Citat:
Ursprungligen postat av Sthms Tjejen
Som jag har förstått det så köper man saker hem till sig själv och sitt egna boende mm men deklarerar som om det varit saker till företaget och dess lokaler e tc. te x en bastu, telefoner, bil, middagar e tc.
Det var inte det jag ville säga riktigt utan mer att jag tycker att man skall sköta sig och sina skatter e tc och inte fiffla om man beslutat sig för att vara egenföretagare. Jag har aldrig sagt att det skulle vara enkelt och guld och gröna skogar men jag tycker inte helelr synd om dem på så vis att de p g av det skall ha rätt att fiffla.
Jag fattar för övrigt inte varför du är så jävla arg på mig?! Går det år helvete för dig eller?? Det är fan inte mitt fel i alla fall!
Jag är inte det minsta avundsjuk och kunde skaffat eget företag om jag ville det. Men det vill jag inte. Men jag ogillar när det skall fifflas..!! Ännu värre då man verkar stolt över det som om det vore ens rättigheter!
Jag är inte arg på dig, då har du missuppfattat.
Det jag är less på är bara den uppenbara dynga som sprids bland avundsjuka människor som älskar att frossa i andras olycka.
Nu menar inte jag just dig eller just detta fall, utan det är bara att titta omkring här på forumet så ser man folks värderingar.
Men om jag yttryckt mig så att du uppfattade det som ett personligt agg mot dig så ber jag om ursäkt för det var inte min mening!
Om det går dåligt för mig?
Nja, Kronofogden jagar mig en del, men det bekymrar mig inte. Jag lever ett rikt och gott liv ändå!
Skattefifflare? Vem??.....