2008-09-16, 21:48
Medlem
EssKungs avatar
Hej!

Har min dator kopplad till min tv, tjejen tittar alltid på nåt via datorn, jag sitter för det mesta vid datorn. Jag älskar musik, vilket innebär att jag gärna lyssnar på musik då jag sitter här.

Jag har ljudet till datorn kopplat genom portarna bak på datorn, ljudet till tv kopplat med rca kablar fram på datorn. Nu undrar jag om det på något sätt går att styra ljudet från videospelaren till utgångarna där fram, och resten av ljudet till utgångarna bak?

Detta för att jag ska kunna ha headphones i bak och få bara ljudet från tex. winamp eller ett spel i lurarna, medans hon får sitt ljud från videospelaren till tvn.

Gigabyte GA-P35-DS3 heter moderkortet som styr ljudet. Har nämligen inget ljudkort :/
Citera
2008-09-16, 23:03
Medlem
Tror inte det går då du bara har ett ljudkort, en lösning skulle vara att köpa till ett billigt ljudkort (finns för runt en hundralapp).
Sedan kan du i ditt spel eller liknande välja just den ljudenheten.

Dubbelkolla dock först att dina appikationer stödjer att välja ljudkort och inte låter windows sköta det, så du inte köper ett kort i onödan
Citera
2008-09-19, 00:09
Medlem
EssKungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wee!
Tror inte det går då du bara har ett ljudkort, en lösning skulle vara att köpa till ett billigt ljudkort (finns för runt en hundralapp).
Sedan kan du i ditt spel eller liknande välja just den ljudenheten.

Dubbelkolla dock först att dina appikationer stödjer att välja ljudkort och inte låter windows sköta det, så du inte köper ett kort i onödan

Ja, det ska jag fan göra.
Men om jag köper ett till så låter jag ju bara mediaspelaren köra på det, så blir det ännu smidigare!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in