2008-09-18, 23:43
Medlem
chillionaires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freedom Fighter
Vad gör de inne och snokar på allsköns bloggar?
tittar efter nya highheels till nästa polisbal?
Citera
2008-09-18, 23:43
Medlem
Tolvans avatar
Citat:
Vad tror du de gör när de snokar på FB? Förmodligen samma sak.
Citera
2008-09-18, 23:44
Medlem
stenbrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timjan256
Konstigt beteende att hon har stängt bloggen. Nu borde hon verkligen blogga friskt och säga att han är oskyldig för hela världen.
Kanske har hon fattat vad som har hänt och börjar inse att Papa inte är den hon trodde vara. Det brukar ju gå snabbt i en 20-årings huvud.
Finns det några teorier varför hon har stängt bloggen?
tror inte hon orkade med alla korkade rasistiska kommentarer och kommentarer om hur hon borde leva sitt liv, hon har det nog jobbigt som det är skulle jag tro.
Citera
2008-09-18, 23:45
Medlem
babblans avatar
Citat:
Först: Det ska givetvis vara rikspolis,inte riskpolis som jag skrev
Troligen snokar dom inte i arbetsrelaterade ärenden, utan endast för att de tycker det är kul att läsa, som vem som helst, fast på arbetstid då förstås...
Citera
2008-09-18, 23:46
Medlem
Freedom Fighters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tolvan
Vad tror du de gör när de snokar på FB? Förmodligen samma sak.
Jag tror dom håller på att börja beta-testa FRA, sanna mina ord..
Citera
2008-09-18, 23:47
Medlem
Timjan256s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stenbrott
tror inte hon orkade med alla korkade rasistiska kommentarer och kommentarer om hur hon borde leva sitt liv, hon har det nog jobbigt som det är skulle jag tro.

Kommentarerna på hennes sida tog ju bara hennes parti. Dom kommentarer som var negativa plockade hon ju bort själv.
Citera
2008-09-18, 23:48
Medlem
Freedom Fighters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av babblan
Först: Det ska givetvis vara rikspolis,inte riskpolis som jag skrev
Troligen snokar dom inte i arbetsrelaterade ärenden, utan endast för att de tycker det är kul att läsa, som vem som helst, fast på arbetstid då förstås...
Ja, det kan ju iofs vara en rimlig förklaring. Man vet ju själv hur man är Men är man nojig så är det klart att man lyfter på ögonbrynen en smula.
Citera
2008-09-18, 23:50
Medlem
stenbrotts avatar
Citat:
Kommentarerna på hennes sida tog ju bara hennes parti. Dom kommentarer som var negativa plockade hon ju bort själv.
ehh, ja? och om hon plockar bort dom så var dom ju där och fortfarande lika jobbiga..
Citera
2008-09-18, 23:53
Medlem
babblans avatar
Citat:
Ja, det kan ju iofs vara en rimlig förklaring. Man vet ju själv hur man är Men är man nojig så är det klart att man lyfter på ögonbrynen en smula.
De gjorde jag i början också, men som exempel så kan jag säga att bara idag har försvaret varit inne 23 ggr på min blogg, rikspolisstyrelsen 4 ggr, domstolsverket 12 ggr, som ett exempel. Och jag skriver bara en massa blaj, inget av värde, inget märkligt,inget personligt. Så CB ska inte vara så övertygad om att dom just intresserar sig för henne som person, men hon vill väl få det att verka så kanske
Citera
2008-09-18, 23:55
Medlem
ParvixIIs avatar
Citat:
Deras IT-avdelning kör väl en liten spider på svenska bloggar bara för att retas med alla som kör Creeper. Vill dom surfa osynligt så vet nog till och med farbror polisen hur man gör för att varken synas i Creeper eller i loggarna...

Fast CB älskar ju den typ av uppmärksamhet som länkarna i den här tråden gett henne. Hon hade ju till och med fler träffar än en annan CB (utrikesministern), om jag inte minns fel. Antar att det gör att hon slipper tänka så mycket på sin egen rättsliga situation (den diskuteras dock bäst i den andra tråden)...

(Och nu har hon börjat prata med Flashback via sin blogg igen. Snacka om B som i Beckroth... )
Senast redigerad av ParvixII 2008-09-19 kl. 00:03.
Citera
2008-09-18, 23:58
Medlem
Citat:
Konstigt beteende att hon har stängt bloggen. Nu borde hon verkligen blogga friskt och säga att han är oskyldig för hela världen.
Kanske har hon fattat vad som har hänt och börjar inse att Papa inte är den hon trodde vara. Det brukar ju gå snabbt i en 20-årings huvud.
Finns det några teorier varför hon har stängt bloggen?
Advokat, vänner, familj eller vem som helst har väl fått henne att inse att bloggandet var kontraproduktivt. Damage-control är knappast att driva på veckans snackis med en desperat blogg. Sen skulle det hon skriver kunna påverka hennes trovärdighet om ärendet går till åtal.

btw, en ny fråga från en okunnig inom juridiken. Om Andrea konstateras lämna falskt vittnesmål i rätten för att fria PD (säg, exempelvis, att en övervakningskamera råkat filma första misshandeln och visar att Andrea ljuger). Kan hon då åtalas för mened? Tänk vilken sjuk situation, först bli misshandlad och sen åka dit för att ha skyddat den som gjorde det..
Citera
2008-09-19, 00:03
Medlem
ParvixIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daho
Om Andrea konstateras lämna falskt vittnesmål i rätten för att fria PD (säg, exempelvis, att en övervakningskamera råkat filma första misshandeln och visar att Andrea ljuger). Kan hon då åtalas för mened? Tänk vilken sjuk situation, först bli misshandlad och sen åka dit för att ha skyddat den som gjorde det..

Man kan inte bli åtalad för mened som målsägare, men däremot kan man åka dit för falsk tillvitelse om man försöker sätta dit någon på falska grunder. Hon kan med andra ord svamla på hur mycket hon vill, så länge hon inte försöker skylla alltihopa på någon annan än PD.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in