Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2008-09-24, 01:14
Medlem
TeutonicWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Jo, så är det faktiskt många gånger. Och det är ju heller inte så svårt att förstå. Då våldtäkt många gånger innebär ett trauma för offret ifråga. Och många känner sig smutsiga efter våldtäkten och duschar bort alla bevis.

Sen så är det ju ett annat problem dem har är att många inte anmäler direkt efter att dem har blivit våldtagna. Och då finns det ju heller inga som helst bevis.

Mm, sant. Det är inte helt oförståeligt att många väljer att inte berätta om det iaf; många ser ner på offer, och då blir offret mindervärdigt i mångas ögon, trots att det inte hade fysiska förutsättningar att kämpa emot. Ett bra exempel är hur "mobboffer" används som en förolämpning.

/Teutonic Warrior
Citera
2008-09-24, 01:33
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TeutonicWarrior
Mm, sant. Det är inte helt oförståeligt att många väljer att inte berätta om det iaf; många ser ner på offer, och då blir offret mindervärdigt i mångas ögon, trots att det inte hade fysiska förutsättningar att kämpa emot. Ett bra exempel är hur "mobboffer" används som en förolämpning.

/Teutonic Warrior

Men det bevisar hur viktigt det är med DNA när det kommer till våldtäkt. Inget DNA=svårare att bli fälld. Inga säkra bevis helt enkelt. Om inte offrat ifråga är mycket trovärdigt, eller om det finns vittnen.

Dem grep en snubbe i sthlm för ett personrån/misshandel för inte så längesedan. När dem hade tagit hans DNA och sökt med det i basen så visade det sig att han hade begått en våldtäkt i en annan stad 2005. Där fick han.
Citera
2008-09-24, 17:38
Medlem
Flamsans avatar
Om någon komer ihåg seriemorden i Atlanta på åttiotalet.

Tidningarna skrev om bevisen som hittades på kropparna dna, fibrer osv fick som följd att mördaren började dumpa kropparna i floden och bevisen försvann.

Om man vill vara säker på att inte lämna några spår av något slag efter sig så rekomenderas att bära en overall med svetsade sömmar och huva och ansiktsmask glömm inte handskar.

Man lämnar ju ett spår av dna efter sig hår, mjäll, epifilier (heter det så) saliv tårar.
Citera
2008-09-24, 18:55
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flamsan
Man lämnar ju ett spår av dna efter sig hår, mjäll, epifilier (heter det så) saliv tårar.

Har man inget mjäll så lämnar man ju inget DNA. Tappar man inget hår, svettas, man etc, etc. Så borde man kunna gå iväg utan att lämna bevis.
Citera
2008-10-03, 16:25
Medlem
underrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emokaninen
I The Boondock Saints så använder dom ju sig av Ammoniak för att fixa till blodet, kanske funkar på riktigt också?

Ammoniak funkar för att fucka upp ens dna om man tar in det i blodet osv. Men man dör av det
Citera
2008-10-03, 16:30
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av underr
Ammoniak funkar för att fucka upp ens dna om man tar in det i blodet osv. Men man dör av det

Det var verkligen ingen bra idé!
Citera
2008-10-03, 16:38
Medlem
TeutonicWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Det var verkligen ingen bra idé!

Haha, om inte något annat så lyckas man kanske åtminstone rentvå sitt namn om man har begått ett mord! Inte för att man skulle ha mycket glädje av det som död, men det är ju alltid något!

/Teutonic Warrior
Citera
2008-10-03, 16:57
Medlem
Det där om att det är svårt att hitta DNA om våldtäktsoffer duschat undrar jag om det inte kan bero på hur man gör undersökningen? Så vitt jag vet sticker man in en tops och svabbar runt. Kunde man plockat ut och skurit upp vaginan och verkligen fingranskat ordentligt skulle man nog kunnat hitta någon rest i i skrymslen och veck... men det är ju inte så lämpligt.

Jag tror det är så man ofta hittar DNA och andra spår på andra ställen, man letar i små skrymslen och vrår som under offrets naglar, bakom lister, under trösklar och andra ställen där blod eller hudceller kan bli kvar även om man tvättat/städat så det ser rent ut.
Citera
2008-10-03, 18:06
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wildebeest
Det där om att det är svårt att hitta DNA om våldtäktsoffer duschat undrar jag om det inte kan bero på hur man gör undersökningen? Så vitt jag vet sticker man in en tops och svabbar runt. Kunde man plockat ut och skurit upp vaginan och verkligen fingranskat ordentligt skulle man nog kunnat hitta någon rest i i skrymslen och veck... men det är ju inte så lämpligt.

Jag vet ej om du är kvinna! Men säg att du är det, och du blir våldtagen. Då tror jag att du skulle grundligt rengöra ditt underliv efter en våldtäkt. Och då försvinner givetvis spåren.

Sen så kollar dem alltid under naglarna. Då kvinnor oftast klöser mannen, och på det sättet kan dem då säkra hans DNA. Om det gäller för att fälla någon för våldtäkt, när dem endast finner DNA:t under naglaran vet jag ej. Men det borde vara en bra bevisning i alla fall. Då hon uppenbart har gjort motstånd.

Citat:
Ursprungligen postat av Wildebeest
Jag tror det är så man ofta hittar DNA och andra spår på andra ställen, man letar i små skrymslen och vrår som under offrets naglar, bakom lister, under trösklar och andra ställen där blod eller hudceller kan bli kvar även om man tvättat/städat så det ser rent ut.

Självklart letar dem överallt om det har begåtts ett mord!

En sak som är ett mysterium är att dem inte har hittat ett enda DNA spår efter tyskan som mördade ungarna. Det måste fan vara tidernas mysterium.

Att kunna slå ihjäl två små barn, slå sönder deras mamma, och inte lämna ett minsta litet DNA spår. Mycket skumt.

Personligen så tror jag att hon hade nån med sig. För aldrig att hon skulle kunna utföra det hon har gjort i ett hus utan att lämna ett minsta lilla spår.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in