Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2008-09-17, 20:26
Medlem
Satt och klickade runt och helt plötsligt la tangentbordet av, märkte först att knapparna hängde sig ovanligt länge på numpaden, tröck jag en gång på , så blev det ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, typ.

Nu när jag försöker initiera det igen så hittar jag tangentbordet i bluetooth-inställningarna men när jag ska skriva in siffrorna så händer det inte ett skit.

Vad fan har hänt med skiten? :P
Citera
2008-09-17, 20:28
Medlem
Vallons avatar
Kanske inte hör till. Men min gamla mobiltelefon hade fått för sig att slå ut hela mitt tangentbord, så jag fick dra ut sladden och stoppa in den igen. Sedan ibland när jag fick sms eller när det ringde så bytte typ alla knappar plats. T.ex Enter vart Esc. E vart H osv osv
Citera
2008-09-17, 20:53
Medlem
Testade slå av bluetoothen på telefonen, ingen förbättring. Den gröna status-indikeringen på undersidan av tangentbordet blinkar bara.
Citera
2008-09-17, 21:51
Medlem
Andreasvbs avatar
Kolla om batterierna är laddade.

Har du testat med en annan dator om det är samma sak där?
Citera
2008-09-17, 22:40
Medlem
smurfehs avatar
Starta från installationsskivorna, håll in C vid uppstart, alternativt alt.

Väl inne i installationen, ska du få menyraden efter du har valt språk, där ska du hitta skivverktyg under verktygsmenyn, kolla under någon flik, du ska kunna skriva nånstans, minns inte var..

Funkar det är är det inget fel på tangentbordet eller datorn i sig, utan osx.
Citera
2008-09-17, 22:54
Medlem
Andreasvbs avatar
Eller öppna Terminal som ligger under menyn Verktygsprogram inne i installationsprogrammet.
Citera
2008-09-17, 22:57
Medlem
smurfehs avatar
Haha, kan man också göra
Citera
2008-09-18, 16:42
Medlem
pythonxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andreasvb
Eller öppna Terminal som ligger under menyn Verktygsprogram inne i installationsprogrammet.

Vad skulle det hjälpa, inputen går fortfarande via det installerade OS:et precis som vilket program som helst?

Bättre då att ta det via installationsskivan, då är det inte mjukvarufel iallafall.
Citera
2008-09-18, 18:14
Medlem
Andreasvbs avatar
Menade ju installationsprogrammet när man bootar med skivan.
Fortsatte på Smurfehs inlägg.
Citera
2008-09-18, 19:00
Medlem
smurfehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andreasvb
Menade ju installationsprogrammet när man bootar med skivan.
Fortsatte på Smurfehs inlägg.

Citera
2008-09-18, 20:08
Medlem
Det ska jag testa när jag kommer hem från jobbet imorgon bitti. Batterierna borde det inte vara, satte i nya för ca 10 dagar sedan.

Tack för tipsen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in