2008-09-15, 23:45
Medlem
... att jag knappt kan bläddra i mappar i utforskaren etc. att bara öppna en mapp tar 15 sek och att visa en bild osv ännu längre. när man väl har fått upp filmen, spelet etc så fungerar det som om datorn vore ny. Den är 2 år gammal. nån som har nån aning om vad det kan vara för fel? har rensat aktivitetshanteraren på nästan alla processer men ingen skillnad

varför är det endast utforskaren som är så oerhört jävla seg?
Citera
2008-09-15, 23:51
Medlem
DXVs avatar
Såna där underliga problem kan ju vara det mesta, kanske något slugt litet virus som snyltar minneskraft vilket man själv fått erfara några gånger. Jag löser alltid såna där småquirks på min dator med en backup och sedan formattering, det kan jag tänka mig är bra för datorn i helhet typ en eller två gånger om året!
Citera
2008-09-16, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DXV
Såna där underliga problem kan ju vara det mesta, kanske något slugt litet virus som snyltar minneskraft vilket man själv fått erfara några gånger. Jag löser alltid såna där småquirks på min dator med en backup och sedan formattering, det kan jag tänka mig är bra för datorn i helhet typ en eller två gånger om året!

allright, känns ju som det är det bästa men bah jobbigt att leta reda på allt "skräp" man vill ha kvar. tack för hjälpen. formaterar inte om på några dagar så om nån vet, med min luddiga förklaring, vad det kan bero på så hojta till.
Citera
2008-09-16, 09:44
Medlem
jerryleelviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heftigbanan
allright, känns ju som det är det bästa men bah jobbigt att leta reda på allt "skräp" man vill ha kvar. tack för hjälpen. formaterar inte om på några dagar så om nån vet, med min luddiga förklaring, vad det kan bero på så hojta till.
Vad kör du för antivirus? Kan var så att programmet fått snölle och genomsöker varje mapp du klickar på innan det visas på skärmen.
Citera
2008-09-16, 10:15
Medlem
927s avatar
ta bort förhandsgranskning och sånt lull-lull, du lär ju direkt märka om det var orsaken
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in