2008-09-17, 15:55
Medlem
Rostadvåfflas avatar
Som tråden lyder, hur träffade du sin sambo/pojkvän/flickvän,
finns det några intressanta historier här på FB?

Barndoms kamrat, Mött på puben, Igenom arbetet, Datingsida? var inte rädd för att skriva
Citera
2008-09-17, 15:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rostadvåffla
Som tråden lyder, hur träffade du sin sambo/pojkvän/flickvän,

Barndoms kamrat, Mött på puben, Igenom arbetet, Datingsida? var inte rädd för att skriva

Föregå gärna med gott exempel och berätta först själv.
Citera
2008-09-17, 16:06
Medlem
Rostadvåfflas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.I.A
Föregå gärna med gott exempel och berätta först själv.

Har tyvär inga erfarenheter själv inom det ämnet, skapade tråden för jag tyckte det var intressant att veta.
Citera
2008-09-17, 16:22
Medlem
Var ute med jobbet på firmafest, så blev lite full och fick för mig att ragga på bartendern.
Kommer dock inte ihåg så mkt av själv händelsen men nu är vi sambos.
Så det måste ha gått rätt bra för mig ;D
Citera
2008-09-17, 17:57
Medlem
bessies avatar
[quote=Rostadvåffla]Som tråden lyder, hur träffade du sin sambo/pojkvän/flickvän,

Barndoms kamrat, Mött på puben, Igenom arbetet, Datingsida? var inte rädd för att skriva [/QUO

jag träffade min sambo på jobbet , fick höra att han hade skilt sig . gick och bjöd mig själv på fika. sedan dess har vi varit ihop 20 år.
Citera
2008-09-17, 21:44
Medlem
Min mobil fick för sej att tvärdö, så jag gick till en elektronik-kedja för att först försöka få den lagad, men det blev att köpa en ny istället. Idag är jag förlovad och sambo med expedit-killen :-)

Är inte det en söt liten historia så säg... :-)
Citera
2008-09-17, 22:17
Medlem
Biatchs avatar
På krogen för 6 år sen.
Jag gick fram och sa att han var grymt läcker och det slutade med att han gav mig världens kyss och efter den dagen sitter man här..
Citera
2008-09-18, 13:39
Medlem
redvelvets avatar
Lite halvtråkigt kanske... På en förfest, han är bästa vän med en tjejkompis sambo och vi träffades hos dom. Första jag hör när jag kommer in är hur han är superbitter och sitter och säger att det inte finns någon tjej man kan ha riktiga diskussioner med, hur alla tjejer som ser bra ut är blåsta/tråkiga/nåt annat fel etc och jag börjar argumentera mot honom, inte på ett sandlåde "ja men killar då!" utan "ja, visst är det så, men det gäller människor överlag, kombinationen utseende/intelligens/humor är extremt ovanlig blablabla"

Jag vill påpeka att han inte är bitter på ett drygt sätt utan mer på ett kul sätt (imo), lite betnér sådär.

Blev inget då, träffades på en annan fest hos dom igen och pratade lite mer, en vecka senare ute på krogen och hånglade mot bardisken, vi såg varandra djupt i ögonen och... PANG! tokförälskad sen dess

För övrigt var båda väldigt anti förhållande innan vi träffades.

Han är den biten som alltid har saknats i mitt liv, har aldrig varit så lycklig som nu. ALLT funkar hur bra som helst. Vi har givande diskussioner, vi har kul tillsammans, han är hur fin som helst och sexet.. Bästa sexet jag har haft i mitt liv, och då har jag haft riktigt grymt sex tidigare. Älskar honom!

Det här utvecklades visst till ett kärleksbrev men men..
Citera
2008-09-18, 15:31
Medlem
Codens avatar
Fick kontakt med tjejen på en chatt, snackade om allt mellan himmel och jord varje gång vi såg varandra i chatten tills vi bytte mail för att kunna göra det mer regelbundet.

Hon tyckte jag var väldigt annorlunda mot de killar hon normalt fattade tycke för vilket gjorde henne nyfiken och jag tyckte hon var en cool och tuff böna som jag ville lära känna bättre.

Tills slut sågs vi på riktigt och efter det har det varit vi.

4 år nu, på väg mot 5 och det känns lika kul som dag ett
Citera
2008-09-18, 16:19
Medlem
BesserWissers avatar
www.citysurf.tv
Citera
2008-09-18, 17:36
Medlem
Caties avatar
På nätet
Citera
2008-09-18, 18:07
Medlem
Jag träffade min tjej ute på ett ställe för 18 åringar när jag var 19 och hon 18. Sedan började vi träffas men det var struligt allt från början och jag jobbade dygnet runt och hon kom i sidan av allt så jag sa upp allt via ett sms att jag inte visste vad jag ville, jag fick tillbaka ett svar en helgkväll veckan efter att hon tyckte det var tråkigt.
Sedan gick det några månader och då tänkte jag så mycket på henne att jag måste verkligen träffa henne. Samma helg hade jag jour och gratis firmabil så jag bestämde lite utflyktsdejt på lördagskvällen
Vi åkte ut överallt och titta på saker, käka glass mm. Sen när jag skulle släppa av henne så hångla vi lite och det kändes så bra. Sedan var det många sms mm imellan fram till hennes studentskiva.
Dit kom jag ensam mitt i veckan och hade tagit ledigt från jobbet dagen efter och gissa hur det gick
Jo nu har vi varit sambos länge och varit förlovade i 1,5 år och jag är så lycklig!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in