Flashback bygger pepparkakshus!
2008-09-19, 14:54
Medlem
klos_s avatar
Hej!

Kollade igenom aktivitetshandlaren. Och då märkte jag att det var ett program som shiftade mellan 80-99 i CPU. Programmet heter Systemets vänteprocess och var på 28kb. Jag tycker det är jävligt konstigt :S Någon som har en bra förklaring?

/Mvh Klos
Citera
2008-09-19, 15:09
Medlem
Något förenklat uttryckt innebär det att processorn är sysslolös 80-99 % av tiden. Den väntar på något att göra, därav namnet "Systemets vänteprocess".
Citera
2008-09-19, 15:15
Medlem
klos_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DivisionByZero
Något förenklat uttryckt innebär det att processorn är sysslolös 80-99 % av tiden. Den väntar på något att göra, därav namnet "Systemets vänteprocess".

Där hängde jag inte med.. Ja kanske tittade på fel spalt :S Är det CPU eller Session som visar hur pass sysselsatt datorn är? :S

/Mvh Klos

EDIT: Eller visar just det programmet bara hurmycket som inte används? Så om det står 95 där så används 5% av datorkraften eller?

/Mvh Klos
Citera
2008-09-19, 15:18
Medlem
Titta i kolumnen CPU för procesen "Systemets vänteprocess". Står det 97 där så innebär det att processorn inte har något att göra 97% av tiden just då.

Namnet på processen antyder vad det handlar om. Systemet väntar på att göra något 97% av tiden, och gör något de resterande 3 procenten.
Senast redigerad av DivisionByZero 2008-09-19 kl. 15:22.
Citera
2008-09-19, 15:30
Medlem
Mao din dator latar sig till 97%... se till att den får nåt att göra... spela ett spel eller nåt... :-)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in