Flashback bygger pepparkakshus!
2008-09-14, 10:30
Medlem
Hej. Har köpt en extern hårddisk, Western Digital Elements 640GB. Började överföra filer från min laptop som har vista installerat och alla filmer gick smidigt men när jag kom till stora .rar/.iso filer med wii/360 spel >4gb fick jag felmeddelandet att filerna är för stora att överföra. Hur gör jag för att få över dem till min externa hdd!?
Citera
2008-09-14, 10:32
Medlem
DownInIts avatar
Du behöver ha filsystemet NTFS på din externa för att kunna lagra filer > 4GB
Citera
2008-09-14, 10:32
Medlem
Magnums avatar
Du gör om filsystemet från Fat32 till NTFS.
Citera
2008-09-14, 10:46
Medlem
Nidstangs avatar
Så här gör du:
http://support.microsoft.com/kb/307881/sv
Citera
2008-09-14, 11:14
Medlem
Tack för den snabba hjälpen!
Citera
2011-03-08, 10:23
Medlem
JohnnieFs avatar
Återupplivar denna tråden.

Vad jag kan få fram ur guiden som länkades så verkar man inte behöva formatera den externa hårddisken.

Men för att vara helt säker eftersom den inte är min och de ligger lite värdefulla saker på den så vill jag fråga. Finns det en chans att det kan hända något med filerna eller är detta helt säkert?

Tack på förhand

/Johnnief
Citera
2011-03-08, 10:55
Medlem
Darkness Itselfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnieF
Återupplivar denna tråden.

Vad jag kan få fram ur guiden som länkades så verkar man inte behöva formatera den externa hårddisken.

Men för att vara helt säker eftersom den inte är min och de ligger lite värdefulla saker på den så vill jag fråga. Finns det en chans att det kan hända något med filerna eller är detta helt säkert?

Tack på förhand

/Johnnief

Nej det räcker med att konvertera disken, sen hur pass säkert det är är en helt annan fråga. Jag har konverterat säkert 30 gånger utan problem, men helt säker kan man ju aldrig vara. Kopiera över det du verkligen vill ha kvar och kör sen, risken att det går fel är väldigt liten men det kan vara bra att vara på den säkra sidan om det är något du känner är väldigt viktigt att ha kvar.
Citera
2011-03-08, 11:02
Medlem
JohnnieFs avatar
Ok!
Jag läste lite nogare och såg att dom rekommenderade att säkerhetskopiera all data så gör det nu!

Men tack för svar!

/JohnnieF
Citera
2011-03-08, 15:54
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnieF
Ok!
Jag läste lite nogare och såg att dom rekommenderade att säkerhetskopiera all data så gör det nu!

Men tack för svar!

/JohnnieF

Mjo, är det viktiga data så skall man säkerhetskopiera i alla fall. till CD/DVD/DLT eller var man nu lägger det. Lagra backpen nån annanstans är där datorn är. Går väl att köra på nätet åxå, kryptera i så fall hårt om det är ens lite känslig info.
Citera
2011-03-08, 18:16
Medlem
JohnnieF:
Ja, man bör säkerhetskopiera innan om det är viktiga saker.

Ja, de har hänt att folk kommit till forumet för att något gick snett vid konverteringen. De flesta räddnings (recovery) program hade problem eftersom de inte förstod vilket format disken var i och därför inte kunde rädda.
Senast redigerad av panpo98 2011-03-08 kl. 18:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in