Citat:
Ursprungligen postat av mikaelf
Hej,
kära flashback, jag har ett problem. Min kära dator har slutat fungera. Allt går som det ska när jag trycker på ON, ända fram tills skarven där XP laddas och ska gå om till inloggningskontona.
Min önskan är att få tag på gamla foton som jag har sparade på datorn och undrar nu om ni har några tips om hur jag bör gå tillväga för at få tag på dem. Jag kan tillägga att när jag startar om datorn så får jag inte upp alternativ "starta i felsäkert läge". Jag kan även tillägga att jag har inget mot att formatera datorn så länge jag på nåt sätt kan komma åt filerna på den då formaterade hårddisken.
Alla tips är välkomna
Tack på förhand
Du har ju iofs några alternativ: boota med en Linux live-cd och hoppas på att du kan komma åt dina partitioner den vägen, vilket bör gå med en del livecd iaf, reparera XP eller installera om XP, antingen på samma eller annan partition, vilket i sammanhanget inte låter som om det borde spela någon roll.
Själv hade jag valt sista alternativet, om jag inte hade en annan stationär dator tillgänglig vill säga, för då är första och enklaste alternativet att ta ut hårddisken och plugga in den i den andra.