2008-09-15, 21:23
Medlem
När jag startar OE öppnas det i ett "halvmaximerat" fönster. Jag måste själv maximera det manuellt. Problemet uppstod igår. Det är alltid maximerat när jag stänger av datorn. Jag har inte gjort några förändringar i maskinen. Nå'n som har en susning om hur jag ska komma tillrätta med problemet? Vänliga hälsningar Christer
Citera
2008-09-15, 21:48
Medlem
JaneCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chrille47
När jag startar OE öppnas det i ett "halvmaximerat" fönster. Jag måste själv maximera det manuellt. Problemet uppstod igår. Det är alltid maximerat när jag stänger av datorn. Jag har inte gjort några förändringar i maskinen. Nå'n som har en susning om hur jag ska komma tillrätta med problemet? Vänliga hälsningar Christer
Min Outlook minns sin föregående fönsterstorlek även efter en omboot. Om din inte gör det kan du ju alltid skapa en vanlig genväg, högeklicka och sen välja "Properties" och "Run maximized".
Citera
2008-09-15, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JaneC
Min Outlook minns sin föregående fönsterstorlek även efter en omboot. Om din inte gör det kan du ju alltid skapa en vanlig genväg, högeklicka och sen välja "Properties" och "Run maximized".

Tack för tipset! Får se hur den funkar när jag slår på datorn i morgon bitti. Du råkar inte veta hur jag får OE till Autostart i msconfig? Vill att den ska starta automatiskt. ( om det går ) Ganska "rudis på det här.... Vänliga hälsningar Christer i Karlstad
Citera
2008-09-15, 22:07
Medlem
Germanias avatar
enklast är väl att lägga en genväg i autostartmappen i startmenyn.
Citera
2008-09-15, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Germania
enklast är väl att lägga en genväg i autostartmappen i startmenyn.
Hur gör jag det? Den finns redan överst på listan när jag trycker på Startknappen. mvh Christer
Citera
2008-09-16, 07:06
Medlem
927s avatar
om du ökar storleken på fönstret genom att klicka på maximera knappen så gör du fel, den storleken minns inte windows. samma sak med webbläsaren. det är ju ingen skillnad om du eller om windows öppnar oe, alltså kan du testa när datorn är i gång
Citera
2008-09-16, 07:12
Medlem
927s avatar
Citat:
Hur gör jag det? Den finns redan överst på listan när jag trycker på Startknappen. mvh Christer

menar du att oe finns överst i startmenynen eller i autostart"mappen"?
Citera
2008-09-16, 07:20
Medlem
lassess avatar
Citat:

Du får "dra" ut storleken på det halvmaximerade fönstret manuellt (sätt muspekaren på fönsterramen. När du ser en dubbelpil ska du vänsterklicka och dra ut storleken på fönstret), då ska det funka...
Senast redigerad av lasses 2008-09-16 kl. 07:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in