Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-09-19, 12:35
Medlem
Shejkens avatar
Hej.
Jag hjälpte en polare att sätta ihop och installera Vista på hans nya dator med två st 500gb hårddiskar. Problemet är att hårddisken som vista ligger på bara visas som 13gb stor, medans den andra är 500gb. Hur får jag 500gb disken att inse att den är 500gb och inte 13gb?

Tack på förhand,
Shejken
Citera
2008-09-19, 12:47
Medlem
gsonjuniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shejken
Hej.
Jag hjälpte en polare att sätta ihop och installera Vista på hans nya dator med två st 500gb hårddiskar. Problemet är att hårddisken som vista ligger på bara visas som 13gb stor, medans den andra är 500gb. Hur får jag 500gb disken att inse att den är 500gb och inte 13gb?

Tack på förhand,
Shejken

När ni installerade. Valde ni hur mycket varje partition skulle innehålla då?
Antar att den ni installerade VISTA på bara blev 13 gb?

Detta fel gjorde jag när jag installerade min dator iaf. Den hårddisk jag la windows på låg nog på ungefär samma storlek som 13 gb.

Det går inte att höja den i Enhetshanteraren eller någon dylikt?
Jag behöver också svar på det här. För det gjorde mig förbannad över att jag fick ominstallera hela datan!
Citera
2008-09-19, 13:44
Medlem
Shejkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gsonjunior
När ni installerade. Valde ni hur mycket varje partition skulle innehålla då?
Antar att den ni installerade VISTA på bara blev 13 gb?

Detta fel gjorde jag när jag installerade min dator iaf. Den hårddisk jag la windows på låg nog på ungefär samma storlek som 13 gb.

Det går inte att höja den i Enhetshanteraren eller någon dylikt?
Jag behöver också svar på det här. För det gjorde mig förbannad över att jag fick ominstallera hela datan!

Jo, det gick!
Är det nån annan som har samma problem så kan ni skicka ett PM där jag kan förklara hur jag gjorde!
Citera
2008-09-19, 15:41
Medlem
jag har hört talas om ett program som man kan ändra partion i efterhand men just nu minns jag inget namn, testa pation magic eller liknande
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in