2026-05-20, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DragforADHD
blev det en stock med gbg rapé white då?
Haha nej tyvärr, vart kaliber vit plus som är 200 kr billigare, måste tänka lite på utgifterna numera 😃
Citera
2026-05-21, 07:49
Medlem
DragforADHDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solimann
Haha nej tyvärr, vart kaliber vit plus som är 200 kr billigare, måste tänka lite på utgifterna numera 😃
aa förstår
Citera
2026-05-23, 01:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sjukommatvaan52
Du som tipsat Snusarnas Riksförbund?

https://www.snusarnasriksforbund.org/goteborgs-rape-och-krympflationen

Haha! Nej, oskyldig. Kände inte ens till detta förbund. Får kanske bli medlem då även om jag borde sluta med giftet någon gång. Vilket troligtvis inte kommer ske.
Citera
2026-05-23, 13:02
Medlem
Har snusat Göteborgs rapé i över 20 år. Nya prillan smakar inte som tidigare och designen på dosan är skandalös. Ett tecken på att sluta helt kanske? Nån som kan tipsa om värda alternativ annars?
Citera
2026-05-24, 22:19
Medlem
Före detta Swedish Match anställd här!

Nya Rapé är helt klart mer likt ONE och XR än gamla Rapé. Är så jävla ledsen då detta är den enda snus som går hem hos mig sen 2019 typ. General håller kvalitet men har inte samma smakprofil, Kaliber duger i krig när vi snackar budget. Catch har med bra kvalle, men palla lakrits och mint liksom. Som Swedish Match trogen har jag tappat hoppet. De gjorde samma uppdatering med Zyn för inte alls längesedan, kan köpa någon dosa då och då för att bryta av.

Swedish Match vill jag minnas uppskattar feedback, men letat runt lite men hittar bara kundservice som enda återkopplingen. Sitter la någon shomme som jobbar hemmavid likt telefonförsäljning och skummar igenom dessa mejl... tappade hoppet lite, kanske hör av mig till kollegor för att hitta någon produktutvecklare man kan maila eller något... sorgligt att kalla denna nya produkt Rapé. Min gissning är att man använder växtfiber istället för tobaksblad. Det är skillnaden på gamla Rapé White och ONE Rapé.

Och designen, hallå vad röker dom på kontoret egentligen? Buuuuuuuuuuuuuuu

Phillip Morris och aktieägarna drar ner på kvalitén för att få med i utdelning?
Citera
2026-05-24, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PropanMannen
Före detta Swedish Match anställd här!

Nya Rapé är helt klart mer likt ONE och XR än gamla Rapé. Är så jävla ledsen då detta är den enda snus som går hem hos mig sen 2019 typ. General håller kvalitet men har inte samma smakprofil, Kaliber duger i krig när vi snackar budget. Catch har med bra kvalle, men palla lakrits och mint liksom. Som Swedish Match trogen har jag tappat hoppet. De gjorde samma uppdatering med Zyn för inte alls längesedan, kan köpa någon dosa då och då för att bryta av.

Swedish Match vill jag minnas uppskattar feedback, men letat runt lite men hittar bara kundservice som enda återkopplingen. Sitter la någon shomme som jobbar hemmavid likt telefonförsäljning och skummar igenom dessa mejl... tappade hoppet lite, kanske hör av mig till kollegor för att hitta någon produktutvecklare man kan maila eller något... sorgligt att kalla denna nya produkt Rapé. Min gissning är att man använder växtfiber istället för tobaksblad. Det är skillnaden på gamla Rapé White och ONE Rapé.

Och designen, hallå vad röker dom på kontoret egentligen? Buuuuuuuuuuuuuuu

Phillip Morris och aktieägarna drar ner på kvalitén för att få med i utdelning?
Vad kallas den person som ansvarar för att tömma deodorantburkar ner i dosorna innan slutpaketering?
Citera
2026-05-24, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Techbilly
Vad kallas den person som ansvarar för att tömma deodorantburkar ner i dosorna innan slutpaketering?

Stockholmare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in