fet. Jag brydde mig faktiskt inte om hon lade på sig ett par kilon, men det gick ut över, hennes iofs nästan obefintliga, självförtroende att hon ansåg sig fet.

Föredrar 15 kilo extravikt framför dåligt självförtroende/självkänsla. Räknar du det som att klaga på utseendet?

För att hålla sig OnT så anser jag att allt som har en negativ klang är något man inte bör säga. Istället för "Du diskar fan aldrig" ska man säga "Kan inte du diska idag, älskling?", istället för "Jag tolererar inte att du slänger dina kläder där" säger man "Det ser bättre ut om du lägger smutsiga kläder i tvättkorgen".
Citera
2008-09-19, 21:37
Medlem
Intressant hur du inriktar dig på man och kvinna. Varför skulle det vara skillnad mellan man och man, kvinna och kvinna eller människor överlag, ingen vill väl ta emot förolämpningar och jag ser ärligt ingen skillnad oavsett om man är totala främlingar eller varit gifta i 30 år. Har inte alla människor rätt att bli behandlade med samma respekt?

Visserligen kan vissa underförstådda pikar och dylikt infinna sig i umgängeskretsar och dylikt fast dessa är ju just underförstådda. Inge renodlade förolämpningar.

Dock är vi ju människor, alla kan slänga ur sig sådant som man ångrar och har man ryggrad att be om förlåtelse och den andre har ödmjukhet att ta emot den, så är allt väl igen, eller hur? Låter väldigt hemskt att känna att man måste gå på tårna för att inte ens partner skall bli ledsen över något man omedvetet slänger ur sig i "stridens hetta", så att säga.

Vidare reagerar jag över hur man genast är ointelligent eller en stenåldersmänniska om man säger något ut över sin lugna maner, det är instinkt att reagera känslomässigt. Alla säger vi saker som vi ångrar.
Citera
2008-09-19, 21:39
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle Clarksson
Min tolerans är hög om det handlar om bråk. varför ska man annars förolämpa?

Oj dåligt självförtroende?
Oj, gott självförtroende? Tänk dig själv att bli kallaf för "koöga" eller "schimpanspanna" som jag råkar veta att det finns anledning till.
Citera
2008-09-19, 21:42
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tekniker
Talar hon utan att ha blivit tilltalad eller har givits tillstånd att tala blir det en liten tillrättavisning.
Tänk om det skulle gå att vara seriös nån enda jävla gång.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in