Flashback bygger pepparkakshus!
2008-09-15, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zuppe
Jag körde me 0.25 a-dex eod under min 30/30 dbol kur, hade inga känningar alls, har gjort en gynooperation för några år sen, så ville vara försiktig, dock va den inte steroidrelaterad...
Okej, tror du det räcker på en 40/42 kur då?

Någon annan som vill dela med sig erfarenheter så vore det fint. Vad hade ni
valt?

Tror ni det skulle räcka med 10 mg Nolvadex/ ED för att förhindra gyno på en 40/42 kur på dianabol? Tappar man tryck om man kör 20 mg ED?

Finns det inte en risk att få gynekomasti efter kuren när testosteronet delvis redan har aromatiserat till östrogen? Nolvadexet skyddar ju bara så att det inte sätter säg på bröstreceptorerna. Vad händer när man slutar med nolvadexet? Kommer östrognet vara såpas högt så att det kan utveckla gynekomasti igen?

I så fall vore väl Arimidex vara ett bättre val för att undvika gynekomasti, eller?
Senast redigerad av Kroppsfixerad 2008-09-15 kl. 21:23.
Citera
2008-09-15, 23:35
Medlem
När du ändå är inne på ämnet Kroppsfixerad tänkte jag låna tråden lite och fråga vad dom olika preppen gör för kroppen lite mera ingående. Då jag också kommer köra en liknande kur om några månader.

Nolvadex/Nolvafen
proviron
arimidex
letrozole
Clomid

Kanske missa något prep..
Senast redigerad av Sacc 2008-09-15 kl. 23:43.
Citera
2008-09-16, 13:40
Medlem
Zuppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kroppsfixerad
Okej, tror du det räcker på en 40/42 kur då?

Någon annan som vill dela med sig erfarenheter så vore det fint. Vad hade ni
valt?

Tror ni det skulle räcka med 10 mg Nolvadex/ ED för att förhindra gyno på en 40/42 kur på dianabol? Tappar man tryck om man kör 20 mg ED?

Finns det inte en risk att få gynekomasti efter kuren när testosteronet delvis redan har aromatiserat till östrogen? Nolvadexet skyddar ju bara så att det inte sätter säg på bröstreceptorerna. Vad händer när man slutar med nolvadexet? Kommer östrognet vara såpas högt så att det kan utveckla gynekomasti igen?

I så fall vore väl Arimidex vara ett bättre val för att undvika gynekomasti, eller?

kan ju inte garantera att det kommer räcka för dig, alla e vi ju olika, men som sagt så va 0.25mg eod tydligen tillräckligt för min 30/30...

de e inte så att östrot ligger i kroppen o flyter i evigheter, medans nolvan blockar så förmodar jag att en del av de östrot som du har flytande i kroppen bryts ner under den tiden
Senast redigerad av Zuppe 2008-09-16 kl. 13:42.
Citera
2008-09-16, 15:03
Medlem
Vart ligger vävnaden ni pratar om, trodde det "bara" var körtlarna som växte.

Hade hyfsad gynonojja i början på min kur då det kliade till på tuttarna ibland men inte bara vid vårtorna utan även LÅNGT ifrån, hittade mindre knölar på vänster sida men höll mig lugn samtidigt som jag hade koll på dem, en månad senare har ingen förändrats, kan det vara så att man har knölar "normlat" också? Hittar knölar ut i armhålan (körtlar har man ju typ överallt) och mitt i bröstmuskeln så antar att jag känner muskelstrukturen där kanske, då den är mer avlånga, knappast gyno varjefall.

