2008-09-14, 18:47
Medlem
Tagit mitt förnuft till fånga nu och ska försäkra min hund. Även fast jag har haft hundar förut har jag aldrig kommit mig för det (nej dom har inte saknat behövlig vård för det, jag har snällt pungat upp vad det kostat så inga kommentarer om hur dumt det va tack).
Men.. Jag är då helt vilse på vad jag borde ha och vart jag ska vända mig för det här så tänkte be om tips för några bra försäkringar att se över.
Hunden är en 1årig amstaff/staff blandning som genomgått veterinärkontroller utan några problem om nu något sånt kan va bra att veta.. Inget fel på han dvs..
Citera
2008-09-14, 18:50
Medlem
Antevantes avatar
Jag har Sveland www.sveland.se

De är billigare än Agria, och jag har aldrig haft problem med dem vid skadetilfälle.
Citera
2008-09-14, 19:44
Medlem
Jag röstar på Agria....men kolla gärna upp de olika bolagen....råkar vara ombud till Läsförsäkringar så Agria röstar jag på
Citera
2008-09-14, 23:32
Medlem
SuraPelles avatar
Har Agria Olycksfall på mina två.

Billigare, men gäller inte för sjukdomar.

Tänk på att blandraser oftast har högre premier.

Pelle
Citera
2008-09-15, 14:40
Medlem
Soppas avatar
När jag tog över min hund så var hon redan försäkrad hos Sveland. Hon var 6 år gammal då och hade/har epilepsi så var det inte läge att byta bolag.
Idag önskar jag att hon hade varit försäkrad hos Agria istället.
De har en försäkring som heter Agria Plus Extra, lite dyrare, men med tanke på min hunds sjukdomsbild så hade jag sparat många kronor på att ha den tex.
Citera
2008-09-15, 15:19
Medlem
LitenRödRävs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antevante
Jag har Sveland www.sveland.se

De är billigare än Agria, och jag har aldrig haft problem med dem vid skadetilfälle.
Svealand är ett mycket bra försäkringsbolag!
Skulle rekomendera dem för både häst och hund.
Citera
2008-09-15, 15:55
Medlem
Jag vet tyvärr inte vad den bästa försäkring fört just hundar är. Men vi har Agria till våran lilla kissemiss. Hithills är det en bra försäkring som täcker upp mycket och inte kostar speciellt mycket i proportion till vad försäkring kna kosta, men det är å andra sidan en katt, till hund lär det vara helt andra prisnivåer.
Citera
2008-09-16, 10:48
Medlem
Snurrens avatar
DN:s del "Din ekonomi" i söndags innehöll en artikel om husdjursförsäkring. Tyvärr kan jag inte hitta den på nätet, men när det gällde hundar (i detta fall labrador) så såg det ut så här:Agria, självrisk 1 100 kr plus 20%. Premie för ung hund 1718 kr per år. Folksam, Självrisk 1500 kr plus 20% 2085 kr per år. If självrisk 2500, hanhund 1804 kr per år, tik 1938 kr per år. Sveland självrisk 1400 PLUS 25% 1040 kr per år.

Dessa exempel gällde unga hundar under 5 år, sedan höjs premien.
Citera
2008-09-16, 22:21
Medlem
Tack för svaren.
Blev iaf Folksam, min mamma fick ta slutgiltiga beslutet eftersom hunden för tillfället bor hos henne och hon som kommer ha kontakt med veterinär och försäkringsbolag när det väl händer något och jag bara kommer skicka över pengarna.
Citera
2008-09-17, 22:37
Medlem
Beaumonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snurren
Agria, självrisk 1 100 kr plus 20%. Premie för ung hund 1718 kr per år. Folksam, Självrisk 1500 kr plus 20% 2085 kr per år. If självrisk 2500, hanhund 1804 kr per år, tik 1938 kr per år. Sveland självrisk 1400 PLUS 25% 1040 kr per år.

Dock bör man tänka på att det där är inte allt som påverkar försäkringen. Sedan spelar faktorer så som behandlingsperiod, vad som försäkringen täcker, rehabbidrag och dyligt in också. Sedan sunker också maxersättningen olika mycket i takt med att hunden blir äldre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in