2008-09-19, 15:18
Medlem
Hej

Såg idag att det sitter en spik i mitt ena däck
Inte en aning om hur länge den suttit, så jag vet inte hur länge det kommer att hålla!! kan man laga detta på något smidigt sätt, eller måste jag köpa nytt däck? (Ganska så nya sitter på)

Spicken är inte helt inne i däcket, utan huvudet på spicken lutar lite snett mot däcket. Så det är inga problem att få tag i den o dra ut den.

Jag ska dock köra 40 mil i morgon,, inte så kul att göra det på reservdäcket...
Någon som vet någon bra lösning???

Mvh Johan
Citera
2008-09-19, 15:25
Medlem
Big_Bites avatar
Åk till däckhandlaren och be honom kolla huruvida det går att laga.
Har lagat flertalet spikhål i däck på lastbilen, tycker inte att det borde vara någon större skillnad på personbil.
Citera
2008-09-19, 15:30
Medlem
så länge det inte läcker ut luft så är de ok att du kör på dom men sök upp en däckverkstad. Jag har själv jobbat på en och det kostar kanske 150 kr att laga en punktering och går på några minuter bara men det låter inte alls farligt vad jag förstått. Lycka till
Citera
2008-09-19, 15:30
Medlem
rückblendes avatar
Sitter SPICKEN på mönstringen och inte på sidan av däcket går det oftast att laga utan problem.
Annars så slår du i SPICKAR på alla däcken och hävdar att det det är vinterdäck.
Citera
2008-09-19, 15:31
Medlem
My name is Earls avatar
Det är inget problem att laga det, kör till en gummiverkstad, så sätter de i en "gummispik" istället för den du har nu.
Citera
2008-09-19, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rückblende
Sitter SPICKEN på mönstringen och inte på sidan av däcket går det oftast att laga utan problem.
Annars så slår du i SPICKAR på alla däcken och hävdar att det det är vinterdäck.

Hehe fan vad smart! då slipper jag ju byta till vinterdäck

Har för mig att man kan plugga däcket! men har för mig att det bara är en provisorisk lösning! kanske det inte är!!

Tack för svaren!
Mvh Johan
Citera
2008-09-19, 16:03
Medlem
Test Ikels avatar
Plugg funkar hur bra och länge som helst, inte dyrt att köpa en
egen pluggare och plugg för att ha i garaget.
Min däckhandlare gör det för 40:-
Citera
2008-09-19, 16:50
Medlem
rückblendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johan34
Hehe fan vad smart! då slipper jag ju byta till vinterdäck

Har för mig att man kan plugga däcket! men har för mig att det bara är en provisorisk lösning! kanske det inte är!!

Tack för svaren!
Mvh Johan
Det behöver inte vara en tillfällig lösning, det är fullt lagligt etc.. tror det blir nån reducerad maxfart men det ligger på typ 140km/h ändå. Det är billigt att göra på en däckfirma. Man kan göra det själv också med en sorts slem-korv man trycker i hålet men det blir inte lika bra.
Citera
2008-09-19, 17:14
Medlem
använd inte punkteringsprej bara det är helt värdelöst
Citera
2008-09-19, 19:31
Medlem
rebbans avatar
Bara att plugga däcket.
Finns det inte nån däckfirma öppet och det är panik ring en däckjour eller en bärgare. Många bärgare har pluggningssats i bilen.
Citera
2008-09-19, 20:29
Medlem
Erk Swedes avatar
Hehe

Citat:
Ursprungligen postat av Test Ikel
Plugg funkar hur bra och länge som helst, inte dyrt att köpa en
egen pluggare och plugg för att ha i garaget.
Min däckhandlare gör det för 40:-

min däckhandlare gör det gratis,han menar att han fått igen det på alla omgångar däck jag köpt av honom..
Pluggar fungar bra om det är en spik,är det skuret kan det vara värre.
Vid riktigt hög fart kan pluggen eventuellt flyga om den inte vulkat fast ordentligt,så det finns små kappor att sätta på insidan också om man tänker till autobahn.
Citera
2008-09-20, 10:25
Medlem
Kollade runt lite, o dom flesta verkar ha stängt på lördagar..
Hittade Netto-däck i göteborg. Dom vill ha 260kr för normalstort däck och 360 för ett stort däck..... Låter dyrt!!

Någon snabb firma ni rekommenderar? Behöver ha det lagat innan 1300 i dag!!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in