2008-09-15, 18:40
Medlem
Bob-Dylans avatar
Nu ska jag förklara för er, något som de flesta av er garanterat har upplevt men möjligen inte reflekterat över. Tänkte tillägna en hel tråd åt detta fenomen.

Såhär brukar det vanligtvis gå till för min del;

Jag träffar en tjej på en fest, strular med henne och båda uttrycker mer känslor än för ett one night stand. Jag brukar alltid visa tjejer så pass mycket respekt att jag säger att jag kan ordna taxi åt dem när de vill. Det underlättar oftast på så vis att de tycker att man är generös och vill oftast inte ha någon taxi.
Nåja, för att komma till kärnan i tråden.
Man utbyter telefonnummer eller msn, och börjar sedan sms:a och prata på msn. Det finns gnista och allt tycker man går bra, sen börjar det här spelet.

Hon ska spela sur.
Hon ska låta bli att svara på sms för att se om man är 'desperat'.
Sådär pendlar det som en hel borderline upplevelse och personligen har jag väldigt svårt för att spela 'spel' med känslor utan vill hellre ha saker svart på vitt.

Så nu vill jag höra era erfarenheter och tips, ska man vara likadan tillbaks? Inte vara för het på gröten?

Jag vet att båda parter ofta är intresserade av varandra på fullt allvar, men ändå så lyckas man 'spela ur sig' ungefär 80 % av gångerna.

Har diskuterat detta med några tjejkompisar och de tycker också att det här spelet är extremt energisugande, men att det ändå har en viss charm. Självklart, lyckas man så känns det ju som en bedrift i sig, men jag är förbannat less på det här så jag kräver en förklaring.

Citera
2008-09-15, 18:47
Medlem
yeahgrrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bob-Dylan
Nu ska jag förklara för er, något som de flesta av er garanterat har upplevt men möjligen inte reflekterat över. Tänkte tillägna en hel tråd åt detta fenomen.

Såhär brukar det vanligtvis gå till för min del;

Jag träffar en tjej på en fest, strular med henne och båda uttrycker mer känslor än för ett one night stand. Jag brukar alltid visa tjejer så pass mycket respekt att jag säger att jag kan ordna taxi åt dem när de vill. Det underlättar oftast på så vis att de tycker att man är generös och vill oftast inte ha någon taxi.
Nåja, för att komma till kärnan i tråden.
Man utbyter telefonnummer eller msn, och börjar sedan sms:a och prata på msn. Det finns gnista och allt tycker man går bra, sen börjar det här spelet.

Hon ska spela sur.
Hon ska låta bli att svara på sms för att se om man är 'desperat'.
Sådär pendlar det som en hel borderline upplevelse och personligen har jag väldigt svårt för att spela 'spel' med känslor utan vill hellre ha saker svart på vitt.

Så nu vill jag höra era erfarenheter och tips, ska man vara likadan tillbaks? Inte vara för het på gröten?

Jag vet att båda parter ofta är intresserade av varandra på fullt allvar, men ändå så lyckas man 'spela ur sig' ungefär 80 % av gångerna.

Har diskuterat detta med några tjejkompisar och de tycker också att det här spelet är extremt energisugande, men att det ändå har en viss charm. Självklart, lyckas man så känns det ju som en bedrift i sig, men jag är förbannat less på det här så jag kräver en förklaring.

din tråd känns inte så orginell.... tycker det brukar vara en sån här i veckan ungefär.... alla retar sig på detta spel men ändå dras man med...har varit likadann..... jag tror att ärlighet och att våga vara ärlig skulle sopa bort mycket av detta spel

Om jag träffar nån jag är intresserad av då säger jag det till henne.... om då hon tappar intresse för att man är för "på"... eller verkar "desperat" då var hon ändå inget att ha.... jag vill ha en kvinna som törs stå för sina egna känslor... och jag försöker på samma sätt stå för mina.....
Citera
2008-09-15, 18:52
Medlem
Bob-Dylans avatar
Du har helt rätt i att tråden inte känns speciellt originell, det ber jag om ursäkt för men ber ändå om en viss diskussion då jag tycker att det är skönt att vädra sånt här.

Du verkar vara ganska lik mig, jag har bestämt träff med den tjej jag är på G med nu, och hon vill även hon träffas. Och hon verkar vara rätt på dessutom, skickar sms och sånt rätt ofta. Men tiden får väl utvisa hur det slutar, och jag kommer hålla er uppdaterade

Ha en bra dag.
Citera
2008-09-15, 19:08
Medlem
yeahgrrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bob-Dylan
Du har helt rätt i att tråden inte känns speciellt originell, det ber jag om ursäkt för men ber ändå om en viss diskussion då jag tycker att det är skönt att vädra sånt här.

