2008-11-24, 22:28
Medlem
paddazs avatar
Det som är negativt med Elementary Linear Algebra skulle väl vara att den saknar facit till ca hälften av uppgifterna.
Citera
2008-11-25, 19:34
Medlem
Dr.MadSciences avatar
Sätter även min röst på Antons "Elementary Linear Algebra." Riktigt bra introduktionsbok.

Citat:
Ursprungligen postat av paddaz
Det som är negativt med Elementary Linear Algebra skulle väl vara att den saknar facit till ca hälften av uppgifterna.
Har för mig ett separat lösningshäfte med alla uppgifter gick att köpa. Typiska amerikanska utsugar-mentaliteten.
Citera
2008-11-28, 00:30
Medlem
paddazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.MadScience
Sätter även min röst på Antons "Elementary Linear Algebra." Riktigt bra introduktionsbok.

Har för mig ett separat lösningshäfte med alla uppgifter gick att köpa. Typiska amerikanska utsugar-mentaliteten.

Jo det finns en lösningsbok men vem fan orkar börja betala för en separat lösningsbok
Citera
2008-11-28, 17:19
Medlem
Ful Fisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paddaz
Jo det finns en lösningsbok men vem fan orkar börja betala för en separat lösningsbok

På LiTH får man lösningar via internet till de tal man är förväntad att lösa.
Citera
2008-11-28, 18:19
Medlem
Caesarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ful Fisk
På LiTH får man lösningar via internet till de tal man är förväntad att lösa.
Va? Vardå? Till "exempelsamling i linjär algebra" alltså? Hittar inget sånt på kurshemsidan.
Citera
2008-11-28, 20:54
Medlem
Ful Fisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caesarn
Va? Vardå? Till "exempelsamling i linjär algebra" alltså? Hittar inget sånt på kurshemsidan.

Det fanns en sådan på Brian Edgars egna algebrahemsida. Där man laddar ner controllskreeewnings.
Citera
2008-11-28, 20:58
Medlem
Caesarns avatar
Citat:
Det fanns en sådan på Brian Edgars egna algebrahemsida. Där man laddar ner controllskreeewnings.
Lust att fiska upp en länk?
Citera
2008-11-29, 02:25
Medlem
Ful Fisks avatar
Citat:
Lust att fiska upp en länk?

Vill du att fisken ska fiska . http://www.mai.liu.se/~bredg/kurser/TATA31/period1/liu/Wileyans.pdf
Citera
2008-11-29, 10:27
Medlem
Caesarns avatar
Citat:
Vill du att fisken ska fiska . http://www.mai.liu.se/~bredg/kurser/TATA31/period1/liu/Wileyans.pdf
Tack. Men du har tyvärr en annan (parallell?) kurs verkar det som, med andra böcker. Jag läste TATA24, och har "Exempelsamling i Linjär Algebra" av Karlsson & Enqvist.
Citera
2008-11-29, 14:43
Medlem
Ful Fisks avatar
Citat:
Tack. Men du har tyvärr en annan (parallell?) kurs verkar det som, med andra böcker. Jag läste TATA24, och har "Exempelsamling i Linjär Algebra" av Karlsson & Enqvist.

Ah jo det där är från tata31 tror jag, bla. I-arnas kurs.
Citera
2008-11-29, 15:08
Medlem
BePositives avatar
Elementary Linear Algebra with Applications (Anton & Rorres)

Finns på Mininova Har haft den för mina kurser, slapp betala 600kr som den kostar.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in