2008-09-16, 08:28
Medlem
xoqrpss avatar
Hej

Jag har ett litet problem, använder mig av Microsoft Outlook 2007.
När jag skickar ett e-post så lägger det sig automatiskt i Utkorgen istället för Skickat, men meddelandet levereras ändå till mottagaren. (Men ligger kvar i Utkorgen)
Oavsätt om det ät internt över vår egna mailserver eller externt, så lägger sig alla mail i Utkorgen.

Väljer jag temporärt att "Skickade objektiv ska" Lägga sig i Skickat mappen, händer exakt samma sak. Skapar jag en ny mapp och väljer att dem ska lägga sig i den, så fungerar det. Men då måste jag välja den mappen varje gång

Vad jag eftersträvar är att e-posten _INTE_ ska lägga sig i Utkorgen förutom då dom inte lämnar "min mailserver".

Har tittat på inställningar och den "Spara i utgående e-post i Skickat" är i kryssad, kryssar jag av den. Så sparas dom ingenstans, inte ens i Utkorgen.

Vad mer kan man försöka göra? Har även ominstallerat hela Office-paketet, utan resultat. Nästa sak är väl att arkivera alla mail och göra en helt ny PST fil, och se om det hjälper

Snälla, ge mig råd!
Citera
2008-09-16, 13:27
Medlem
jerryleelviss avatar
Du kan prova att köra en reparation på installationen men först och främst bör du kolla om officeinstallationen är uppdaterad. Finns SP1 och ett antal uppdateringar att ta ner.
Citera
2008-09-16, 15:20
Medlem
macka-pärs avatar
Vad händer om du bockar ur alternativet Skicka omedelbart när du är ansluten" (Verktyg-menyn / Alternativ / flik Konfigurera e-post / avdelning Skicka och ta emot)?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in