Du verkar vara ganska lik mig, jag har bestämt träff med den tjej jag är på G med nu, och hon vill även hon träffas. Och hon verkar vara rätt på dessutom, skickar sms och sånt rätt ofta. Men tiden får väl utvisa hur det slutar, och jag kommer hålla er uppdaterade

Ha en bra dag.
berätta för henne vad du känner..... oavsett om du känner att det är "HON" eller om klicket uteblir..... det brukar löna sig i längden

lycka till
Citera
2008-09-15, 19:17
Medlem
Zijns avatar
för mig som 'dam' så måste jag säga att det är fler män som spelar dessa spel än tjejer - som att vi inte är värda att ha om ni inte måste kämpa för det?
Jag brukade spela ärliga spelet och säga som det var men då låg det ingen utmaning i det så jag har lärt mig..
insinuerar tex att jag gärna träffas igen, men låter honom ta beslutet och när och var.. flörtar, hånglar osv osv men låter återigen han vara den som tar det slutgiltiga steget - har förstått det som att männen behöver den där 'haha jag vann' känslan... om en tjej är ärlig så är hon för 'på' - om hon följer sina känslor och har sex första dejten är hon 'inget flickvänsmaterial' - så det enda som funkar är att låta mannen tro han har all makt i början... och så kommer ni nu och säger att ni INTE vill spela spel....
Citera
2008-09-15, 19:17
Medlem
Man får ta det för vad det är.
Citera
2008-09-15, 19:28
Medlem
Bob-Dylans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zijn
för mig som 'dam' så måste jag säga att det är fler män som spelar dessa spel än tjejer - som att vi inte är värda att ha om ni inte måste kämpa för det?
Jag brukade spela ärliga spelet och säga som det var men då låg det ingen utmaning i det så jag har lärt mig..
insinuerar tex att jag gärna träffas igen, men låter honom ta beslutet och när och var.. flörtar, hånglar osv osv men låter återigen han vara den som tar det slutgiltiga steget - har förstått det som att männen behöver den där 'haha jag vann' känslan... om en tjej är ärlig så är hon för 'på' - om hon följer sina känslor och har sex första dejten är hon 'inget flickvänsmaterial' - så det enda som funkar är att låta mannen tro han har all makt i början... och så kommer ni nu och säger att ni INTE vill spela spel....

Du har säkert rätt i det du säger, utefter din erfarenhet av de killar du träffat.
Jag har killpolare som spelar dessa spel, p g a att de gillar att ha många KK:s och helt enkelt inte är intresserade av att ha en flickvän (tjejen är dock ute efter ett förhållande) och då spelar det de här spelet.

Jag däremot har lessnat på allt vad one night stands heter och vill ha ett förhållande, och nu har jag träffat en tjej som ligger på samma våglängd och är seriös här i livet och vill någonstans. Jag tycker inte riktigt att hon har dragit igång spelet ännu, för jag vet att hon är relativt oerfaren sexuellt och kanske även överhuvudtaget när det gäller killar, så det jag kanske egentligen har att göra med är väl klassisk osäkerhet. Det har trots allt varit hon som tog kontakt med mig dagen efter osv. Men jag frågade om hon ville träffas efter att hon slingrat runt ämnet ett par gånger om vad jag ska göra om en vecka.

Jag pratade förövrigt med en tjejkompis nyss och hon nämnde nåt om att "man får se vad ni går för", intressant. Fick dock inte ur mer ur henne, men så som jag förstår det så handlar det om att balansera på guldvågen.

Jag är dock en överpositiv människa och blir alltid besviken när jag inte får den respons jag söker, och vi alla vet att signaler är svåra att tolka - speciellt när man är nykär.

Ha en bra kväll Zijn
Citera
2008-09-15, 19:33
Medlem
Zijns avatar
jag har kysst många 'grodor' så att säga men snack med killkompisar visar samma mönster - det måste ligga något av 'erövring' i det hela, även om de faktiskt vill ha ett riktigt förhållande...

ahja, jag har nu mitt på det torra, förhoppningsvis för ett bra tag framöver. hoppas det går bra för dig, vet ju inte hur gammal och erfaren du eller tjejen är, men så länge man är ärlig om vad som händer så tycker jag man köra det rätta spelet...
Citera
2008-09-15, 19:43
Medlem
yeahgrrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zijn
jag har fått intrycket att det är yngre killar som har det där spelet..... och vill ha den där "erövringskänslan"......
Citera
2008-09-15, 19:47
Medlem
BallaLinas avatar
Jag är rakt på sak o ärlig osv utan spel (hatar det) och det funkar sååå mycket bättre...

Tycker tvärtom att killarna jämt kör med spel..

Men numer skiter jag i sånna killar....
Citera
2008-09-15, 19:55
Medlem
Bob-Dylans avatar
Trevligt med sånna som du BallaLina.

Har lessnat på allt vad spel heter, och spontant så tänker jag bara köra samma spel tillbaka om jag stöter på det. Sånna tjejer är oftast ändå inget att ha i slutändan.
Citera
2008-09-15, 19:57
Medlem
Barabbass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yeahgrr
jag har fått intrycket att det är yngre killar som har det där spelet..... och vill ha den där "erövringskänslan"......

Även gubbar på närmare 50 vill ha den där "erövringskänslan"

Jag vet av erfarenhet. Jag är tjej.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här