2002-09-25, 14:22
äldre konto (old)
Ej medlem
Säga vad man vill, men jag måste säga att Chockad har lagt fram ganska starka bevis.

Fast ..jag är inte övertygad ännu, ska sätta in mig i ämnet mer senare
2002-09-25, 14:40
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snerka
Säga vad man vill, men jag måste säga att Chockad har lagt fram ganska starka bevis.

Fast ..jag är inte övertygad ännu, ska sätta in mig i ämnet mer senare

Snerka, jag hittade precis följande sajt på nätet, där man kan se tidningsartilklar och kommentarer från hela världen, kring Pentagon-bluffen. Håll till godo:

http://www.propagandamatrix.com/pentagon_file

Och som sagt, ännu är det ingen som har lyckats övertyga mig om att det
smackade in en Boeing i Pentagon... :roll: :roll: :roll:
2002-09-25, 15:09
äldre konto (old)
Ej medlem
Mer kring Pearl-Harbor förräderiet (apropå likheterna med 11 September):

http://www.geocities.com/Pentagon/6315/pearl.html

I USA är detta kring Pearl Harbor numera allmänt vedertaget bland allmänheten. Konstigt bara att informationen inte riktigt nått svenskarna ännu...Bara för att det påstås ligga en konspiration bakom någonting måste väl inte automatiskt betyda att det är osant! Vissa konspirationsteorier är sanna, som t.ex Pearl Harbor 1941...
2002-09-25, 15:20
äldre konto (old)
Ej medlem
Apropå att George W Bush SÅG det första planet (intern-TV!!!) träffa WTC kl 08.45, innan resten av världen såg det...

http://emperors-clothes.com/indict/liar.htm

8O 8O 8O
2002-09-25, 16:55
Medlem
Cineastens avatar
*gäsp*

Jag har faktiskt inte orkat läsa igenom hela tråden med alla dessa enormt långa inlägg av skribenten Chockad.

Måste säga att jag är intresserad/fascinerad av konspirationsteorier och att det ligger en hel del i att USA ligger bakom en väldig massa problem i världen, krig och annat elände. Det ligger säkert en viss sanning i att personer i den amerikanska krigsmakten tror sig ha något att tjäna på att starta ett mer eller mindre regelrätt krig emot araberna och att det kanske finns rent ekonomiska intressen bakom.

MEN jag har ändå lite svårt att tro att Bush själv (trots att han är en korkad pajas som definitivt inte borde sitta som president i världens mäktigaste land) skulle beordra några explosioner i WTC som tar livet av en väldig massa människor som i förlängningen innebär att ännu fler människor dör i det efterföljande kriget mot terrorismen och arabvärlden.

En fråga till Chockad: Hur f-n orkar du sitta och läsa igenom alla artiklar och leta upp alla länkar? Hur orkar du sitta här och skriva så många enorma inlägg? Borde du inte skaffa dig ett jobb och komma ut i verkligheten istället?

En fråga till Securion: Har Chockad skrivit något om konspirationen bakom Palmes död? (har inte orkat använda Sök-funktionen)

Man bör nog ta konspirationsteorierna med en stor nypa salt men samtidigt ska man absolut inte lita på allt som t.e.x den amerikanska regeringen säger. CIA (för att nämna en organisation) består ju alldeles uppenbart av en hel del tvivelaktiga individer med alldeles för stor makt att göra som de vill i världen.

"Kul" läsning är det iaf.
2002-09-25, 17:38
äldre konto (old)
Ej medlem
Vad är verklighet?

Cineasten skrev:

>>En fråga till Chockad: Hur f-n orkar du sitta och läsa igenom alla artiklar och leta upp alla länkar? Hur orkar du sitta här och skriva så många enorma inlägg? Borde du inte skaffa dig ett jobb och komma ut i verkligheten istället?<<

Vad är verklighet, vad är illusion? Vad är jobb och vad är icke-jobb?

Tänk om hela den här materiella existensen bara är en enda stor illusion...

Men vad sitter jag då här och engagerar mig i temporära och illusoriska
skeenden?

Bra fråga! :? :? :?
2002-09-25, 18:02
Bannlyst
Chockads sjukliga rappakalja!

