Citat:
Ursprungligen postat av Wildebeest
Det där om att det är svårt att hitta DNA om våldtäktsoffer duschat undrar jag om det inte kan bero på hur man gör undersökningen? Så vitt jag vet sticker man in en tops och svabbar runt. Kunde man plockat ut och skurit upp vaginan och verkligen fingranskat ordentligt skulle man nog kunnat hitta någon rest i i skrymslen och veck... men det är ju inte så lämpligt.
Jag vet ej om du är kvinna! Men säg att du är det, och du blir våldtagen. Då tror jag att du skulle
grundligt rengöra ditt underliv efter en våldtäkt. Och då försvinner givetvis spåren.
Sen så kollar dem alltid under naglarna. Då kvinnor oftast klöser mannen, och på det sättet kan dem då säkra hans DNA. Om det gäller för att fälla någon för våldtäkt, när dem endast finner DNA:t under naglaran vet jag ej. Men det borde vara en bra bevisning i alla fall. Då hon uppenbart har gjort motstånd.
Citat:
Ursprungligen postat av Wildebeest
Jag tror det är så man ofta hittar DNA och andra spår på andra ställen, man letar i små skrymslen och vrår som under offrets naglar, bakom lister, under trösklar och andra ställen där blod eller hudceller kan bli kvar även om man tvättat/städat så det ser rent ut.
Självklart letar dem överallt om det har begåtts ett mord!
En sak som är ett mysterium är att dem inte har hittat ett enda DNA spår efter tyskan som mördade ungarna. Det måste fan vara tidernas mysterium.
Att kunna slå ihjäl två små barn, slå sönder deras mamma, och inte lämna ett minsta litet DNA spår. Mycket skumt.
Personligen så tror jag att hon hade nån med sig. För
aldrig att hon skulle kunna utföra det hon har gjort i ett hus utan att lämna ett minsta lilla spår.