Citat:
Ursprungligen postat av Celeron
Intressanta funderingar. Men till en del så låter det på dig som att vi skulle vara den enda planeten med liv och vars uppgift är att sprida liv till övriga universum. Slutsatsen enligt dig blir alltså att det bara finns liv på jorden. Vilket jag inte håller med om.
Jag är ganska övertygad om att det finns annat liv i universum och det var ju synd att det inte kom fram i min nattliga fundering.
Liv kommer att sprida sig i universum och bosätta alla planeter med solar.
Sedan kommer livet att göra det den är skapt till och det är att börja tända solar för att få planeter att bosätta sig på.
Men livets uppgift är att tända solar.
Universum skiter fullständigt i vad vi annars gör.
Vår uppgift är att omvandla materia till strålning.
Och jag tror också att man kan jämföra universum med
ett gummiband som vibrerar och tänjs ut.
Man får stående vågor eller kaotiska svängningar som är i periodiska förlopp.
Tar man ett membran som vibrerar har man nu en betydligt mer komplex yta med områden med stående vågor och kaotiska svängningar.
Efterhand som membranet tänjs ut vandrar dessa svängningar runt samt försvinner och skapas.
Om man nu tänker sig en 3-dimensionell fjäderkonstruktion som tänjs ut får man samma sak men oerhört mer komplext.
Detta kan man sedan jämföra med universum där vi är stående vågor som skapas och vandrar fram och tillbaka på en stabilare stående våg som kallas jorden för att sedan försvinna.
Utvecklar man sedan denna tanke faller alltihop på plats men man får göra drastiska slutsatser som att svarta hål också kan skapas i andra former som tex gravitations pulser som är så intensiva att vågfronten blir en puls av sluten rum/tid som man sedan kan använda för att förklara en hel del med men det är bara mina gissningar men fett ballt är det att fundera på iaf när man är uttråkad.
Magi