2008-10-20, 23:42
Medlem
Wiseguys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cabron
De gifte väl sig i NY? Är det giltigt som giftermål enligt svensk lag också?
Dom anses vara gifta i Sverige.

Antagligen har polisen kryssat fel om det var uppgiften i FUP:en du tänkte på.

Har själv varit med om att jag enligt polisen varit "gift" trots att jag aldrig varit det.
Inte så mycket att haka upp sig på med andra ord!
Citera
2008-10-20, 23:44
Medlem
BettyBoop80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wiseguy
Om det hade varit en olycka så hade det varit bättre att säga det.
Men tänk om det är som dom säger? Bör dom hålla sig till sanningen då, även om den som i deras fall, låter lite otrolig eller konstig?
Eller skulle dom ha valt att mörka sanningen genom att påstå att det var en olycka?

En spontan fundering:
Hade det varit en riktig misshandel är det frågan om dom inte valt storyn med en olycka?!

Vad gäller alkoholkonsumtionen under kvällen kan jag hålla med dig om!
Vet man med sig att man blir dålig så borde man kanske anpassa sig efter den vetskapen.
Å andra sidan så är nog inte beteendet speciellt ovanligt.

Hade deras båda historier varit precis samma hela vägen och i rätten hade jag trott på dem. Det som gör att jag tycker att det hela låter märkligt är att hon hävdar att hon slagit/nickat med ljuset, medan Papa tydligen säger att han och hon bråkat om ljuset, han tappade taget och hon fick det i huvudet...dessutom har han ändrat sig flertalet gånger vilket jag tycker känns märkligt om man berättar sanningen. Visst att de var fulla och kanske får nya minnesbilder efterhand. Men de berättar trots allt två olika historier om vad som hänt. Det känns inte som att de talar sanning då. Iaf EN av dem ljuger.

Andrea har också ändrat sin historia, men mer så jag kan känna att det är okej, hon förklarar att hon får minnesbilder och berättar och lägger till efterhand. Fast jag tycker att hennes "skyllande" på sig själv blir för mycket, det låter nästan desperat tillslut.

Sanningen behöver absolut inte alltid vara den mest logiska förklaringen. Men har två stycken väldigt skiljda förklaringar till hur en skada uppstått så bör ju iaf den ena ljuga...
Citera
2008-10-20, 23:45
Medlem
ParvixIIs avatar
Citat:
Antar att du inte har några kunskaper i företagande och skatter?

Fast på vilket sätt gör förluster i ett aktiebolag det möjligt för bolagets ägare att plocka ut pengar för egen konsumtion utan att ta upp detta i deklarationen?
Citera
2008-10-20, 23:51
Medlem
Som jag har förstått det så köper man saker hem till sig själv och sitt egna boende mm men deklarerar som om det varit saker till företaget och dess lokaler e tc. te x en bastu, telefoner, bil, middagar e tc.

Det var inte det jag ville säga riktigt utan mer att jag tycker att man skall sköta sig och sina skatter e tc och inte fiffla om man beslutat sig för att vara egenföretagare. Jag har aldrig sagt att det skulle vara enkelt och guld och gröna skogar men jag tycker inte helelr synd om dem på så vis att de p g av det skall ha rätt att fiffla.

Jag fattar för övrigt inte varför du är så jävla arg på mig?! Går det år helvete för dig eller?? Det är fan inte mitt fel i alla fall!

Jag är inte det minsta avundsjuk och kunde skaffat eget företag om jag ville det. Men det vill jag inte. Men jag ogillar när det skall fifflas..!! Ännu värre då man verkar stolt över det som om det vore ens rättigheter!
Senast redigerad av Sthms Tjejen 2008-10-20 kl. 23:54.
Citera
2008-10-21, 00:05
Medlem
obsolass avatar
Kanske lite OT...

...men är detta Andrea???

http://www.tv4.se/1.324632?entryId=7611
Citera
2008-10-21, 00:05
Medlem
Wiseguys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sthms Tjejen
Som jag har förstått det så köper man saker hem till sig själv och sitt egna boende mm men deklarerar som om det varit saker till företaget och dess lokaler e tc. te x en bastu, telefoner, bil, middagar e tc.

