2008-09-19, 16:01
Medlem
Som sagt så är jag trött på att datorn går sönder hela tiden. Finns det något sätt så att man kan se vilken användare som var inne på den senaste tiden?
Citera
2008-09-19, 16:14
Medlem
FISKISCHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaadz
Som sagt så är jag trött på att datorn går sönder hela tiden. Finns det något sätt så att man kan se vilken användare som var inne på den senaste tiden?

Att windows(?) har någon sån inbyggd funktion är inget jag tror på. Enda jag kan tänka mig är någon form av program du får installera för att skapa en loggfil. har för mig att jag har läst om något sånt, men inget jag lagt på minnet. Testa google så borde det finnas något.
Citera
2008-09-19, 16:27
Medlem
micaeles avatar
Om du har full tillgång till Documents and Settings är det möjligt att titta på förändringstiden för vissa systemfiler däri, t.ex. NTUSER.DAT som är registrerfilen. Den förändrar nästintintill garanterat varje gång en person är inloggad.
Genom att göra så kan du få en bild av när olika konton var inloggade.
Citera
2008-09-19, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Om du har full tillgång till Documents and Settings är det möjligt att titta på förändringstiden för vissa systemfiler däri, t.ex. NTUSER.DAT som är registrerfilen. Den förändrar nästintintill garanterat varje gång en person är inloggad.
Genom att göra så kan du få en bild av när olika konton var inloggade.

Hittade NTUSER.DAT, men.. det är inte läsbart exakt
Citera
2008-09-19, 16:41
Medlem
Skiftnyckels avatar
Citat:
Hittade NTUSER.DAT, men.. det är inte läsbart exakt

Nä men var det inte frågan om att titta NÄR själva filen var ändrat inte titta VAD som ändrats.

Tips: Högerklicka på filen och välj egenskaper
Citera
2008-09-19, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skiftnyckel
Nä men var det inte frågan om att titta NÄR själva filen var ändrat inte titta VAD som ändrats.

Tips: Högerklicka på filen och välj egenskaper

Okey... Men det funkar inte exakt, för att det står att han/hon var online idag vid 16:35 vilket var för några minuter sedan så det kan inte stämma :O, något tipps / något annat förslag?
Citera
2008-09-19, 17:11
Medlem
kanske om du kollar loggboken. Finns på kontrollpanelen -> Administrationsverktyg -> Loggboken
Citera
2008-09-19, 17:12
Medlem
Citat:
Okey... Men det funkar inte exakt, för att det står att han/hon var online idag vid 16:35 vilket var för några minuter sedan så det kan inte stämma :O, något tipps / något annat förslag?

Det var förmodligen du som loggades under denna tidpunkt :]
Citera
2008-09-19, 17:26
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mweiner
Det var förmodligen du som loggades under denna tidpunkt :]
Precis.

Kollar du i rätt katalog för den användare du vill kolla upp, och inte i din egen Documents and Settings?
Citera
2008-09-19, 18:44
Medlem
Citat:
Precis.

Kollar du i rätt katalog för den användare du vill kolla upp, och inte i din egen Documents and Settings?

så menar du att jag ska logga in på alla personerna sedan kolla manuellt?
Citera
2008-09-19, 19:02
Medlem
micaeles avatar
Citat:
så menar du att jag ska logga in på alla personerna sedan kolla manuellt?
Nyet.
Du skall pipa in i katalogen C:\Documents and Settings\<anvnamn> för den användare du vill kolla upp, och titta på vilket datum och vilken tid filen NTUSER.DAT senast ändrades. Där har du ungefärlig tidpunkt för när denne användare senast använde sitt konto, oavsett till vad.
Citera
2008-09-19, 19:37
Medlem
Citat:
Nyet.
Du skall pipa in i katalogen C:\Documents and Settings\<anvnamn> för den användare du vill kolla upp, och titta på vilket datum och vilken tid filen NTUSER.DAT senast ändrades. Där har du ungefärlig tidpunkt för när denne användare senast använde sitt konto, oavsett till vad.
oki fattar, tackar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in