Citat:
Ursprungligen postat av Rani Mraz
Jag har sett här på forumet flera gånger snubbar som har rippad kropp med hjälp av doping.
Finns det någon här som kör utan doping och ändå har en likadan kropp som någon som kör med preparat? Alltså en person som aldrig aldrig tagit något olagligt men som ändå har likadan kropp som någon som använder det.
Finns det ens?
Doping (förutom tillväxt) är meningen att ta typ 3 månader sedan va off 9 månader om man inte vill ha allvarliga biverkningar. Endast de riktigt seriösa klarar av att träna då de e off då de käner sig klena efter att slutat kura. skulle gissa på att bland framförallt undomar (som tyvärr inte fattat att doping bara skall användas då man nåt vad känns som sitt maximum) slutar träna om de slutar trycka.
Tränade strikt 5-6 dagar i veckan i ca 2 år (även om jag började pågym när jag var 14). Åt rätt, tillskott i form av ex V12turbo, Vault samt no shotgun(trikreatiner) kombinerat med HBM å nitrix. Vägde ca 75kg å maxa på runt 130kg i bänk, hantelpress snedbänk 40-50 kilo. kunde inte nypa mig själv i bröstet då det var stenhårt utan en gnutta fett. tom 6packet började visa sig gankska väl. Men det kräver disiplin. Varierade övningar. lätt en vecka, tungt nästa. Supersätt då och då samt inte glömma ben då de förutom att de blir hårdare å starkare bidrar til att alla andra muskler också ökar i Volym. En som har varit förlamad i tex vänsterbenet å inte har nån muskelmassa alls i benet tränar upp det genom att köra styrka på högerbenet. Träna ett ben, båda växer en arm, båda växer. Tung benträning och marklyft, hela kroppen ökar i volym.
Ska du bli rippad bör du bygga upp dig först lagom men typ whey 80 plus en banan eller lite maltodextrin om du inte har superförbränning då du kan ta gainer. Kolhydrater(helst långsamma förutom direkt efter träning) behövs under upp byggnad.
Deff(utan klämmar å effar)= intag väldigt lite kolhydrater ät typ en burk lätt kessela(blir mätt å bara vassle protein) kör kalcium puryvat, ripped caps, trikreatin, ät chili å ingerfära, samt ta långa promenader gärna på morgonen efter en svart kopp kaffe. Ät päron om du blir hungrig. Ta en whey 100 med minimjölk om du blir sugen på nåt till kvällen å ät små mål 6 ggr om dagen. Ligg på ca 1000 kcal om dagen. kör crosstrainen en timme på gymet. Följer du dessa råd, självklart beroende på anlag kan du liksom jag kunde klämma fast en penna mellan bröstmusklerna.../ WW