Närstående vittnar inte under ed. Så det har inget att göra med telefonvittnandet, utan att vittnet är ett ex till ena parten. Försvaret skulle försöka stoppa den kvinnans vittnesmål utifrån att hon skulle vittna om brott som aldrig polisanmälts...
http://www.alden.se/rb36-5.htm
Citat:
Ursprungligen postat av Chandler Bing
Jag tycker det är lite märkligt att dom inte går åt hårdare under sina utfrågningar, är det så "slappt" som det verkar eller har jag blivit skadad av amerikanska filmer om rättegångar?
Exempel. -Artisten blir märkbart irriterad och åklagaren släpper ämnet. Vadå släpper ämnet, vem är det som styr rättegången? Blir man irriterad slipper man svara på obehagliga frågor eller???
Om den tilltalade blir
märkbart irriterad har åklagaren nått sin poäng.
Citat:
Ursprungligen postat av TYG
Går det att gör en uppskattning på när domen faller?
Till veckan är mitt tips i nuläget, dvs om förhandlingen avslutas idag och inga konstigheter dyker upp.
Citat:
Ursprungligen postat av maddtre
Är det inte konstigt att det är det enda från advokaten?
Det kan ju vara så att uppdateringen inte hunnit med på ab.se än, men att bara ta upp hur Pappa Dem var klädd, och sen avsluta förhöret?
Jag blir nyfiken.
Att följa en rättegång via text i media är som att läsa en recension om en film. I båda fallen får du reda på lika lite om vad som utspelar sig i handlingen. Det är valda delar som återges, inte sällan vinklat av journalisten. Det säger sig självt att allt som sägs inte hinner skrivas ned. Ta heller ej utnämnda citat ordagrannt, det kan lika gärna vara journalistens efterkonstruktion dvs vad denne tror sig minnas sades.