Flashback bygger pepparkakshus!
2008-09-18, 20:58
Medlem
Viggo Smygs avatar
Jag hoppas kunna få hjälp med en märklig grej. Jag har letat rundor här för att kolla om det redan fanns någon tråd om detta men inte hittat något.

Har precis fått upp märkliga meddelanden på datorn som inte går att få bort. Det första var Antivirus XP licensagreement där jag enbart kunde välja att "agree and install". Lyckades få bort det med crtl-alt-del och stänga aktiviteten. Nu ligger där ett annat meddelande som jag inte lyckas få bort. Där står "Windows Warningmessege" spyware detected on your computer. Man kan enbart klicka på en knapp där det står Please activate your antivirus software.

Kan någon hjälpa mig med vad jag har råkat ut för?

Sitter på en annan dator just nu.
Citera
2008-09-18, 21:10
Medlem
w580is avatar
Ladda ner, installera, uppdatera och scanna med malwarebytes

http://www.download.com/3001-8022_4-10878968.html?spi=609a3245239ac63068a5ac659bb2112d

starta sedan om datorn och gör en ny scan

därefter laddaa ner och startaa hijackthis, välj "do a system scan and save a logg file" efter några sekunder kommer det upp text, kopiera och posta här.

http://www.trendsecure.com/portal/en-US/tools/security_tools/hijackthis/qsg
Citera
2008-09-18, 21:10
Medlem
För sent..
Citera
2008-09-18, 21:11
Medlem
w580is avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonko
För sent..

hehe...
Citera
2008-09-18, 21:43
Medlem
Viggo Smygs avatar
tackar, lyckas inte komma upp på nätet med den andra datorn men jag ska se om jag kan ordna det ändå.

Bör kunna ta över loggfilen med usb-minne till denna dator väl.
Citera
2008-09-18, 21:47
Medlem
w580is avatar
ladda ner malwarebytes på dator 2 coh lägg in i ett USB minne

starta den andra datorn och tryck på F8 ett antal gånger så du kommer in i felsäkert läge.
när du har kommit in i felskertläge så gör du en installerar du malwarebytes och gör en fullkomlig scan, ta bort de infekterade objekten och starta om datorn i normalt läge igen.

när du har kommit in i normalt läge uppdaterar du och gör en fullkomlig scan igen.
Citera
2008-09-19, 00:00
Medlem
Viggo Smygs avatar
loggfil

hoppas att detta är det ni sökte, men det har blivit bättre nu när jag körde scannen.

Citera
2008-09-19, 07:18
Medlem
w580is avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viggo Smyg
hoppas att detta är det ni sökte, men det har blivit bättre nu när jag körde scannen.

ser ingen skit på loggen, denna loggen kommer väll ifrån dator 1 eller?

kan du posta den senaste loggen du fick av malwarebytes, du hittar den i fliken "loggar".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in