2008-09-19, 13:14
Medlem
SpeedingBullets avatar
Försökte söka lite men hittade inte direkt något svar.

Jo jag har några bilder på ett gammalt ex. Nu är det så att tjejen ska bo här ett tag och jag har gömt undan bilderna. Jag känner inte att jag vill slänga dem för jag tycker ändå att det är ett minne på något sätt. (Det är 2st bilder och jag har kommit över henne för längesen).

Antagligen skulle det bli hus i helvete om tjejen nu såg dom här bilderna men..

Vad tycker ni? Är det okej att spara någon bild eller 2 på ett ex?
Citera
2008-09-19, 13:15
Medlem
nollans avatar
Ja men för helvete...det vore väl väldigt omoget att inte kunna acceptera sin partners förflutna. Sen kanske du inte behöver ha dem som skrivbordsunderlägg på datorn/liggande på nattduksbordet men det säger ju sig självt.
Citera
2008-09-19, 13:24
Medlem
Bengtssonss avatar
Lägg upp dom här så vi kan avgöra bättre?
Citera
2008-09-19, 13:27
Moderator
impieteers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengtssons
Lägg upp dom här så vi kan avgöra bättre?

Ja, det känns omöjligt att kunna ge ett korrekt svar på den här frågan innan bilderna har granskats.
Citera
2008-09-19, 13:28
Medlem
Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nollan
Ja men för helvete...det vore väl väldigt omoget att inte kunna acceptera sin partners förflutna. Sen kanske du inte behöver ha dem som skrivbordsunderlägg på datorn/liggande på nattduksbordet men det säger ju sig självt.
Ja, den var lätt. Klart du kan spara, utan att trycka upp det i hennes ansikte.
Citera
2008-09-19, 13:29
Medlem
elbastardos avatar
Posta dem här så gömmer vi dem åt dig
Citera
2008-09-19, 13:30
Medlem
Marmosets avatar
Såklart man får behålla bilder av sina ex, men, som en föregående skribent så riktigt påpekade, inte ha dem framme.

Släng bilderna i en låda med osorterade foton från din barndom, typ Lägger du bara de två bilderna i ett rosa kuvert med sidenband omkring så kan du däremot råka riktigt illa ut
Citera
2008-09-19, 13:32
Medlem
Janne-Taikons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpeedingBullet
Antagligen skulle det bli hus i helvete om tjejen nu såg dom här bilderna men..

Har du gått ut och sagt att du aldrig haft nån tjej innan eller?

Skaffa ett fotoalbum och lägg alla dina bilder där istället, för skulle tjejen din, mot förmodan hitta bilderna som du försökt gömma undan så blir det isåfall mer hus i helvete än om de ligger i ett album, garanterat.
Citera
2008-09-19, 13:40
Medlem
foshoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elbastardo
Posta dem här så gömmer vi dem åt dig

Haha, bäst.

Hörrudu TS, det är inget knas med att spara bilder från sitt gamla liv oavsett om det är gamla flickvänner, polare, släktingar eller vem man själv en gång varit. Själv har jag foton av ett par ex på hallspegeln, ihop med familj och vänner, och ingen reagerar på det. Om någon betyder eller har betytt mycket för en måste man vara fri att hedra det man haft även om man inte längre har det. Det är bättre att avdramatisera det än att göra det till en stor grej och springa och smussla med saker.
Citera
2008-09-19, 13:44
Medlem
nollans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av foshoo
Haha, bäst.

Hörrudu TS, det är inget knas med att spara bilder från sitt gamla liv oavsett om det är gamla flickvänner, polare, släktingar eller vem man själv en gång varit. Själv har jag foton av ett par ex på hallspegeln, ihop med familj och vänner, och ingen reagerar på det. Om någon betyder eller har betytt mycket för en måste man vara fri att hedra det man haft även om man inte längre har det. Det är bättre att avdramatisera det än att göra det till en stor grej och springa och smussla med saker.
Det där singel-i-Sumpan-beteendet är emellertid inget att rekommendera
Citera
2008-09-19, 13:54
Medlem
foshoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nollan
Det där singel-i-Sumpan-beteendet är emellertid inget att rekommendera

Ingen frågar ens om det. Har man varit bra vän med sitt ex, eller är det fortfarande, finns det ingen anledning att smyga med hela relationen. Om det är mänskor man bryr sig om är det ju det man fokuserar på, inte att man legat med dem. Nya flick- och pojkvänner kan säkert reagera och bli nervösa, men det har aldrig blivit några problem för min del åtminstone.

Sen säger jag inte att TS ska tapetsera med fotona i samtliga rum och bygga ett altare, jag bara menar att det inte ska vara någon drama kring att man levt länge och vill minnas det. Vad tidigare relationer ofta bidrar med förutom ljuva minnen är ju lärdom, och det ska inte stoppas undan i lådor i lådor. Om man är över själva förhållandet är det bara positivt att minnas det. Tycker jag.
Citera
2008-09-19, 13:58
Medlem
nollans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av foshoo
Ingen frågar ens om det. Har man varit bra vän med sitt ex, eller är det fortfarande, finns det ingen anledning att smyga med hela relationen. Om det är mänskor man bryr sig om är det ju det man fokuserar på, inte att man legat med dem. Nya flick- och pojkvänner kan säkert reagera och bli nervösa, men det har aldrig blivit några problem för min del åtminstone.

Sen säger jag inte att TS ska tapetsera med fotona i samtliga rum och bygga ett altare, jag bara menar att det inte ska vara någon drama kring att man levt länge och vill minnas det. Vad tidigare relationer ofta bidrar med förutom ljuva minnen är ju lärdom, och det ska inte stoppas undan i lådor i lådor. Om man är över själva förhållandet är det bara positivt att minnas det. Tycker jag.
Förlåt att jag var otydlig, men du missade nog min ståndpunkt i inlägg #2 - jag försökte bara driva lite angående att just använda hallspegeln för sina foton. Sen om det är mormors hund eller ett gammalt ex som sitter porträtterad där blir för mig då ganska egalt
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in