2008-10-13, 15:15
Medlem
TobbeTupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av j0h1n
Hur många hundralappar gick pappersvarianten på? Jag känner att min nyfikenhet också håller på att besegra plånboken...
375 kr pröjsar jag. Jag är så jävla nyfiken att jag tror det är värt det... Det känns makabert att skriva, men visst är det lite som att gå på bio eller liknande? Man vill bli skrämd, så länge det inte är på riktigt. Här är det iofs verklighet, men så långt ifrån min värld både geografiskt och "psykiskt" att det blir som en välregisserad film...

Förstår ni vad jag menar? Är jag en dålig människa nu?

Ödmjukast,

TobbeTupp
Citera
2008-10-13, 15:16
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klan
Tycker att det är konstigt att någon får vittna via telefon och dessutom utan att vara edsvuren. Har hört att hon ljuger en hel del! Och antal gånger polisen har varit där kan ju kontrolleras, och då har hon begått mened. Känns som rättsövergrepp att hon inte behövde vara edsvuren!!!

Varifrån får du detta? Telefonvittnen svär naturligtvis också eden.
Citera
2008-10-13, 15:38
Medlem
Expressen :"(Artistens) ex-fästmö förhörs på telefon 13.57. Hon behöver inte avlägga vittnesed."

Har för mig att det stod ej edsvuren först!
Citera
2008-10-13, 15:47
Medlem
glorias avatar
Citat:
Tycker att det är konstigt att någon får vittna via telefon och dessutom utan att vara edsvuren. Har hört att hon ljuger en hel del! Och antal gånger polisen har varit där kan ju kontrolleras, och då har hon begått mened. Känns som rättsövergrepp att hon inte behövde vara edsvuren!!!
Troligtvis för att hon räknas som anhörig. Då behöver man inte svära eden.
Jag har hört talas om folk som vittnat via telefon förut också. Ingen jättekonstig historia.
Citera
2008-10-13, 15:52
Medlem
Tuesdays avatar
Närstående vittnar inte under ed. Så det har inget att göra med telefonvittnandet, utan att vittnet är ett ex till ena parten. Försvaret skulle försöka stoppa den kvinnans vittnesmål utifrån att hon skulle vittna om brott som aldrig polisanmälts...

http://www.alden.se/rb36-5.htm

Citat:
Ursprungligen postat av Chandler Bing
Jag tycker det är lite märkligt att dom inte går åt hårdare under sina utfrågningar, är det så "slappt" som det verkar eller har jag blivit skadad av amerikanska filmer om rättegångar?

Exempel. -Artisten blir märkbart irriterad och åklagaren släpper ämnet. Vadå släpper ämnet, vem är det som styr rättegången? Blir man irriterad slipper man svara på obehagliga frågor eller???

Om den tilltalade blir märkbart irriterad har åklagaren nått sin poäng.

Citat:
Ursprungligen postat av TYG
Går det att gör en uppskattning på när domen faller?

Till veckan är mitt tips i nuläget, dvs om förhandlingen avslutas idag och inga konstigheter dyker upp.

Citat:
Ursprungligen postat av maddtre
Är det inte konstigt att det är det enda från advokaten?
Det kan ju vara så att uppdateringen inte hunnit med på ab.se än, men att bara ta upp hur Pappa Dem var klädd, och sen avsluta förhöret?
Jag blir nyfiken.

Att följa en rättegång via text i media är som att läsa en recension om en film. I båda fallen får du reda på lika lite om vad som utspelar sig i handlingen. Det är valda delar som återges, inte sällan vinklat av journalisten. Det säger sig självt att allt som sägs inte hinner skrivas ned. Ta heller ej utnämnda citat ordagrannt, det kan lika gärna vara journalistens efterkonstruktion dvs vad denne tror sig minnas sades.
Citera
2008-10-13, 15:52
Medlem
lusekoftans avatar
jaha, då är han släppt...
Betyder detta att rätten sannolikt kommer att fria honom (= fråga till er med koll på juridiken)
Citera
2008-10-13, 15:53
Medlem
Timjan256s avatar
Citat:
Har hört att hon ljuger en hel del! !

Vad har hon ljugit om mer saker?
Citera
2008-10-13, 15:55
Medlem
ParvixIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lusekoftan
Betyder detta att rätten sannolikt kommer att fria honom (= fråga till er med koll på juridiken)

Som hovrätten gjorde med Tito, menar du?
Citera
2008-10-13, 15:56
Medlem
Pow pows avatar
Citat:

Nej, jag skulle tro att det betyder att fortsatt häktning inte är nödvändig då han inte längre kan förstöra utredningen.
Citera
2008-10-13, 15:57
Medlem
Gosegrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bc103
Åklagare Kindblom försöker få artisten att verka aggressiv genom att ställa upprepade frågor om när han har slagit sönder saker tidigare.
- Jag är inte aggressiv, det är verkligen en lightvariant, säger artisten.
Sedan börjar de tjafsa om den blodfläck i lägenheten som ska vara äldre än de andra.
- Den verkar vara äldre, säger Kindblom.
- Den var inte där förut, svarar artisten.

Någon som vet nåt om den äldre blodfläcken. Hann han inte torka upp sedan den senaste misshandeln.

Minns jag fel då jag säger att jag idag läste något om att PD sagt att den gamla blodfläcken fanns där sedan tidigare? Nu säger han att den inte var där förut?
Citera
2008-10-13, 15:57
Medlem
monti garbis avatar
Förhandlingarna avslutade. Papa går fram till mama som faller i hans farm och börjar gråta. Papa släpps på fri fot, dom meddelas om en vecka.
Citera
2008-10-13, 16:02
Medlem
Frugans avatar
Citat:

Känns rätt skönt. Annars hade hon väl tagit livet av sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in