2008-09-17, 03:24
Bannlyst
Hej. Vill börja med att säga att jag alltid varit en rätt lugn kille, jag är snäll och vill att folk omkring mig ska må bra. Ödmjukhet är nog min starka sida och jag har alltid gillat att ta hand om människor. Jag är rätt social och har aldrig haft svårt för att ta kontakt med människor. Men en sak som jag aldrig varit särskilt bra på är tjejer, enda sen jag var 14 år och kompisarna började skaffa flickvänner har jag stått rätt tomhänt, jag är idag över 20 och för ett år sedan blev jag så less på det hela och antog att det måste vara min personlighet det måste vara fel på, för jag är inte direkt speciellt ful. Förut brukade jag vara rätt försiktig men fortfarande visa intresse och försöka bjuda på mig själv full ut, eftersom att jag vill att folk ska må bra omkring mig har jag alltid försökt behandla tjejerna väl men dom har aldrig blivit särskilt intresserade av mig, bara ibland och det är verkligen inte ofta. Jag har mest blivit kompis med dom och jag har därför en hel drös med tjejvänner.

Men till slut fick jag iallafall nog och för ett år sedan testade jag att lägga allt det här åt sidan och istället testa en annan strategi bara för att se om det var mitt utseende eller min personlighet det var fel på. Jag slutade att bry mig så mycket om hur snäll jag ansågs vara och försökte istället medvetet vara rätt taskig, jag var nästan på gränsen till ett svin många gånger, jag härjade och skrek och framstod säkert ibland som kontrollerande, jag var rätt utsagt väldigt ofta otrevlig och detta resulterade i att jag ibland hamnade i slagsmål men det som förvånade mig så väldans mycket var att helt plötsligt blev jag mycket mycket mer intressant för tjejer, och det var inte på vänskapliga plan om man säger så. På ett år fick jag ha sex med olika tjejer fler gånger än jag någonsin fått under min ungdomstid, många blev till och med kär i mig men jag avvisade det för det mesta vilket bara gjorde att jag tydligen blev mer åtrovärd för dom.

Nu undrar jag vart förklaringen till detta är? Man har ju läst vissa saker om "alfa" och "beta" hanar och allt sånt, men jag trodde aldrig att det var den egentliga slutgiltiga sanningen, men vad ska man tro efter sånna här saker? Ska man verkligen behöva vara svinig för att få tjejer intresserade och hur kommer det sig att det verkar vara så mycket mer framgångsrikt?

Vad har ni för erfarenheter?
Citera
2008-09-17, 03:33
Medlem
belaruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ungtuppen
Hej. Vill börja med att säga att jag alltid varit en rätt lugn kille, jag är snäll och vill att folk omkring mig ska må bra. Ödmjukhet är nog min starka sida och jag har alltid gillat att ta hand om människor. Jag är rätt social och har aldrig haft svårt för att ta kontakt med människor. Men en sak som jag aldrig varit särskilt bra på är tjejer, enda sen jag var 14 år och kompisarna började skaffa flickvänner har jag stått rätt tomhänt, jag är idag över 20 och för ett år sedan blev jag så less på det hela och antog att det måste vara min personlighet det måste vara fel på, för jag är inte direkt speciellt ful. Förut brukade jag vara rätt försiktig men fortfarande visa intresse och försöka bjuda på mig själv full ut, eftersom att jag vill att folk ska må bra omkring mig har jag alltid försökt behandla tjejerna väl men dom har aldrig blivit särskilt intresserade av mig, bara ibland och det är verkligen inte ofta. Jag har mest blivit kompis med dom och jag har därför en hel drös med tjejvänner.

Men till slut fick jag iallafall nog och för ett år sedan testade jag att lägga allt det här åt sidan och istället testa en annan strategi bara för att se om det var mitt utseende eller min personlighet det var fel på. Jag slutade att bry mig så mycket om hur snäll jag ansågs vara och försökte istället medvetet vara rätt taskig, jag var nästan på gränsen till ett svin många gånger, jag härjade och skrek och framstod säkert ibland som kontrollerande, jag var rätt utsagt väldigt ofta otrevlig och detta resulterade i att jag ibland hamnade i slagsmål men det som förvånade mig så väldans mycket var att helt plötsligt blev jag mycket mycket mer intressant för tjejer, och det var inte på vänskapliga plan om man säger så. På ett år fick jag ha sex med olika tjejer fler gånger än jag någonsin fått under min ungdomstid, många blev till och med kär i mig men jag avvisade det för det mesta vilket bara gjorde att jag tydligen blev mer åtrovärd för dom.

