2008-09-14, 12:41
Medlem
efter att jag installerat service pack 3 och datorn startade om gick det inte att starta upp igen. får bara upp en svartvit ruta där jag kan välja att starta upp på olika sätt (det funkar inte att välja starta med senast fungerande konfiguration, kommer bara tillbaks till samma sida igen).
Sitter nu och skriver i felsäkert läge, vilket jag inte riktigt vet vad det innebär, men det verkar funka till att komma ut på nätet med i alla fall.
Finns det något sätt att antingen ångra att jag installerade sp3 eller något annat sätt att laga datorn. Det ska finnas någon sorts systemåterställning, men vet inte hur jag kommer åt den. har för övrigt inget piratat windows eller nåt sånt

tacksam för svar
Citera
2008-09-14, 12:57
Medlem
927s avatar
finns och funkar det med felsäkert läge? ja tydligen och det ska gå att avinstallera sp3
Senast redigerad av 927 2008-09-14 kl. 13:12.
Citera
2008-09-14, 13:06
Medlem
merlin2s avatar
in i kontrollpanelen, lägg till ta bort program
leta fram "windows xp service pack 3" och ta bort den

edit, du måste kanske klicka i rutan "visa uppdateringar" i "lägg till ta bort"
Citera
2008-09-14, 13:09
Medlem
ja man kunde välja felsäkert läge.
Men om jag tar bort den i "lägg till/ta bort program", ändrar den även tillbaks alla inställningar och så då?
Citera
2008-09-14, 14:45
Medlem
merlin2s avatar
inställningar till systemet, ja
till dina program. nej, det ska den iaf inte göra.
Citera
2008-09-14, 19:06
Medlem
vad bra. då ska jag testa det direkt.
Citera
2008-09-14, 19:11
Medlem
Ammelits avatar
Kan man få SP3 direkt via Windows update?
Citera
2008-09-14, 19:34
Medlem
Ja, det var så jag gjorde. fast sen när datorn skulle startas om vägrade den starta upp igen. men det hjälpte att bara ta bort i lägg till/ta bort program.

Tack så mycket för hjälpen!
Citera
2008-09-14, 20:50
Medlem
merlin2s avatar
nu när din dator fungerar.
ta för f-n och gör backup av dina viktigaste filer, en liten men bra försäkring o tom gratis.

inte många hemma-användare som gör det idag.
Citera
2008-09-15, 19:06
Medlem
passade på att göra det när datorn var i sånt där felsäkert läge. råkade ut för att allt försvann en gång, och det räcker.
Btw, hur kan jag se om någon skrivit på en tråd jag eller nån annan gjort? eller måste jag söka efter den varje gång?
Citera
2008-09-15, 20:21
Medlem
Stuntman Bobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ammelit
Kan man få SP3 direkt via Windows update?
Ja, den ska vara ute har jag för mig. Att tanka SP3 från någon fildelningstjänst och man inte är riktigt säker på vad man gör brukar resultera i det problem som TS fått.

Det säger sig självt att Microsoft inte släpper service pack som gör din dator obrukbar.
Citera
2008-09-15, 20:25
Medlem
groovesnuss avatar
[quote=Stuntman Bob]Ja, den ska vara ute har jag för mig. Att tanka SP3 från någon fildelningstjänst och man inte är riktigt säker på vad man gör brukar resultera i det problem som TS fått.

Det säger sig självt att Microsoft inte släpper service pack som gör din dator obrukbar.[/quote]
Men det är precis det dom gjort! Precis samma sak hände mig, Windows Update laddade ner SP3 och gick inte datorn att starta annat än i felsäker läge.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in