Citat:
Ursprungligen postat av Chockad
Mer kring Pearl-Harbor förräderiet (apropå likheterna med 11 September):

http://www.geocities.com/Pentagon/6315/pearl.html

I USA är detta kring Pearl Harbor numera allmänt vedertaget bland allmänheten. Konstigt bara att informationen inte riktigt nått svenskarna ännu...Bara för att det påstås ligga en konspiration bakom någonting måste väl inte automatiskt betyda att det är osant! Vissa konspirationsteorier är sanna, som t.ex Pearl Harbor 1941...

Jag upprepar som skrevs för flera några månader sedan i denna debatt att det är det inte alls, även om det finns konspirationsteorier om Pearl Harbour också!

Med facit i hand kan man visserligen konstatera att USA möjligen kunde befara ett angrepp av Japan, men man visste inte var, hur och när det skulle komma. Och ingen tänkte på Pearl Harbour, bl.a. därför att ingen tänkt sig att Japan i tysthet skulle kunna sända flera hangarfartyg över Stilla Havet, vidare att militären antog att det inte skulle gå att fälla torpeder i den grunda hamnbassängen. Beträffande det senare hade dock japanerna utvecklat en ny och för amerikanarna okänd torped.

Med facit i hand kan man betr. den 11 sept. också konstatera att amerikanarna möjligen kunde befara att de skulle bli bli utsatta för terrordåd och det förekom tydligen en hel del varningar, men detta med självmordspassagerplan hade ingen tidigare hört talas om. Inte heller när och var det skulle ske. Och i den mån sådana varningar förekom druknade de tydligen bland andra och mera sannolika.

Det finns alltså i öveerraskningsmomentet vissa líkheter mellan Pearl Harbour och den 11 september, men i övrigt är Chockads spekulationer rena rappakaljan och f.ö. som det verkar av sjuklig art.
2002-09-25, 18:54
Medlem
Cineastens avatar
Chockad: Allt är förmodligen en enorm illusion vars verkliga ansikte visar sig när vi kastar in handduken för gott.
:roll:
2002-09-25, 19:29
äldre konto (old)
Ej medlem
...

precis samma beteende gång på gång i historien..

USA provocerade fram 2:a världskriget, dels genom händelser som pearl harbor, dels genom kopplingen till hitlers bakomstående syndikat.
Med hjälp av alliansen vinner man mot tyskland,
och tar själv uppgiften om att dömma de inblandade i nazi tyskland
för världskonspiration, försök till världsdominans etc
(notera att mindre "betydande" rättegångar sköttes av bla Stor Britt.)
Läs gärna Nunberg protokollen.. notera även att många personer
bevisas skyldiga efter att antingen ha erkännts skyldiga, eller av andra påståts vara skyldiga.
Det var väl jättetrevligt, men en hel del av sakerna som de erkännde
att de gjort, var totalt omöjliga att genomföra.. alltså kan man
misstänka att de bra kastade in handuken och gick med på vadän
USA's åklagare sade, för att få förmildrat straff.

Tillbakablick, USA har nu effektivt provocerat fram ett krig,
vunnit det, och straffat de felande. Nazisterna anses i allmänhet
som en av de värsta regimerna, även med tanke på stalins bravader
som generallt blåser igenom historieböckerna ganska obemärkt.

USA (och alliansen) blev hjältar, efter att ha sett en situation,
uttnyjtat den genom att provocera och kontrollera fram en värre situation där de kan agera hjältar åt hela världen, och som tack fått oerhörd
makt i hela världen.

Har hänt tidigare i historien, varför skulle det inte kunna hända igen?

Illuminati har regerat över världen sedan 1700-talet,
och försöker inte ens undanhålla detta faktum.
Så varför litar alla på dem?
2002-09-25, 19:34
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Chockad: Allt är förmodligen en enorm illusion vars verkliga ansikte visar sig när vi kastar in handduken för gott.
:roll:

Detta betyder ju i så fall att vi FORTSÄTTER att EXISTERA efter döden, eftersom vi kommer att få erfara existensens verkliga ansikte därefter...

Precis vad jag själv har för åsikt! :P
2002-09-25, 19:36
äldre konto (old)
Ej medlem
Nu måste du väl ändå skoja med oss?

"USA provocerade fram 2:a världskriget, dels genom händelser som pearl harbor"
2002-09-25, 19:43
Bannlyst
Räcker det inte med Chockad.....

Och nu skall han väl som denne "bevisa" sina dårpippiga teorier...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in