2008-09-19, 10:32
Medlem
EverneveRs avatar
Jag kommer att beställa hem näring snart, har redan perlit, Hesi TNT och super-vit. Tänkte lägga cirka 400-500 kr. Vilka preparat rekommenderar ni?
Fladdermusbajs har jag hört ska vara bra!
Citera
2008-09-19, 13:53
Medlem
EverneveRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EverneveR
Jag kommer att beställa hem näring snart, har redan perlit, Hesi TNT och super-vit. Tänkte lägga cirka 400-500 kr. Vilka preparat rekommenderar ni? Fladdermusbajs har jag hört ska vara bra!

Jag har även Alg-a-mic, samt Vis-Mix.
Citera
2008-09-19, 14:04
Bannlyst
Akta dig för att göda för mycket om det är en nyodling (småplantor?) för det är lätt att de bränner.

Själv så nöjer jag mig med att (om nu i jord) att dra på med blåkorn efter 3veckor och sen en rejäl dos till när det är dax för omställning till blom!

Man behöver inte lägga massa pengar på Pk 1?? superduper för att få ett gott resultat, hönsgödsel (bränd sådan så man slipper lukten) är nästan det bästa jag använt/provat.

Och akta dig för att göda i slutet av odlings-omgången då det lätt blir en stark smak i gräset som river i halsen!
Citera
2008-09-20, 20:35
Bannlyst
Jag skulle rekomendera Hesi jord. Smidigt enkelt.
Citera
2008-09-20, 20:47
Medlem
maximum82s avatar
Jag snår tråden lite hoppas det går bra.

Jag undrar om någon prövat BioBloom och BioGrow från BIOBIZZ. och tycker det är bra?
Sidan jag vill beställa ifrån har inte Hesi Jord.

Lev Gott
Citera
2008-09-20, 21:01
Bannlyst
Jodå den ska var organisk. Jag skulle ändån rekomendera dig att köpa Hesi finns på Nordicgrow eller hydrogarden.
Citera
2008-09-21, 16:38
Medlem
Hesi rootcomplex och Hesi Powerzyme är också bra grejer.
Så rotar dom sig snabbt som ögat. Blanda i ultralite TNT också så ska du se att det smäller på bra.
Citera
2008-09-22, 19:32
Medlem
Hesi närings-kittet är ju väldigt svårt att misslyckas med, prisvärt och används ju av flera erkänt kunniga odlare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in