2008-09-17, 16:05
Medlem
zala's avatar
Jag har sökt lite utan att ha hittat något som hjälper mig, varken i forumet eller google, så bespara mig kommentarer som hänvisar till google om det inte är en direkt länk.

Till problemet, jag har formaterat om min dator (http://www.dustinhome.se/pd_5010129086.aspx) från Windows Vista till Windows XP, men datorn verkar inte länge hitta nätverks anslutningarna och vill inte ansluta sig till Internet.

Någon som har någon ide hur ja löser detta problemet?
Citera
2008-09-17, 16:07
Medlem
Det vanligaste problemet brukar var drivisarna. Sök på HPs hemsida efter datornamnet så brukar dom komma upp. Har haft samma problem
Citera
2008-09-17, 16:08
Medlem
Finns nätverkskortet i enhetshanteraren?

Har du installerat drivrutinerna för nätverkskortet?
Citera
2008-09-17, 16:13
Medlem
zala's avatar
Drivrutinerna är antagligen problemet, dock så lyckas jag inte hitta några till XP.

Och tack för svar!
Senast redigerad av zala' 2008-09-17 kl. 16:22.
Citera
2008-09-17, 16:22
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zala'
Drivrutinerna är antagligen problemet, dock så lyckas jag inte hitta några till XP.
Om du söker här på FB så hittar du 274 trådar om detta. Nyare maskiner är designade för Vista och det finns inga drivrutiner från leverantören, dock finns det användare som fått det att fungera med tredjepartsdrivrutiner så leta i olika forum på din datormodell så får du se om det är någon som har en lösning. Drivrutiner som brukar vara problem är ljud, nätverk, wifi och säkerhetslösningar...
Citera
2008-09-17, 16:30
Bannlyst
kolla upp exakt namn på ditt nätverkskort och sök på xp-drivers. Om det finns några kan det inte vara speciellt svårt att hitta
Citera
2008-09-17, 16:35
Medlem
zala's avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MyNameIsNobody
kolla upp exakt namn på ditt nätverkskort och sök på xp-drivers. Om det finns några kan det inte vara speciellt svårt att hitta

Ja, jag har märkt att de är svåra att få tag i till XP. Jag vet också att de inte finns drivrutiner från leverantören. Det har jag kollat.

Kolla med Everest, är detta mitt nätverkskort: VIA VT6307 Fire IIM IEEE1394 Host Controller?

Tack för att hjälp, uppskattas rejält.
Citera
2008-09-17, 16:56
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zala'
Ja, jag har märkt att de är svåra att få tag i till XP. Jag vet också att de inte finns drivrutiner från leverantören. Det har jag kollat.

Kolla med Everest, är detta mitt nätverkskort: VIA VT6307 Fire IIM IEEE1394 Host Controller?

Tack för att hjälp, uppskattas rejält.

Det tror jag inte VIA VT6307 Fire IIM IEEE1394 är FireWire kontrollern och såvida du inte kör nätverk via FireWire så har den inget med nätverk att göra...
Citera
2008-09-18, 11:34
Medlem
zala's avatar
Detta vör väl vara näverkskortet nVIDIA MCP61 - LAN Controller (PHY: Realtek RTL8201CL/CP) PCI?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in