2008-10-08, 09:58
Citat:
Ursprungligen postat av KitKatBlomman
Jag blir ofta irriterade så fort jag ser eller hör korkade människor vara spralliga, tro att de är så smarta, fjäska för lärare osv. Så fort jag hör en jobbig människa tjata låter personen som en gam i mina öron, står inte ut. Jag är ganska intresserad politik och historia, men inga i min omgivning kan ett skit. Finns ett fåtal i skolan att tala med. Men när jag kommer till skolan känner jag att 90% är fullkomliga idioter, blir bara irriterad av att se dem. Går jag ensam i korridoren och ser en "idiot" i klassen, som bara rent av kan vara en korkad apa och aldrig gjort mig något, så skiter jag och den i att hälsa. Har inte så mycket vänner i skolan, det kan bero på att jag irriterar mig så oerhört på jobbiga, ointelligenta, spralliga människor. Något annat som irriterar mig är när folk tjatar på andra om saker de kan göra sjävla, även om jag inte alls har med något med det att göra känner jag mig så förbannad när folk t.ex. tjatar på sina föräldrar om pengar osv, och föräldrarna går alltid med på det. En liknande situation är hur lata jävlar och deras ungar lever på hederliga skattebetalares skattepengar.
Hur kan jag åtgärda dessa problem? Kan ju tala om att jag inte har en (seriös) tanke på att bli seriemördare.
Hur kan jag åtgärda dessa problem? Kan ju tala om att jag inte har en (seriös) tanke på att bli seriemördare.
Jag hade tidigare samma problem som du har nu. Alla var "sämre", ointelligenta, jobbiga, och irriterande. Faktum är att jag har mycket mer kunskap om saker, än vad folk i min omgivning har, och jag kan fortfarande störa mig på det. Dock har jag kommit över det värsta, och förstått att alla människor är olika. Jag har nu, i gymnasiets tredje klass, börjat att skaffa fler bekanta - och även ett par goda vänner - efter att totalt ha isolerat mig de två första åren.

? Jag trivs som filosof.. jag tänker på saker som "supande" folk normalt inte gör. Inget fel med att försöka ta sig en nivå upp i den vetenskapliga verkligheten. Det finns även en verklighet bland dina klasskamrater; förstår inte varför du inte tar del av den.
om du motsäger dig själv på det sättet. Även filosofer har vänner och meningslösa nöjen utöver vetenskapen.