Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2008-09-18, 15:16
Medlem
heli0ns avatar
Fixa en brandvägg samt AV så kan du nog känna dig relativt lugn. Se även till att patcha maskinen regelbundet.
Citera
2008-09-18, 15:54
Medlem
Brum8s avatar
hmm ok, fast brandvägg känns lite standard, finns de inget annat som trackar vad som händer i nätverket? kan bli lite nojjig ibland när nåt händer i datorn, så skulle va gott o kunna checka vad som händer
fast kanske bara e kunskap som behövs?

fast å andra sidan kanske de finns nån brandvägg som inte går att smyga förbi eller nåt?

edit: och sorry carbson vi kom lite fel på varandra
Senast redigerad av Brum8 2008-09-18 kl. 15:58.
Citera
2008-09-18, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brum8
hmm ok, fast brandvägg känns lite standard, finns de inget annat som trackar vad som händer i nätverket? kan bli lite nojjig ibland när nåt händer i datorn, så skulle va gott o kunna checka vad som händer

fast å andra sidan kanske de finns nån brandvägg som inte går att smyga förbi eller nåt?

du är då för rolig
Citera
2008-09-18, 16:14
Medlem
carbsons avatar
Citat:

känner oxå det. ber om ursäkt för att jag var kort. du lät väldigt mycket som en 14 årig fjant. syftar mycket på haxxor.

har sett ett sånt där program nånstans där man kan se precis allt som pågår i nätverket. vilka datorer som är innne osv. ska kolla runt lite
Citera
2008-09-18, 16:16
Medlem
Brum8s avatar
rolig eller inte, sitter ganska mycket vid datorn så jag behöver svar på det här!
Citera
2008-09-18, 16:20
Medlem
Brum8s avatar
ah ok carbson tackar! ja jo visste inte riktigt hur jag skulle förklara haha
Citera
2008-09-18, 16:23
Bannlyst
Citat:
jag besvarar bara folk som dem besvarar mig, och snälla håll dig till topic

Haha, ja helvete mycket ska man läsa innan ögonen brinner upp.. Det borde vara legitimationskrav på FB för fan.
Citera
2008-09-18, 16:35
Medlem
Brum8s avatar
jag kan inte mer än att hålla med, men håll topic nu
Citera
2008-09-18, 17:03
Bannlyst
Om du tror att någon "haxxar" din dator utifrån, hur fan någon nu skulle göra det (jag tänker... NetBus ), är det bara att ladda hem och använda en rejäl brandvägg.

Eftersom risken att du har en "haxxer" i datorn är det vettigaste alternativet nog att bara fixa Nod32 eller Norton eller något liknande.

Nog "On topic" för dej?
Citera
2008-09-18, 17:11
Medlem
Brum8s avatar
jag får väll citera mig själv i den frågan, och välkomnar alla post hunters med att hålla sig till topic, verkar vara enklaste, np jag citerar gärna mig själv

Citat:

Citera
2008-09-18, 17:22
Medlem
R.Rs avatar
Citat:

Standard? Jag tror att en väl uppdaterad maskin, brandvägg och uppdaterat AV räcker gott för dej med tanke på att du verkar ha lite kunskaper överhuvudtaget inom It-säk. Visst går det att granska exakt vad som sker i nätverket men jag betvivlar som sagt starkt att du har någon användning av det.
Citera
2008-09-18, 17:28
Medlem
incomas avatar
wallwatcher tycker jag du ska kolla upp, enkelt & gratis
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in