Men de knölar på vänster sidan är strax bredvid vårtan, inte bakom. Nyfiken på vad ni tror och vet om det.
Citera
2008-09-16, 20:19
Medlem
mudpacs avatar
Jag hade valt nolva om de bara är gyno du vill undvika. Hade du velat bli mindre vattning så hade jag kört arimidex. Sen är de en del snack om att du kan få en boost av östrogen när du slutar med arimidex .
Citera
2008-09-16, 20:50
Medlem
devil_666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mudpac
Jag hade valt nolva om de bara är gyno du vill undvika. Hade du velat bli mindre vattning så hade jag kört arimidex. Sen är de en del snack om att du kan få en boost av östrogen när du slutar med arimidex .
Snarare när man slutar med nolva skulle jag vilja påstå
Citera
2008-09-16, 21:16
Medlem
mudpacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av devil_666
Snarare när man slutar med nolva skulle jag vilja påstå

Du får påstå precis vad du vill
Citera
2008-09-16, 22:34
Medlem
Om man ska köra Propecia (finasterid) under kuren, tror ni 10 mg Nolvadex blir för lite för att hålla bort gyno-känningar?

Om man skulle köra 20 mg, tappar man mycket tryck under kuren då?

Tack på förhand, hoppas att det inte är för dumma frågor.
Citera
2008-09-17, 00:09
Medlem
880419s avatar
Tror inte att du behöver något alls under kuren, kör ist nolva OM du får känningar. Ta då 40 mg ed tills det går över, därefter 20 mg ed kuren ut och sen pct.

Men som svar på din fråga: Hade valt 10 mg nolva ed om jag var tvungen att välja eftersom det är ett snällare prepp. Mer än 10 mg tror jag inte att du behöver, men vet du med dig att du är känslig så ta 20 mg.

mvh
Citera
2008-09-17, 00:49
Medlem
Zuppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kroppsfixerad
Om man ska köra Propecia (finasterid) under kuren, tror ni 10 mg Nolvadex blir för lite för att hålla bort gyno-känningar?

Om man skulle köra 20 mg, tappar man mycket tryck under kuren då?

Tack på förhand, hoppas att det inte är för dumma frågor.

jag hade iaf kört på armidex under kur o nolva efter...
Citera
2008-09-17, 07:41
Medlem
Knölar....

Citat:
Ursprungligen postat av Flash-back

Hade hyfsad gynonojja i början på min kur då det kliade till på tuttarna ibland men inte bara vid vårtorna utan även LÅNGT ifrån, hittade mindre knölar på vänster sida men höll mig lugn samtidigt som jag hade koll på dem, en månad senare har ingen förändrats, kan det vara så att man har knölar "normlat" också? Hittar knölar ut i armhålan (körtlar har man ju typ överallt) och mitt i bröstmuskeln så antar att jag känner muskelstrukturen där kanske, då den är mer avlånga, knappast gyno varjefall.

Men de knölar på vänster sidan är strax bredvid vårtan, inte bakom. Nyfiken på vad ni tror och vet om det.

Körde en kur med Dboll och oxar för 10 år sedan ca. Då man var dum och oerfaren och visste inte vad PCT var på den tiden . Efter kuren så ploppade rejäla knölar fram mitt emellan bröstmuskulaturen samt under armhålan. Dessa försvann sen efter några veckor utan behandling. Sen ca 5 år tillbaka så kommer knölarna tillbaka under armhålorna. Svårt att säga om det är svår acne eller nåt annat. Då jag under de senaste åren varit utomlands och arbetat i en del u-länder och legat på sjukhus där så har man ju dragit på sig MRSA. Jag har efter samtal med infektionsläkaren fått höra att MRSA kan skapa tung acne/knölar etc. Nu har jag inte sett skymten av de sen 1-2 år tillbaka. Använder alltid den starkaste deo som finns och tycker att det funkar bra.

Mitt tips, gå och MRSA testa dig på närmaste infektionsklinik, tycker mig känna igen dina symtom ganska väl.

MVH
Citera
2008-09-17, 17:56
Medlem
mudpacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flash-back

jag tror du ska gå till doktorn. Min polare hittade en konstig knöl i armhålan och de var cancer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in