Jag har faktiskt inte orkat läsa igenom hela tråden med alla dessa enormt långa inlägg av skribenten Chockad.
Måste säga att jag är intresserad/fascinerad av konspirationsteorier och att det ligger en hel del i att USA ligger bakom en väldig massa problem i världen, krig och annat elände. Det ligger säkert en viss sanning i att personer i den amerikanska krigsmakten tror sig ha något att tjäna på att starta ett mer eller mindre regelrätt krig emot araberna och att det kanske finns rent ekonomiska intressen bakom.
MEN jag har ändå lite svårt att tro att Bush själv (trots att han är en korkad pajas som definitivt inte borde sitta som president i världens mäktigaste land) skulle beordra några explosioner i WTC som tar livet av en väldig massa människor som i förlängningen innebär att ännu fler människor dör i det efterföljande kriget mot terrorismen och arabvärlden.
En fråga till Chockad: Hur f-n orkar du sitta och läsa igenom alla artiklar och leta upp alla länkar? Hur orkar du sitta här och skriva så många enorma inlägg? Borde du inte skaffa dig ett jobb och komma ut i verkligheten istället?
En fråga till Securion: Har Chockad skrivit något om konspirationen bakom Palmes död? (har inte orkat använda Sök-funktionen)
Man bör nog ta konspirationsteorierna med en stor nypa salt men samtidigt ska man absolut inte lita på allt som t.e.x den amerikanska regeringen säger. CIA (för att nämna en organisation) består ju alldeles uppenbart av en hel del tvivelaktiga individer med alldeles för stor makt att göra som de vill i världen.
"Kul" läsning är det iaf.