• 1
  • 2
2008-09-15, 14:50
Medlem
Neroxxs avatar
Okej.

Mitt problem är som följer, när jag trycker på "mute" knappen så låser sig datorn
till den graden att jag kan trycka på "windows" knappen och få upp start menyn.
Men jag kan inte klicka med musen på något, det går dock att röra musen men
inte klicka på något. Jag kan inte heller använda tangentbordet för att trycka på
ikoner och dyl.

Alt+ctrl+del funkar men inte heller här kan jag integrera med något.
Så gott folk, vad kan detta fel bero på? Känns som att det har något med ljudkortet att göra allafall.

//Neroxx
Citera
2008-09-15, 20:26
Medlem
toxicitys avatar
Sluta med porren
Citera
2008-09-15, 20:32
Medlem
jerryleelviss avatar
Uppdatera drivrutiner för tangentbord/mus. Finns säkert på tillverkarens hemsida.
Citera
2008-09-16, 02:45
Medlem
Neroxxs avatar
Skulle det fungera? Den låser sig bara när jag sätter på en film, ser en streamad film ( typ youtube).
Även när jag trycker på mute-knappen =).

Om jag inte gör åvanstående så fungerar datorn perfekt. Kan spela och köra andra program på den utan att den låser sig.

//Neroxx
Citera
2008-09-16, 09:36
Medlem
jerryleelviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Skulle det fungera? Den låser sig bara när jag sätter på en film, ser en streamad film ( typ youtube).
Även när jag trycker på mute-knappen =).

Om jag inte gör åvanstående så fungerar datorn perfekt. Kan spela och köra andra program på den utan att den låser sig.

//Neroxx
Jag säger inte att det kommer att fungera. Men om jag inte trodde att det skulle kunna göra det hade jag aldrig föreslagit det.
Citera
2008-09-16, 09:37
Medlem
Ifall du pratar om mute knappen på tangentbord så är det utan tvekan drivrutiner som behövs annars får du bara helt enkelt ta väck/låta bli och använda mute knappen, tips använd headset!
Citera
2008-09-17, 09:15
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stendood?
Ifall du pratar om mute knappen på tangentbord så är det utan tvekan drivrutiner som behövs annars får du bara helt enkelt ta väck/låta bli och använda mute knappen, tips använd headset!

Jo, alltså i dagsläget är den i ständigt mute-läge. Om jag försöker trycka av mute så låser datorn sig.
Kanske ska tillägga att allt började när jag laddade hem ett virusprogram.

Edit: Har en laptop, är det då laptopens märke som är tillverkaren av tangetbordet då?
Citera
2008-09-17, 09:36
Medlem
jerryleelviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Jo, alltså i dagsläget är den i ständigt mute-läge. Om jag försöker trycka av mute så låser datorn sig.
Kanske ska tillägga att allt började när jag laddade hem ett virusprogram.

Edit: Har en laptop, är det då laptopens märke som är tillverkaren av tangetbordet då?
Får du samma bekymmer om du avinstallerar virusprogrammet? Vilket virusprogam var det?

Tillverkaren behöver inte vara samma som märket men drivrutiner ska tillhandahållas av den som står för märket (Dell, HP, Toshiba eller vad du nu har).
Citera
2008-09-17, 09:39
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jerryleelvis
Får du samma bekymmer om du avinstallerar virusprogrammet? Vilket virusprogam var det?

Tillverkaren behöver inte vara samma som märket men drivrutiner ska tillhandahållas av den som står för märket (Dell, HP, Toshiba eller vad du nu har).

Japp, jag har avinstallerat det nu för att jag trodde att det var det som var felet först.
Programmet var Avira ( http://www.free-av.com/ ). Tankade även hem ett spybot program spybot-S&D ( http://www.safer-networking.org/sv/home/index.html ).

Finns det något sätt man kan titta upp vilken tillverkare det är på tangetbordet då?

Edit: Både spybot och virusprogrammet är avinstallerat.
Citera
2008-09-17, 13:40
Medlem
Wickermans avatar
Kan vara värt att testa och avinstallera ljudkortet, och installera drivrutinerna på nytt.
Citera
2008-09-17, 20:31
Medlem
Neroxxs avatar
Vart hittar man info on ljudkort och dyl då?
Är de enhetshanteraren?
Citera
2008-09-17, 20:40
Medlem
Neroxxs avatar
Okej tittade in i enhetshanteraren och märkte något skumt.
http://i34.tinypic.com/6e44uh.jpg . Som ni ser så har det kommit upp massa frågetecken.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in