2008-09-14, 13:24
Medlem
ja som rubriken lyder! krogen känns rätt hopplös och genom kompisar funkar det inte heller så bra...

så finns det typ nån genväg? nått särskillt yrke man kan ta där man är garanterad en BRA flickvän?

mvh torsken
Citera
2008-09-14, 13:35
Medlem
TCOBs avatar
Plugga på högskola.
Lärarlinjen är relativt lätt att komma in på och de flesta högskolor och universitet har också bra-tjej-garanti på lärarlinjerna.
Citera
2008-09-14, 14:36
Medlem
Thoorfanghs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buzzcola86
ja som rubriken lyder! krogen känns rätt hopplös och genom kompisar funkar det inte heller så bra...

så finns det typ nån genväg? nått särskillt yrke man kan ta där man är garanterad en BRA flickvän?

mvh torsken

Skit i krogen och gå på fester hemma hos folk istället! Mycket lättare att ta kontakt och prata med folk, framförallt eftersom antalet människor i lokalen inte är så stort och det är lite "alla pratar med alla"-känsla över det hela. Dessutom är ljudnivån lägre, vilket jag anser är den vanliga krogens stora gissel. Vidare är det lätt att gå ut och röka, ta frisk luft etc. och på så vis kunna spendera tid ensam med tjejen.

Och även om du inte någon bra tjej just den kvällen så har du förmodligen varit på en skön fest, där ölen är billig (dvs. du har själv tagit med den dit) och inträde och garderobsavgifter inte existerar
Citera
2008-09-14, 14:40
Medlem
Dogdylans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TCOB
Plugga på högskola.
Lärarlinjen är relativt lätt att komma in på och de flesta högskolor och universitet har också bra-tjej-garanti på lärarlinjerna.

Högskolan/universitet är skitbra om man skall ragga tjejer. Litet dystert är det väl om du läser till teknolog men allt annat brukar dock domineras av damer.
Citera
2008-09-14, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dogdylan
Högskolan/universitet är skitbra om man skall ragga tjejer. Litet dystert är det väl om du läser till teknolog men allt annat brukar dock domineras av damer.

Då ska vi se bland mina kompisar.

Civilingenjörer i datorteknik, 0 ragg.
Civilingenjörer i teknisk fysik 0 ragg.
Civilingenjörer i maskinteknik 0 ragg.
Kognitionsvetare 0 ragg.
Lärare 0 ragg.
Läkare 0 ragg.
Kemiska biologer 0 ragg.

Ser du ett samband?
Citera
2008-09-14, 15:23
Medlem
Pavarottis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SandKing

Kognitionsvetare 0 ragg.
Lärare 0 ragg.
Läkare 0 ragg.
Kemiska biologer 0 ragg.

Ser du ett samband?

Ja , mer en hälften är mansdominerande kurser?

Hemma-fester är väll alltid bäst, men där är utbudet inte alltid det största och kommer du dit och det finns bara 2 brudar ,och fula, så sitter du i klistret
Citera
2008-09-14, 15:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SandKing

Kognitionsvetare 0 ragg.
Lärare 0 ragg.
Läkare 0 ragg.
Kemiska biologer 0 ragg.

Ser du ett samband?

Ser dina polare ut som sprängda skihus?
Hur fan kan man misslyckas på lärarlinjen?
Citera
2008-09-14, 15:34
Medlem
Sillberts avatar
Har man betygen så måste det väl vara svårslaget att plugga till läkare? Majoritet tjejer på läkarlinjen och sedan horder av kåta sjuksköterskor när man kommer ut. Nördfaktorn bland manliga medicinstudenter är också rätt hög, så konkurrensen borde vara rimlig.
Citera
2008-09-14, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rotunda
Ser dina polare ut som sprängda skihus?
Hur fan kan man misslyckas på lärarlinjen?

Tydligen kan man det. Det är tydligen inte ens svårt.
Citera
2008-09-14, 16:12
Medlem
obans avatar
Frågan är väl egentligen hur man kan misslyckas som läkarstudent. Min bästa polare när jag pluggade läste medicin och behövde tamejfan bara vifta med lillfingret för att få ligga. Tjejerna fick alltid nåt lystet i ögonen när han berättade vad han pluggade medan jag som ingenjör fick slita betydligt mer. Och han är mindre charmig och fulare än mig!
Citera
2008-09-14, 16:20
Medlem
Mr Mojo Risin's avatar
Hemmafester i all ära, men råkar man som jag, umgås i en krets där ingen är singel (tjejer, alltså), är det svårare, hur många roliga fester man än går på.
Citera
2008-09-14, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oban
Frågan är väl egentligen hur man kan misslyckas som läkarstudent. Min bästa polare när jag pluggade läste medicin och behövde tamejfan bara vifta med lillfingret för att få ligga. Tjejerna fick alltid nåt lystet i ögonen när han berättade vad han pluggade medan jag som ingenjör fick slita betydligt mer. Och han är mindre charmig och fulare än mig!

Inga problem, jag har kompisar som är läkarstudenter. Evig torka där. Jag tror att det där med att tjejerna särar på benen bara man flashar läkarrocken är en lögn som läkarstudenter sprider ut bland andra studenter.
Senast redigerad av SandKing 2008-09-14 kl. 17:07.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in