2008-09-19, 11:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ahmet80
vem säger så ddomma saker förstår jag inte (man är en vädligt dålig muslim om man säger typ jag vill ha max 3 barn eller max 5 barn.) jag är oxå muslim men aldrig hört nåt sånt..
herre gud varifrån får ni sånt info

Ja du kan ju börja med att läsa koranen
Citera
2008-09-19, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jahood
Ja du kan ju börja med att läsa koranen

Av hans avatar och signatur att döma är han nåt slags kemalistisk fascist, alltså en tämligen sekulär turknationalist. Det hävdas för övrigt att "ungturkarna" som skapade Turkiet som nation och folkmördade de kristna armenierna och assyrierna var kryptojudar. Det verkar ha funnits mycket judisk inblandning i Turkiets elit och Turkiet har alltid haft goda relationer med Israel och judarna.
Citera
2008-09-19, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rhesus-Minus
  • Varför döljs det faktiska antalet muslimer?
  • Vem bär ansvaret för att dessa siffror inte undergår granskning, och rättas till?

Bra fråga. Det inte bara det som döljs i Sverige.

Det är MASSOR med saker som är invandrings och icke-invandrings relaterade som göms, döljs eller där statistik siffror manipuleras. Det råder smyg politik i hela systemet.
Citera
2008-09-19, 16:33
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spoke_island
Ditt inlägg platsar på forat för religion, inte här.
Du verkar inte riktigt förstå poängen. Rhesus Minus undrar hur många muslimer som bor i Sverige och då är det förstås på sin plats att vad som betraktas som muslimer definieras. Räknas alla som är födda i länder där islam är dominerande (och alla deras ättlingar) som muslimer eller räknas enbart de som är aktivt praktiserande muslimer?
Citera
2008-09-19, 16:39
Medlem
Doncos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Du verkar inte riktigt förstå poängen. Rhesus Minus undrar hur många muslimer som bor i Sverige och då är det förstås på sin plats att vad som betraktas som muslimer definieras. Räknas alla som är födda i länder där islam är dominerande (och alla deras ättlingar) som muslimer eller räknas enbart de som är aktivt praktiserande muslimer?

Jag förstår vad du menar. Vi är ju kristna här i Sverige men knappt någon av oss är troende eller praktiserande kristen. Så det är en bra fråga som jag också har funderat på ett tag.
Citera
2008-09-19, 17:46
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donco
Jag förstår vad du menar. Vi är ju kristna här i Sverige men knappt någon av oss är troende eller praktiserande kristen. Så det är en bra fråga som jag också har funderat på ett tag.
Jag har hört att det ska finnas cirka en halv miljon muslimer i Sverige och det är möjligt att Rhesus har rätt, det kanske finns 600000. Jag vet inte riktigt vad som krävs för att räknas till denna grupp, men jag antar att min kvinnliga studentkamrat från Universitetet för några år sedan som till och med åt fläskkött , räknas till denna grupp trots att hon inte är aktiv på något vis. Ungerfär lika mycket muslim som jag är kristen. Jag har hört att det ska finnas 130000 - 150000 aktivt praktiserande muslimer i landet och jag vet heller inte vad som krävs för att räknas dit, men jag misstänker att man ska tillhöra ett samfund eller regelbundet besöka moskén.
Citera
2008-09-19, 17:49
Medlem
M Nordströms avatar
Som muslim måste man ju räknas som troende muslim, om någon som kommer från ett muslimskt land och är kristen eller ateist så kan ju denna person icke räknas som muslim.
Citera
2008-09-19, 19:17
Medlem
e nog en hel del

säkert närmare 1mille

man märker sånt då mona går runt med sjal och fjäskar fördenna enorma men också kraftigt växande väljargrupp.
Citera
2011-02-05, 21:18
Medlem
HH74s avatar
100 000 kommer in men av dessa är runt 30-40 tusen Européer.

Det är asylinvandringen som är det lidande och framförallt anhöriginvandringen. Där är det ca 60 000 netto varje år. En trolig uppskattning säger att vi har ca 700,000 muslimer i Sverige. Inom några få år är 10 % av befolkningen muslimsk, och därtill har vi den flera gånger högre muslimska barnafödandet. Och då räknar jag inte in hundratusentals kristna MENA-pack som ofta(men inte alltid) är minst lika dåliga som muslimerna. Araber är araber, oavsett religion.

Sen har vi ju albaner etc.

Inom 20 år, bara en generation, så är det mycket troligt att svenskar(numera krävs ju begrepp som "pursvenskar" eller "etniska svenskar" vilket visar att processen redan är i full gång) under 18 år är en minoritet av hela landets elever. Och då är det i praktiken försent.

Demography is destiny.
Numera räcker det inte att säga att mångkulturen är ett "fiasko". Repriatering är enda utvägen, annars väntar inbördeskriget och blodiga folkmord.

Alla mångkulturella samhällen faller samman förr eller senare när en stor kris kommer. De kan bara hålla ihop(sånär) när tiderna är bra. När tiderna är krisartade så ser man plötsligt varför nationalstaten skapades åt enskilda folk, därför att mångkultur fanns innan och då fanns bara krig när folken var lösa stammar.

Krig förekom efter nationalstaternas bildande också men mycket mer sällan. Att krigen blev allt blodigare handlar mer om teknologi som atombomben, stridsvagnen etc än om politik som sådan.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in