Det var inte det jag ville säga riktigt utan mer att jag tycker att man skall sköta sig och sina skatter e tc och inte fiffla om man beslutat sig för att vara egenföretagare. Jag har aldrig sagt att det skulle vara enkelt och guld och gröna skogar men jag tycker inte helelr synd om dem på så vis att de p g av det skall ha rätt att fiffla.

Jag fattar för övrigt inte varför du är så jävla arg på mig?! Går det år helvete för dig eller?? Det är fan inte mitt fel i alla fall!

Jag är inte det minsta avundsjuk och kunde skaffat eget företag om jag ville det. Men det vill jag inte. Men jag ogillar när det skall fifflas..!! Ännu värre då man verkar stolt över det som om det vore ens rättigheter!
Jag är inte arg på dig, då har du missuppfattat.

Det jag är less på är bara den uppenbara dynga som sprids bland avundsjuka människor som älskar att frossa i andras olycka.
Nu menar inte jag just dig eller just detta fall, utan det är bara att titta omkring här på forumet så ser man folks värderingar.

Men om jag yttryckt mig så att du uppfattade det som ett personligt agg mot dig så ber jag om ursäkt för det var inte min mening!

Om det går dåligt för mig?
Nja, Kronofogden jagar mig en del, men det bekymrar mig inte. Jag lever ett rikt och gott liv ändå!
Skattefifflare? Vem??.....
Citera
2008-10-21, 00:06
Medlem
Jag tycker inte det ser ut som hon i alla fall! Andrea är ju ganska lång och har mörkare och längre hår dessutom.
Citera
2008-10-21, 00:09
Medlem
HÖrröööduruuu Wiseguy!!
Din lurifax!!! Så där skall du juuuu INTE hålla på!!
Föresten kan du ju inte bli arg och irriterad på folk som uppenbarligen har RÄTT! Det fifflas ju så ini norden så vad är det för dig att förneka och gå i taket på dåååå??? L-U-R-I-F-A-X!!!!! hahahaha!
Citera
2008-10-21, 00:10
Medlem
säkerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av obsolas
...men är detta Andrea???

http://www.tv4.se/1.324632?entryId=7611

nej det är definitivt inte andrea.
Citera
2008-10-21, 00:12
Medlem
Nej Andrea är faktiskt vackrare också, och inte såå sjuuukt smal heller.
Utan lagom tycker jag. Jag är emot sådana här smala modeller och tycker inte det är snyggt heller, och även om jag själv är smal så vill jag inte se ut så här.
Citera
2008-10-21, 00:15
Medlem
obsolass avatar
Citat:
Jag är inte arg på dig, då har du missuppfattat.

Det jag är less på är bara den uppenbara dynga som sprids bland avundsjuka människor som älskar att frossa i andras olycka.
Nu menar inte jag just dig eller just detta fall, utan det är bara att titta omkring här på forumet så ser man folks värderingar.
Men om jag yttryckt mig så att du uppfattade det som ett personligt agg mot dig så ber jag om ursäkt för det var inte min mening!

Om det går dåligt för mig?
Nja, Kronofogden jagar mig en del, men det bekymrar mig inte. Jag lever ett rikt och gott liv ändå!
Skattefifflare? Vem??.....

Du har allt lyckats med att visa dina "fina" värderingar i de flesta av dina inlägg. Du visar upp ett fin bild av de som anser Mr Raggamuffin vara oskyldig!
Citera
2008-10-21, 00:15
Medlem
Wiseguys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sthms Tjejen
HÖrröööduruuu Wiseguy!!
Din lurifax!!! Så där skall du juuuu INTE hålla på!!
Föresten kan du ju inte bli arg och irriterad på folk som uppenbarligen har RÄTT! Det fifflas ju så ini norden så vad är det för dig att förneka och gå i taket på dåååå??? L-U-R-I-F-A-X!!!!! hahahaha!
Visst fifflas det inom företagande, det vet väl jag också.
Hur skulle jag annars hålla mig med det liv jag lever!
Å andra sidan kan man säga att det finns olika grader av "fifflet".
Visst "fiffel" är fullständigt lagligt, medans det finns "fiffel" i gråzonen och slutligen finns det rena olagligheter.
Vart jag står i skalan här ligger nog på de första alternativen. Jag lär mig juridiken och skattereglerna, och utnyttjar det systemet.

Men, nu är vi lite offtopic här då min ekonomi inte har med Papa Dee eller Andrea att göra!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in