• 3
  • 4
2009-04-02, 10:52
Bannlyst
Har inte råd och knarka så ofta så jag blir beroende. Och hade jag haft det så skulle jag inte se det som ett problem!
Citera
2009-04-03, 15:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av j0el
Påtal om bruk av Heroin så tror jag att det är fullt möjligt att hålla sig till max 1 gång i veckan / månaden.
Allt handlar ju om viljestyrkan och psyket, rätta mig om jag har fel.

Jo fast har man haft ett riktigt tungt missbruk av heroin tidiagre brukar det sällan fungera i längden. Även då kan man ha styrkan. jag tog en opiat efter att jag slutat en gång och gjorde sedan inte om det, men det var ganska jobbigt tyckte jag, därför gör jag det inte igen. Jag litar inte på mig själv riktigt.
Citera
2009-04-03, 16:11
Medlem
köper inte när jag inte vill ha, bara för man har pengar behöver man inte knarka 24/7 gör det bara ibland förskojjs skull
Citera
2009-04-03, 19:23
Medlem
overtrips avatar
I mitt fall var umgängeskretsen en bidragande faktor till det som startade min drogkarriär och en stor nyfikenhet. Nu försöker jag sätta upp egna mål att vara ren ett par dagar för att bevisa för mig själv att det går bra utan.

Försöker även hålla mig borta från personer som har tillgång till de droger som jag är svagast för. Alla har säkert sin favorit, den man avskyr och älskar.
Citera
2009-04-03, 22:02
Medlem
Overklighets avatar
Jag ser till att aldrig köpa på mig för stora lager av droger till bättre priser. Det blir alldeles för suktande att ta lite då och då av sitt stash, vilken drog det nu är man har ett fint överskott av.
Detta gällde främst när man började leka med droger, men jag fortsätter fortfarande med detta.
Ajuste, uppehåll till och från är ju nyttigt och skönt det med.

Har funkat bra för mig.
Citera
2010-07-28, 20:47
Medlem
TheCleaners avatar
Bästa du kan göra är att ha uppehåll lite då och då, knarkandet blir roligare presic som allt annat i livet, ja körde stenhårt ett tag. 5a grönt,brunt eller jwh varje dag i några månader. körkortet rök och endel polare rök med. så rekommenderar att du tar pauser så du inte glömmer bort njutningen och lyckan som man faktikst söker iaf jag
Citera
2010-07-28, 22:18
Bannlyst
Som nämnts - ha uppehåll ofta, undvik vardagsknarkandet och se till att i övrigt leva sunt på de sätt som går för att inte kroppen skall ta stryk. Ta det lugnt med doseringarna. Se inte drogen som ett måste utan som en krydda till vardagen som du unnar dig någon gång ibland.
Citera
2010-07-28, 23:58
Medlem
Gamma-hydroxibutansyras avatar
Jag varvar drogerna. En vecka eller två på benzo/gobbe, ett par dagar till en vecka på opiater/cs, 2-4 veckor med gräs (eventuellt lite svamp eller någon annan rolig hallucinogen tillsammans) för att låta den andra skiten gå ur systemet. Repeat. Har funkat i många år!
Citera
2010-07-29, 00:46
Medlem
wsbs avatar
Jag är psykiskt beroende av många droger, men har sluppit att bli fullständigt förslavad av någonting annat än nikotin (cigg och snus), som ändå går att bryta utan svåra fysiska abstinenssymptom.

När det gäller opioider, där jag ligger risigast till, ser jag alltid till att ta närmare en veckas uppehåll mellan åttorna, vilket håller ned toleransen och framför allt sett till jag aldrig riktigt trillat dit.

Alkoholen spårar jag också på emellanåt, då jag kan supa i veckor i sträck om jag inte har någonting jag absolut inte får missa, men på något vänster lyckas jag bryta perioderna tillslut. Jag brukar få en tankeställare eller så blir jag helt enkelt för dålig för att kunna fortsätta.

Centralstimulantia har jag också börjat racea på mer än vad jag gjorde förr i tiden. Köper jag en femma tjack så blir det ofta så att jag skiter i allt och kör på tills det är slut. Ännu svårare är det att bryta ett kolarace, men å andra sidan räcker det inte alls så länge och är alldeles för dyrt för att jag ska kunna gå ner mig i det totalt. CS är numera emellertid ingenting jag kan se framför mig bli torsk på, utan det är downers och i synnerhet opioider som är den stora faran, eftersom jag använder det som direkt medicinering och då det fortsätter att ge effekt trots att man använt det länge och inte syns när man är på jobbet eller andra offentliga rum.

Dock har jag som sagt insett att jag är gravt psykiskt beroende av många droger och lever i gränslandet när det gäller opioider, så jag övervägar starkt att lägga ner allt i höst (även alkohol), börja snacka med psykolog och försöka hitta andra saker att lägga energin, tiden och pengarna på. Jag är dock ytterst tveksam till om jag kommer att lyckas eller ens orka försöka, då jag inte har någonting tillräckligt starkt och bra att ersätta rusen med. Kände igen mig i det Filip och Fredrik tog upp i Boston Tea Party, om hur Astronauter löper risk att bli deprimerade när de väl har gjort sina rymdresor - eftersom det inte finns någonting som kan toppa de rymdresor man gjort...

Mycket text blir det när man är moffad, men jag antar att min metod för att inte bli fullständigt beroende - utan att sluta droga - är att varva många olika droger, samt att inte köra så länge på de tyngsta drogerna utan en paus. Någonstans långt inne finns det fortfarande en röst som säger åt mig att "nu får du fan rycka upp dig", vilket gör att jag gång på gång räddar på mållinjen.
Citera
2010-07-29, 00:49
Bannlyst
Vet inte om det är rätt tråd. Men hur många av er knarkare är karriärister med akademisk examen i grunden? Går ni påtända på jobb också utan att det märks? För man har ju hört att koks är poppis och jag brukar inte se om någon är påverkad om det inte är jävligt uppenbart.
Citera
2010-07-29, 14:14
Medlem
jag kör med uppehåll
Citera
2010-07-29, 14:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av svittigneger
Vet inte om det är rätt tråd. Men hur många av er knarkare är karriärister med akademisk examen i grunden? Går ni påtända på jobb också utan att det märks? För man har ju hört att koks är poppis och jag brukar inte se om någon är påverkad om det inte är jävligt uppenbart.

Det händer, dock inte kola. Har kört med lågdoser av cs, benso, krypton. Det fungerar bra, bara jag är försiktig med doseringen och är säker att jag drar i mig rätt drog, så det inte är något annat i förpackningen än förväntat. Låter bli det helt om jag har något krävande under dagen som innebär interaktion med ett stort antal människor. Det är inte alltid man är så diskret som man tror, och det skulle vara katastrof att bli upptäckt.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in