Flashback bygger pepparkakshus!
2008-09-14, 18:06
Medlem
maxipaxis avatar
Det är så att min bärbara dator har ett seglivat virus i sig som har gjort att den har kukat ur fullständigt. Jag har försökt installera om windows men utan framgång.
Problemet är att jag inte har skivorna. Det var förinstallerat när jag köpte den.
Så när jag ska installera om det vill den att jag sätter in skivan för SP2 som jag inte har, och när jag fortsatt installationen klart har det bara blivit värre.
Trots att jag har återställt den tillbaka ett halvår i tiden efter alla missöden hänger problemen kvar och blir bara värre för var dag!
Nu hade jag tänkt tokblåsa datorn och installera Windows vista på den. Vad säger ni om det? Finns det något bra program på nätet att ladda hem som blåser ut allt?
Vilken version av Vista ska man ha?
Citera
2008-09-14, 18:20
Medlem
billybombs avatar
Vad menar du "kukat ur" egentligen? Om det är fel på datorn efter formateringar finns risken att problemet är hårdvarurelaterat...provat med att installera windows från en annan skiva?
Citera
2008-09-14, 18:48
Medlem
maxipaxis avatar
Den kan stänga av program man håller på och arbetar med, ínternet går knappt att använda, felmeddelanden hoppar upp stup i kvarten och säger att dll-filer fattas.
Jag vet att den har blivit så av nåt virus via msn. Hur vet man om det är hårdvarurelaterat då?
Citera
2008-09-14, 20:05
Medlem
billybombs avatar
vanligast genom att köra datorn och byta ut en komponent i taget för att veta vilken del det möjligen är fel på...men det blir lite svårt iom att det är en laptop...inge garanti/försäkring på den möjligen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in