• 1
  • 2
2008-09-15, 21:10
Medlem
smurfehs avatar
Jag anar ugglor i mossen när det ligger användarkonton där som du inte själv lagt in(gud vet vad som ligger på de), kanske datorerna var förinstallerade när ni fick dem, vad vet jag.

Jag skulle dock ha använt installationsskivorna och kört en erase & install

Det du annars kan göra, TS, är att köpa en ny hårddisk som du använder till allt, sen när det är dags för inplockning av datorerna för att kontrollera vad ni har på dem så byter du hårddisk, problem solved!
Citera
2008-09-15, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smurfeh
Jag anar ugglor i mossen när det ligger användarkonton där som du inte själv lagt in(gud vet vad som ligger på de), kanske datorerna var förinstallerade när ni fick dem, vad vet jag.

Jag skulle dock ha använt installationsskivorna och kört en erase & install

Det du annars kan göra, TS, är att köpa en ny hårddisk som du använder till allt, sen när det är dags för inplockning av datorerna för att kontrollera vad ni har på dem så byter du hårddisk, problem solved!

Det var däremot en bra idé! har jag faktiskt inte tänkt på!

Jag ska testa och se vad som finns på det där Maclide kontot. Återkommer med svar ifall jag raderar eller ej. Vi fick inga installationsskivor.
Citera
2008-09-15, 21:16
Medlem
smurfehs avatar
Vänta... va?! Fick ni inga installationskivor?! Vad hade skolan tänkt att ni skulle göra om ni någosin behöva installera om/reparera disk från skiva/whatever? Gå till skolan och be dem göra det?

Nae men, kika andra kontot och se om du finner något intressant..
Citera
2008-09-15, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smurfeh
Vänta... va?! Fick ni inga installationskivor?! Vad hade skolan tänkt att ni skulle göra om ni någosin behöva installera om/reparera disk från skiva/whatever? Gå till skolan och be dem göra det?

Nae men, kika andra kontot och se om du finner något intressant..

Nope :P Inga skivor, hade varit nice...

Gick in och kollade. Hittade inget misstänksamt. men tar bort kontot helt för säkerhetsskull I will not get busted!!!
Citera
2008-09-17, 23:59
Medlem
Andreasvbs avatar
Kolla in TrueCrypt, http://www.truecrypt.org/
Citera
2008-09-18, 00:04
Medlem
Bytingens avatar
Nyfiken! vilken skola går du på samt linje? ren nyfikenhet!
Citera
2008-09-18, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bytingen
Nyfiken! vilken skola går du på samt linje? ren nyfikenhet!

Arlandagymnasiet i Märsta, Elitidrottsprogrammet
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in