Nu undrar jag vart förklaringen till detta är? Man har ju läst vissa saker om "alfa" och "beta" hanar och allt sånt, men jag trodde aldrig att det var den egentliga slutgiltiga sanningen, men vad ska man tro efter sånna här saker? Ska man verkligen behöva vara svinig för att få tjejer intresserade och hur kommer det sig att det verkar vara så mycket mer framgångsrikt?

Vad har ni för erfarenheter?
Det är sanningen och det är en jobbig sanning för sånna som mig som innerst inne är hyggliga snälla killar. Jag får varje dag kämpa med att bete mig som ett svin men betalningen är att tjejer klänger på en. Ibland funderar jag som du på om det verkligen måste vara såhär men jag har börjat acceptera det. Har dock fortfarande svårt att trycka ner tjejer och behandla dem som skit om jag verkligen tycker om dem, vilket händer då och då. Särskilt i sängen känns det tungt att trycka ned dem även om de vill det. Kommer nog aldrig kännas naturligt men vad gör man inte för de små liven
Citera
2008-09-17, 03:56
Medlem
Takiidas avatar
Aggressivitet attraktivt?

Självklart.
Senast redigerad av Takiida 2008-09-17 kl. 03:58.
Citera
2008-09-17, 03:59
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Det finns otrevliga svin som inte får tjejer också. Det är nog något annat än att vara ett svin som får tjejerna intresserade?
Citera
2008-09-17, 04:00
Medlem
Takiidas avatar
Jag trodde den här tråden skulle handla om aggressivitet mot andra killar men den handlade om svinighet som redan diskuterats många gånger. Nej, sviniga killar är inte attraktiva.
Senast redigerad av Takiida 2008-09-17 kl. 04:09.
Citera
2008-09-17, 04:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Takiida
Självklart.

Men varför är det så himla attraktivt??? jag ser inte logiken någonstans i det... varför vill en tjej ha en kille för att han är aggressiv? jag vill inte ha aggressiva tjejer.... tror jag iallafall
Citera
2008-09-17, 04:04
Medlem
Det är ju helt sjukt..

Jag utgår nuförtiden ifrån att de flesta tjejer är mentalt efterblivna. Åtminstone de jag träffar på krogen, där sådana här beteenden kanske framhävs mest.
Citera
2008-09-17, 04:05
Medlem
Takiidas avatar
Citat:
Men varför är det så himla attraktivt??? jag ser inte logiken någonstans i det... varför vill en tjej ha en kille för att han är aggressiv? jag vill inte ha aggressiva tjejer.... tror jag iallafall

Det ligger nog i naturen... Hanarna brukar slåss med varandra och imponera på honorna.
Citera
2008-09-17, 04:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Takiida
Det ligger nog i naturen... Hanarna brukar slåss med varandra och imponera på honorna.

Okej ja mycket kan säkert stämma med det. Men alltså vad jag har förstått så funkar det att vara taskiga mot er tjejer också, det är nästan som att ni vill ha en för att man är dum ibland.... det känns som att ni försöker vinna över en på eran sida om man inte visar sig svag för er eller vad man ska säga...
Citera
2008-09-17, 04:13
Medlem
Takiidas avatar
Citat:
Okej ja mycket kan säkert stämma med det. Men alltså vad jag har förstått så funkar det att vara taskiga mot er tjejer också, det är nästan som att ni vill ha en för att man är dum ibland.... det känns som att ni försöker vinna över en på eran sida om man inte visar sig svag för er eller vad man ska säga...

Stämmer inte på mig. Det lär ha med låg självkänsla att göra, för jag ser inte att det skulle ligga i naturen. Däremot en aggressiv kille mot andra killar.
Senast redigerad av Takiida 2008-09-17 kl. 04:16.
Citera
2008-09-17, 04:25
Medlem
Takiidas avatar
Det med svinighet är nåt slags psykbryt hos en individ med låg självkänsla. Skilj på det och attraktion. En kille som är aggressiv eller kan vara mot andra killar om det skulle behövas och kan skydda henne så hon känner sig trygg, det får henne att bli attraherad.
Citera
2008-09-17, 04:32
Medlem
minschas avatar
Ähhh det är nog så att när du slåss så visar du att du kan vara farlig och alltså försvara din hona och avkomma, men sedan så ser hon igenom det där och ser vilken snäll och trevlig kille du är egentligen.
och då vill hon såklart ha dig.
Eller så ser hon inte din snälla sida, utan hoppas vara den som får den svåra killen att öppna sig och låta sig "omvändas"...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in