2008-09-14, 09:25
Medlem
Henkii_s avatar
Som topic säger så råkade jag av misstag radera all min musik på datorn.
Jag höll på att rensa bort massa skit och onödiga saker när jag råkade radera min musikmapp med.... och självklart så tömmde jag papperskorgen utan att kolla vad som låg där.

Så nu undrar jag om det på något sätt går att få tillbaka den mappen?

VÄLDIGT tacksam för svar!

Ber om ursäkt om tråden ligger fel.

/H
Citera
2008-09-14, 09:29
Medlem
Magnums avatar
Finns program för detta t.ex GetDataBack. Installerar du det på samma partition som musiken låg på är dock risken stor att vissa filer inte går att återskapa.
Citera
2008-09-14, 09:30
Medlem
Getdataback, finns för ntfs och fat32.

Edit: Magnum hann före.
Citera
2008-09-14, 09:36
Medlem
Magnums avatar
Tanken slog mig att det borde gå förhindra raderande av vissa filer eller mappar i Windows genom att kryssa i en ruta på samma sätt som skrivskydd eller liknande. Nån som vet nåt om detta?
Citera
2008-09-14, 09:50
Medlem
Henkii_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magnum
Finns program för detta t.ex GetDataBack. Installerar du det på samma partition som musiken låg på är dock risken stor att vissa filer inte går att återskapa.
tack tack

Hur är det programmet att avända, är det svårt?
Med tanke på att mina datorkunskaper inte är så jätte höga.

Edit: Kom på att jag har ju alla låtar på min iPod. Så då borde det bara vara att köra över dom från iPoden till datorn.?

/H
Senast redigerad av Henkii_ 2008-09-14 kl. 09:55.
Citera
2008-09-14, 09:57
Medlem
Magnums avatar
Har aldrig använt programmet skarp. Visst kan det vara lite krångligt men det brukar finnas guider och hjälp.
Troligtvis enklare för dig att föra över filerna från din iPod.
Citera
2008-09-14, 10:02
Medlem
Vista?

om du har vista så kan du testa att öppna egenskaper på mappen ovanför den du raderade och kika under "Tidigare Versioner".
Citera
2008-09-14, 10:02
Medlem
Henkii_s avatar
Okej.

Tack så mycket för hjälpen iallafall!

/H
Citera
2008-09-14, 10:03
Medlem
Henkii_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krom
om du har vista så kan du testa att öppna egenskaper på mappen ovanför den du raderade och kika under "Tidigare Versioner".
Tyvärr. kör på XP

Om jag ska flytta över filerna från iPoden, är det bara att synka som vanligt så kommer dom till iTunes? eller vad är det bästa sättet?

/H
Citera
2008-09-14, 10:25
Medlem
Micke666s avatar
Testa att köra en systemåterställning. Men vill du föra över låtarna ifrån din iPod så kan jag rekommendera Red Chairs Anapod, med det programmet så drar du bara låtarna i från din iPod direkt till en valfri mapp och allt är klart.
Citera
2008-09-14, 19:00
Medlem
HRCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Micke666
Testa att köra en systemåterställning....

Eller inte.... Den befattar sig inte med användarfiler alls utan återställer bara tidigare systemfiler och registerinställningar. Det är alltså inte någon form av säkerhetskopiering!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in